Fråga, ZX10 -1988

mediahuset

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2010
Ort
Alingsås
Hoj
1988, Kawasaki, ZX-10
Hej,
Köpte min första hoj för ett par dagar sedan, Kawasaki ZX10 -88 (1000 B). När jag tittat runt på nätet för att få lite bättre specifikationer på hojen nu efteråt har jag en fråga jag inte riktigt kan hitta svar på och tänkte se om det finns någon som har lite koll på just denna.

På mina papper står det att det är 74KW och 997cc men på precis alla andra zx10 -88or jag kollat på finns det inte en enda som är på 74 utan alla är på ca 99,9KW och 997cc..

Frågan är då.. har jag bara haft väldigt otur att missa alla 74KW's eller är det på något sätt samma ändå? :confused:

Exempelvis följande länk:

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/kawasaki/kawasaki_zx10 88.htm

Fick inte med någon info om hojen när jag köpte den så skulle jag kunna räkna med att vad som står på den länken är ungefär vad jag också har?

Hoppas det är någon som har lite koll på detta.. blir lite lätt galen när man inte hittar vad man söker ;)
 
Alla sverigesålda hojar var strypta till 100 hk dvs 73-74kw på den tiden. Strypningen på zx-10 var en nergjutning i trottellocken som gjorde att trotteln inte kunde lyftas till fullt öppet läge, har jag för mig. För att ta bort strypningen så fick man byta trottel-locken alternativt bearbeta bort nergjutningen på något sätt.
 
Alla sverigesålda hojar var strypta till 100 hk dvs 73-74kw på den tiden. Strypningen på zx-10 var en nergjutning i trottellocken som gjorde att trotteln inte kunde lyftas till fullt öppet läge, har jag för mig. För att ta bort strypningen så fick man byta trottel-locken alternativt bearbeta bort nergjutningen på något sätt.

Är det lika på min Honda cb1100f-83 som är på 100hk.
Är den också strypt någonstans för jag vet att CB1100R låg på 108hk.
Var hittar man strypningen på min hoj om det finns någon.....:tummenupp
 
Alla sverigesålda hojar var strypta till 100 hk dvs 73-74kw på den tiden. Strypningen på zx-10 var en nergjutning i trottellocken som gjorde att trotteln inte kunde lyftas till fullt öppet läge, har jag för mig. För att ta bort strypningen så fick man byta trottel-locken alternativt bearbeta bort nergjutningen på något sätt.

Ah, det förklarar ett och annat. Tack för ett väldigt snabbt svar! :)
 
Är det lika på min Honda cb1100f-83 som är på 100hk.
Är den också strypt någonstans för jag vet att CB1100R låg på 108hk.
Var hittar man strypningen på min hoj om det finns någon.....:tummenupp

Storlek på huvudmunstycken och en förträngniing i ljudämparen längst bak. Fastän den levererade knappt 100 kaniner som ny vilket gjorde att de räckte med att byta till mindre munstycken.

Det finns nämligen en bromsning av superbike maskiner som denna, som gjordes i england då det begav sig som visade skrämmande dåligt resultat av effekt jämfört med vad som angavs från tillverkarna.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top