fråga om invaliditet och känselbortfall mm??

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
dorg in i en bilen som skippad väjningsplikten i somras och krossade handleden, knät och bröt foten , benet mm....

nu till frågan: känns som att det benet med skador på (högra) är kortare än det högra.....kan mna få ersättning för sånt...läkaren trodde mycket väl att det kunde vara så..

sen har jag även väldigt dåligt minne efter olyckan...glömmer viktíga saker mm på en dag...

har även konstant huvudvärk...kan man få ersättning för det??

fick även svaren från röntgen rygg/nacke....har fått diskbråck och en kotutskjutning i ryggraden..kan jag få ersättning för det..??

på detta så såg inte knät speciellt vacket ut invändigt heller....väldigt ojämna glidytor....består mest av bencement på det inte fandes så mycket knä kvar att reparera...

lika så blev näsan mindre rak då hjälmen flög av vid smälllen (den var knäppt)

har även en ansiktförlamning på vänster sida i ansiktet som blir väldigt hängig om jag är trött....ersättinng för det?? läkarna har konstaterat det...

känselbortfall i höger hand, fingrar , tumme mest , har även totalt bortfall i området vid knät...ersättning...??

hur räknas känselbortfall???
borde ju finnas nån % som de räknar på..

bolaget kommer att räkna ut din invaliditet i procent och sedan får du de procenten av vad din föräkring kan ge för utdelning!

Fick själv 5% invalifitet för ett avdraget korsband i knäet!

Vad borde 9% invaliditet ge då i ersättning?

Räknar man inte efter prisbasbelopp?

Vad borde 9% invaliditet ge då i ersättning?

Räknar man inte efter prisbasbelopp?

9% av din försäkrings maximala ersättning, av 100% alltså , som är = död.

bolaget kommer att räkna ut din invaliditet i procent och sedan får du de procenten av vad din föräkring kan ge för utdelning!

Fick själv 5% invalifitet för ett avdraget korsband i knäet!

låter högt, blev det inte återställd alls eller?
för det brukar dom väl bli..

Last edited:
sx-pojken, det där låter rätt gravt. Hoppas du får en själig summa som gör livet bättre för dig.

2706333 9% av din försäkrings maximala ersättning, av 100% alltså , som är = död.

låter högt, blev det inte återställ alls eller?
för det brukar dom väl bli..
Har du fått något för din fot? Min fot är än idag, 2.5 år efter dålig och behöver operation (är på väntelista).

edit och jag får ingenting alls... min fot räknas visst som 1% typ.. då bara för att den halvofta fungerar. Men när den inte fungerar så är det rejält besvärligt.

Last edited:
sx-pojken, det där låter rätt gravt. Hoppas du får en själig summa som gör livet bättre för dig.

Har du fått något för din fot? Min fot är än idag, 2.5 år efter dålig och behöver operation (är på väntelista).

edit och jag får ingenting alls... min fot räknas visst som 1% typ.. då bara för att den halvofta fungerar. Men när den inte fungerar så är det rejält besvärligt.

nej det har ju inte gått ett år, nästa läkarbesök är invaliditetsbedömningen.
men som du vet så jag ju försäkringsbolaget bara säga att" det där blir bättre med tiden, vänligen vänta två år"
min fot blir stadigt bättre för var månad, men ännu långt kvar till normal.
vilket doktorn har indikerat att den troligen aldrig kommer bli heller.

du vet att du kan söka öppen remiss och få det fixat på annan ort va?
som du själv letar upp och väljer, finns de som har mycket korta tider.

Shit vilken mardröm... Hoppas de löser sig till de bättre.....

med tanke pa smällen och 2 dagar i koma pga hjarnsvullnad så är jag mest glad att jag lever och kan gå....

skadan som jag antagligen har i huvet blir väl mest svårt att få ersättning för....

varit i thailand nu i 2 veckor...kul med bilder iallafall...for några minnen har jag knappt....:huvet

kommer säkert vara sjukskriven i närmare 2 år till...8 mån. hittills..

kommer ersättning om 4 mån.

mest ersättning trodde läkaren på handleden...15-20% invalid....

sen knät 5-10%.....

ryggen har jag ingen aning hur de räknar på...

foten borde bli nån %....gör mest ont...och knakar när man går...

sen har jag väl närmare 80-90 cm ärr ....

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...