Foton från Knutstorp 5/7 - Fotograf: Acrid

Goodstuff skrev:
Är det inte så att Anders är från Floda och inte Göteborg. Tror han syftar på det.

Du är bright Gustav, men man kan inte begära så mycket av uddevallabor...

RejserAnders skrev:
Då hade Jocke inte varit kontaktbar på en vecka...minst
Det räckte med att han hade problem med framgaffeln
för att han skulle bli tyst som en mumie.... eller var det
de nya beläggen det var fel på?????
[/B]

Nope, jag kom på det själv på Gelleråsen och det var handhavande fel. Nästan pinsamt så vi glömmer detta nu... :rolleyes: :D

Åsa #96 skrev:
Japp, that's me :hej

Personligen skulle jag tycka det vore fruktansvärt obehagligt och kännas mycket osäkert att luta så mycket utan att "mäta" med knät. Du börjar ju närma dig vad cykeln och däcken klarar när det lutar så mycket.

abstruse skrev:
Personligen skulle jag tycka det vore fruktansvärt obehagligt och kännas mycket osäkert att luta så mycket utan att "mäta" med knät. Du börjar ju närma dig vad cykeln och däcken klarar när det lutar så mycket.

Åsa har insett att om du lutar mkt så är du närmare marken o då gör det inte så ont om du trillar... :D

CorbenDallas skrev:
Åsa har insett att om du lutar mkt så är du närmare marken o då gör det inte så ont om du trillar... :D

Mja, mjä, jag tror mer hon har insett att det gör ont om man inte svänger där banan svänger... :rolleyes:

Chrille skrev:
Det är nog ett av de absolut fetaste nerlägg jag sett utan en millimeter häng. Snart skrapar du i puckarna vare sig du vill eller inte.

Först nu som jag själv såg bilden. Ser ju ut som att jag ska trilla omkull...:p
Du får kanske rätt Chrille, men knäskrap är inget jag strävar efter. För mig är det viktigare att jag hittar ett flyt i körningen. Om jag inte har flyt så skippar jag helt att hänga ut. Knäskrap kommer när det kommer. Och är jag ju så bövelens rädd om mina knän... Nu har jag ju till och med bildbevis på att man kan göra nedlägg utan häng :tummenupp

Max Olsson (fotografen av just nedläggsbilden) tog helt suveräna bilder i lördags. Pålle, bjud gärna med honom igen :bow http://www.maxolsson.net/blandat/030705/

Du behöver ju inte hänga för att få i knät. Ut med benet lite bara så är det i.
Inte för skrapandets skull kanske utan för att du ska veta hur mkt du lutar. Det går ju inte mkt mer... vore synd att gå omkull för en sådan sak.
nerlägget rockar :rock

abstruse skrev:

BrInK och jag diskuterade just detta i lördags, vi "knä-människor" emelllan. Om man har ett dåligt knä så har man i vilket fall som ingen styrka för att pressa upp cykeln om man väl känner att man ligger för "djupt" ned i kurvan.
Jag vet inte vilket som är rätt, men jag får väl klota för att läga mig då :rolleyes:

Edit: Stvafle

Åsa #96 skrev:
BrInK och jag diskuterade just detta i lördags, vi "knä-människor" emelllan. Om man har ett dåligt knä så har man i vilket fall som ingen styrka för att pressa upp cykeln om man väl känner att man ligger för "djupt" ned i kurvan.
Jag vet inte vilket som är rätt, men jag får väl klota för att läga mig då :rolleyes:

Edit: Stvafle

Den som lyckas med det är grymt skicklig.
Dom flesta använder ju knät som måttstock. När knät tar i så har man nåt en viss lutning så att säga.

CorbenDallas skrev:
Det är också en teori, men var kom lutningen in i bilden där? :confused:

Tack för komplimangen tidigare. :bow
Som kommentar på Absolut Strunts kommentar, förvänta dig ingen logik av den mannen :D

Åsa #96 skrev:
Tack för komplimangen tidigare. :bow
Som kommentar på Absolut Strunts kommentar, förvänta dig ingen logik av den mannen :D
Nya idolen juh! :rock

Hahahaha... Kärt barn har många namn... :D

Åsa #96 skrev:

Lyfta hojen gör du (läs: vi) ju inte med knät, dock finns det ju ett fåtal som kan lyfta upp hojen med knät om framhjulet släpper. Jag och de flesta med mig här inne är dock inte av den kalibern. Tanken är ju bara att du ska använda knät som ett mått och känna av hur mycket du lutar.

CorbenDallas skrev:
Du behöver ju inte hänga för att få i knät. Ut med benet lite bara så är det i.
Inte för skrapandets skull kanske utan för att du ska veta hur mkt du lutar. Det går ju inte mkt mer... vore synd att gå omkull för en sådan sak.
nerlägget rockar :rock

Exactamente! Dessutom, när man burkar så är det ingen big deal när fotpinnarna tar i, det gör de ju mest hela tiden. Dock, skulle fotpinnarna ta i när man sitter upprätt skulle jag själv uppleva det som ganska obehagligt.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back