Fotobevis på en riktig j*vla galning!!!

Det som chockerar om och om igen är ju att Mattias faktiskt verkligen har ett jobb.

Hur kunde det hända..
 
Och han kan ha mig som referens...

...var nämligen på väg från rondellen k-rauta i sollentuna mot centrum. Åkte efter fars BMW 1200 GT och trodde farsan skulle svänga höger (under motorvägen och komma fram i akalla) så jag blinka ju förstås. Men när far åker rakt fram slutar jag blinka och kör rakt fram. Då kommer galningen och kör om. (IOFS inte så konstigt då jag blinka, men men). Måste varit han, hade ungefär samma hjälm som mig.
Han klipper farsan med och möter snuten i rondellen senare. Där det för övrigt kommer 2 stycken på en sån där ATV och han bakom har ingen hjälm vilket leder till att när det får syn på snuten så slänger sig han bakom i typ liggande sidovagnspassagrerarpositon så inte snuten ska se han.
Alla klarar sig, galningen, ATVgrabbarna och jag som körde rakt fram trots blinkning.

Jag gled på min pegaso för övrigt
 
wibbe79 skrev:
...var nämligen på väg från rondellen k-rauta i sollentuna mot centrum. Åkte efter fars BMW 1200 GT och trodde farsan skulle svänga höger (under motorvägen och komma fram i akalla) så jag blinka ju förstås. Men när far åker rakt fram slutar jag blinka och kör rakt fram. Då kommer galningen och kör om. (IOFS inte så konstigt då jag blinka, men men). Måste varit han, hade ungefär samma hjälm som mig.
Han klipper farsan med och möter snuten i rondellen senare. Där det för övrigt kommer 2 stycken på en sån där ATV och han bakom har ingen hjälm vilket leder till att när det får syn på snuten så slänger sig han bakom i typ liggande sidovagnspassagrerarpositon så inte snuten ska se han.
Alla klarar sig, galningen, ATVgrabbarna och jag som körde rakt fram trots blinkning.

Jag gled på min pegaso för övrigt

Nä, det måste ha varit en annan tjock kille med MTM-jacka. För övrigt blev ATV-fuckona djupt oroade över att jag (näjje, den andra killen med MTM-jacka!!!) eventuellt kanske kunde vara en polis.

Ryktet säger att killen i MTM-jackan hade brådis.
 
Enfingersgrepp på bromsen :confused: Man ska bromsa med hela handen, har du inte lärt dig någonting! :fatta! Och byt genast ut det där Pilot Road-däcket, det är förenat med livsfara; NOLL GREPP!!! :fatta!
 
Gustav1 skrev:
Jahaaa, så han får inte betalt och så då?

Jag får ett ynkligt bidrag månatligen. Inte för att det räcker till nåt, men det är bättre än inget.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top