Blev du lite ledsen nu när byxorna drogs ned?Sa han som tror han är Bruce Lee![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blev du lite ledsen nu när byxorna drogs ned?Sa han som tror han är Bruce Lee![]()
Så här har det alltid varit på SH tycker jag.
Med väldigt få undantag är det så på alla större forum oavsett om medlemmarna är offentliga eller anonyma med sina riktiga namn. Jag vet t ex inte om ditt riktiga namn är Jörgen Karlsson eller om det är ett alter ego du skapat. Min uppfattning om dig grundar sig på det du faktiskt skriver i dina inlägg. Har man läst tillräckligt många inlägg klarnar bilden om vem medlemmen är även om han gömt sig bakom ett tangentbord i andra ändan av landet bakom att alter ego han skapat.
Med det sagt har jag träffat ett par av medlemmarna ansikte mot ansikte utanför forumet och de ger stundtals en helt annan bild än vad de stundtals visar upp här. Då leder det till frågan vem medlemmen är egentligen. Sitt alter ego eller personen man möter när man träffar dem ansikte mot ansikte? Svårt att säga egentligen. Antagligen en mix av båda två. Beror helt enkelt på hur medlemmen vill framhäva sig själv.
Det är naturligtvis mitt riktiga namn (Till höger nedan), som alla här som träffat mig irl vet. Uttrycket "framhäva sig" är fö rätt målande för beteendemönstret jag avsåg tycker jag! Jag tycker inta man ska ta sig själv på så stort allvar, det skiner igenom.
Men (den ävenledes anonyme) Korvgubbe formulerade det jag ville säga mer kort och koncist. Därav åkte mitt inlägg
Kanske inte konstigare än att man faktiskt är olika personer i olika sammanhang.
Klubbens ansvar är ju obegränsat sade du ju nyss.![]()
Det stämmer i väldigt många fall. Men pratar vi fotbollshuliganer som utgör ledargestalter i firmorna är det inga duvungar det handlar om. Jag har själv sett när enstaka individer från AIK och Hammarbys firmor rök ihop vid Liljeholmen. Det är fullständig galenskap och det förvånar mig att det endast har förekommit ett dödsfall i anslutning till detta.Samma sak gäller 99 ggr av 100 bland dom som gillar att slåss på gatan. Ibland tränar dom en kortare tid i någon klubb men tröttnar oftast snabbt eftersom dom sällan tål hård träning eller heller har psyke att behöva fightas mot någon skickligare motståndare. Och dom som verkligen kan slåss ser det sällan som någon rolig utmaning att spöa på en soffpotatis som vevar rallarsvingar.
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |