Fotbollsentusiaster.

• Thread starter Thread starter VBK
  • Start date Start date
Vem kissar längst?

boys%20peeing.jpg

Så här har det alltid varit på SH tycker jag.

Med väldigt få undantag är det så på alla större forum oavsett om medlemmarna är offentliga eller anonyma med sina riktiga namn. Jag vet t ex inte om ditt riktiga namn är Jörgen Karlsson eller om det är ett alter ego du skapat. Min uppfattning om dig grundar sig på det du faktiskt skriver i dina inlägg. Har man läst tillräckligt många inlägg klarnar bilden om vem medlemmen är även om han gömt sig bakom ett tangentbord i andra ändan av landet bakom att alter ego han skapat.

Med det sagt har jag träffat ett par av medlemmarna ansikte mot ansikte utanför forumet och de ger stundtals en helt annan bild än vad de stundtals visar upp här. Då leder det till frågan vem medlemmen är egentligen. Sitt alter ego eller personen man möter när man träffar dem ansikte mot ansikte? Svårt att säga egentligen. Antagligen en mix av båda två. Beror helt enkelt på hur medlemmen vill framhäva sig själv.

Med väldigt få undantag är det så på alla större forum oavsett om medlemmarna är offentliga eller anonyma med sina riktiga namn. Jag vet t ex inte om ditt riktiga namn är Jörgen Karlsson eller om det är ett alter ego du skapat. Min uppfattning om dig grundar sig på det du faktiskt skriver i dina inlägg. Har man läst tillräckligt många inlägg klarnar bilden om vem medlemmen är även om han gömt sig bakom ett tangentbord i andra ändan av landet bakom att alter ego han skapat.

Med det sagt har jag träffat ett par av medlemmarna ansikte mot ansikte utanför forumet och de ger stundtals en helt annan bild än vad de stundtals visar upp här. Då leder det till frågan vem medlemmen är egentligen. Sitt alter ego eller personen man möter när man träffar dem ansikte mot ansikte? Svårt att säga egentligen. Antagligen en mix av båda två. Beror helt enkelt på hur medlemmen vill framhäva sig själv.

Det är naturligtvis mitt riktiga namn (Till höger nedan, finns ansiktsbild utan glajor i mitt garage ), som alla här som träffat mig irl vet. Uttrycket "framhäva sig" är fö rätt målande för beteendemönstret jag avsåg tycker jag! Jag tycker inte man ska ta sig själv på så stort allvar, det skiner igenom.
Men (den ävenledes anonyme) Korvgubbe formulerade det jag ville säga mer kort och koncist. Därav åkte mitt inlägg

Bifogat

• shpub.jpg
    shpub.jpg
    144.5 KB · Visningar: 28
Last edited:
En bild säger mer än 1000 ord heter det väl. Rätt passande när man ser till hur tråden utvecklades. Den bilden skulle antagligen kunna användas åter i många fler trådar.

Håller med om att man inte ska ta sig själv på för stort allvar. Tillslut rasar fasaden. Finns nämligen ingen person som är perfekt rakt igenom. Vi har alla fel och brister i våra personligheter. Det är det som gör oss till människor.

Jag har förstått att du använder dig av ditt riktiga namn. Det ska du ha eloge för. Ville bara belysa ett exempel på att man inte kan ta det för givet. Bara att jag registrerar mig som Jonas Svensson betyder det inte att jag heter så i verkligheten. I slutändan är huvudsaken vad man faktiskt skriver i sina inlägg och hur andra medlemmar uppfattar det. Respekterar folk ens åsikter kan man uppnå hög legitimitet även om man gömmer sig bakom ett alter ego.

För att återknyta till ämnet som tråden handlade om gäller inte samma regler för supporterhorden som gömmer sig bakom sina rånarluvor under upploppen och bråken i samband med fotbollsmatcherna. Deras handlingar är rent kriminella. Utan sina alter egon hade de aldrig vågat hota folk som de gör. Det tror jag nog de allra flesta kan vara ense om.

Det är naturligtvis mitt riktiga namn (Till höger nedan), som alla här som träffat mig irl vet. Uttrycket "framhäva sig" är fö rätt målande för beteendemönstret jag avsåg tycker jag! Jag tycker inta man ska ta sig själv på så stort allvar, det skiner igenom.
Men (den ävenledes anonyme) Korvgubbe formulerade det jag ville säga mer kort och koncist. Därav åkte mitt inlägg

Kanske inte konstigare än att man faktiskt är olika personer i olika sammanhang.

Vi intar olika roller undermedvetet eller medvetet beroende på vilket sammanhang vi befinner oss i. Givetvis är det så.

Last edited:
Om jag ska ge min syn på det hela så är det stor skillnad på supporter och huligan, om klubbarna ska ansvara för huliganerna så måste dom också få verktygen för att städa ut packet... Så vitt jag vet (Jag KAN ju iofs. ha fel) TEX. så får inte klubbarna portförbjuda "folk" som missköter sig...

En SUPPORTER som jag ser det är någon som går på matcherna, bråkar aldrig och sjunger/skriker för sitt lag, och sen åker hem när matchen är slut, UTAN att bråka med någon öht... Drägg, pöbel och huliganer (O-kärt barn har också många namn) är folk som går på en match bara för att slåss och ställa till jävelskap, en riktig supporter tar avstånd från det beteendet...

Jag skulle vilja se att man portade huliganerna från SAMTLIGA arenor och SAMTLIGA idrottsevenemang i hela Sverige om dom inte kan sköta sig, 5 år första gången, och sen på livstid vid andra förseelsen... Skulle dom försöka ta sig in på en arena innan portningen är över så porta dom på livstid och åtala dom sen för olaga intrång så kanske folk tänker sig för...

//Pluggen (Som är mera besviken på publikens beteende under hockey-derbyt än förlusten)

Samma sak gäller 99 ggr av 100 bland dom som gillar att slåss på gatan. Ibland tränar dom en kortare tid i någon klubb men tröttnar oftast snabbt eftersom dom sällan tål hård träning eller heller har psyke att behöva fightas mot någon skickligare motståndare. Och dom som verkligen kan slåss ser det sällan som någon rolig utmaning att spöa på en soffpotatis som vevar rallarsvingar.
Det stämmer i väldigt många fall. Men pratar vi fotbollshuliganer som utgör ledargestalter i firmorna är det inga duvungar det handlar om. Jag har själv sett när enstaka individer från AIK och Hammarbys firmor rök ihop vid Liljeholmen. Det är fullständig galenskap och det förvånar mig att det endast har förekommit ett dödsfall i anslutning till detta.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing