Fotbollsentusiaster.

• Thread starter Thread starter VBK
  • Start date Start date
Lirarna i filmen har precis lärt sig vad ett typsnitt innebär. Ett utseende, ett namn.

Socialgrupp tre ?

Helsingborg såg ut att vara belägrad igår när jag körde genom stan för att åka söderut mot Malmö.

Tragiskt att de ska kalla sig supportrar för sitt lag oavsett vilket de nu håller på. Borde låsa in allihopa och kasta bort nycklarna. Antingen det eller lägga ner fotbollen helt och hållet och sluta skriva spaltmetrar i media. Utan media uppmärksamhet hade det inte funnits mycket att hämta ekonomiskt inom fotbollen. Spelarna hade fått se sig om efter civila jobb.

Ujjujjujj, ni får inte klaga på en lagsport och dess ädla anhängare, det är dessa glada människor som gör att polisen, sjukvården, dom som lagar sönderslagna saker mm är sysselsatta, annars skulle ju dom vara arbetslösa, också, och det vore ju tråkigt. Så istället ska vi vara tacksamma och hylla denna samhällsnytta :tummenupp

Man måste ju förstå killarna som kämpar för sitt lag också, det är ju väldigt viktigt att rätt lag vinner, och det gör dom bara om motståndarlagets anhängare blir nerslagna efter matchen! :mattias

Ibland undrar man om inte undantagstillstånd och några skottsalvor rätt in i i bunken hade varit det bästa. Jävla djur.

Hahaha är det så där huliganslagsmål ser ut kan man väl gått låta de hålla på. Värvar firmorna sina anhängare genom WOW eller annat dataspel?

Kolla när länsmän slår killen i blått, efter att han sparkat en kille i häcken.

"Du var mig en liten mes, så jag slår dig lite grand bara. Du stod ju ändå rakt framför mig".

Återigen, Swedish Bike Meet fick pynta kostnaden för oombedd polisbevakning, där hände tydligen inte ett skit som krävde polisinsats dessutom, när ska fotbollsklubbarna börja betala för polisinsatserna i samband med matcherna?

Återigen, Swedish Bike Meet fick pynta kostnaden för oombedd polisbevakning, där hände tydligen inte ett skit som krävde polisinsats dessutom, när ska fotbollsklubbarna börja betala för polisinsatserna i samband med matcherna?

Troligtvis aldrig eftersom det verkar vara så att fotboll är någon slags helig ko för beslutsfattarna. Klubbarna hade troligtvis kursat om dom skulle batala bevakningen själv, men det hade inte gjort mig nåt.

Troligtvis aldrig eftersom det verkar vara så att fotboll är någon slags helig ko för beslutsfattarna. Klubbarna hade troligtvis kursat om dom skulle batala bevakningen själv, men det hade inte gjort mig nåt.

Inte mig heller, däremot gjorde det mig ledsen att BikeMeet blev omöjligt att arrangera...

Föreningslivet är något som anses ha en viktig funktion i svenska samhället. Räcker att lyssna på betydelsen av fotbollslagens namn. AIK = Allmänna Idrottsklubben, HIF = Helsingborgs Idrotts Förening, MFF = Malmö Fotbollsförening, IFK Göteborg = Idrottsföreningen Kamraterna. Det är inget man tar lätt på.

Om klubbarna uppstått idag med alla de problem som uppstått utanför och på arenorna hade nog klubbarna fått stå för allt större del av notan tror jag. Då hade de inte haft föreningsnamn utan hetat något helt annat. Enda förankringen de haft hade möjligtvis varit något som kännetecknar vilken ort de företräder.

Fotbollen på allsvensk nivå är inte längre föreningar i den bemärkelsen de en gång var. Sett till det borde faktiskt klubbarna få stå för större del av kostnaderna för polisbevakningen.

Det förvånar mig alltid lika mycket hur man kan vara så där kåt på att få slåss men ändå inte lär sig hur man ska sparka och slå. Men det är väl samtidigt tur att dom inte kan slåss.

Lite skillnad på att sparras med polarn i budohallen kontra skarpt läge med flera motståndare som inget hellre vill än att sparka dig i ansiktet när du gått i backen...

Mordförsök från polisens sida. Inte direkt en svårhanterad situation, helt absurt att gå in på det sättet.

Föreningslivet är något som anses ha en viktig funktion i svenska samhället. Räcker att lyssna på betydelsen av fotbollslagens namn. AIK = Allmänna Idrottsklubben, HIF = Helsingborgs Idrotts Förening, MFF = Malmö Fotbollsförening, IFK Göteborg = Idrottsföreningen Kamraterna. Det är inget man tar

AIK är väl "Arbetarnas Idrotts Klubb", finns på varenda bruksort...

Förövrigt är väl "Kamraterna" ett komunistklingande namn?

Mordförsök från polisens sida. Inte direkt en svårhanterad situation, helt absurt att gå in på det sättet.

Ja, dom skulle ha bjudit på saft och bullar till dom trevliga idrottspojkarna istället :rolleyes:

Last edited:

:D:D:D:D Jo så är det. Fotbollsfjollorna menade inget illa.

Dom ville nog bara kramas lite. Hade motparten hamnat på backen så hade nog sparkar och slag upphört:tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla