Forum för Café racers?

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Ja vad sägs om att kanske göra ett nytt forum för café racers? Finns ju för Sf, motard, RR o.sv. Café racers verkar ju bli mer och mer populärt för varje dag som går, gäller ju en annan också.. :tummenupp

visst, den kan heta old school :yoparty
själv ska jag ju bygga en classic räser för gata där lysena inte syns. de e ju sporthoj om nåt, samt caferäser :)

Hmm, inte mycket intresse från andra???

Jag röstar också för en sån forumdel, för det är ju vad teknik/mekhörnan har blivit, en massa oldscool projekt.

ÅAS kan jag ju lika gärna läsa om dom där...

Tycker det är en bra ide', kör ju en själv och gillar att läsa om andras. :tummenupp

:tummenupp eller nä, ehh, menar du ett nytt FORUM eller en ny del på SH Micke?:va

Ett helt nytt forum med bara caferacers, verkar lite för tunnt för att vara vettigt att dra runt.

Jag vet inte, en gränsdragning för vad som är en caferacer, är ju ganska svår att hitta.

Det är lite synd att Sporthoj.com har blivit så bra på så mycket, många som hänger här, har ju ett brett mc intresse, långt bortom bara sporthojar, därför känns egentligen sajtnamnet, Sporthoj.com, ibland lite fel, då sajten skulle kunna bli så mycket större än vad det är idag.

Ibland känns det som om den borde heta 2wheelsonly.com eller något sånt, och bli verkligt bred med cross, offroad, caferacers mm.

Trenden finns där redan idag, då enduro trådar har blivit sanktionerade som ok numera! Känns ganska långt från sporthoj om man säger så.

Last edited:
:tummenupp eller nä, ehh, menar du ett nytt FORUM eller en ny del på SH Micke?:va

Ett helt nytt forum med bara caferacers, verkar lite för tunnt för att vara vettigt att dra runt.

Jag vet inte, en gränsdragning för vad som är en caferacer, är ju ganska svår att hitta.

Det är lite synd att Sporthoj.com har blivit så bra på så mycket, många som hänger här, har ju ett brett mc intresse, långt bortom bara sporthojar, därför känns egentligen sajtnamnet, Sporthoj.com, ibland lite fel, då sajten skulle kunna bli så mycket större än vad det är idag.

Ibland känns det som om den borde heta 2wheelsonly.com eller något sånt, och bli verkligt bred med cross, offroad, caferacers mm.

Trenden finns där redan idag, då enduro trådar har blivit sanktionerade som ok numera! Känns ganska långt från sporthoj om man säger så.

Jag förstod det som en ny forumdel på SH.
Att siten har blivit mycket annat än sporthojar ser jag inte som något negativt, jag läser sällan motard delen, fiddy delen och 125 delen av forumet.

En Café racer användes ju till att köra race med ursprungligen
En enduro/cross kör man ju ofta race med
En motard är ju en sportig maskin man kan köra race med.
En harley sportster med 1600cc är snabb mellan rödljusen.
En Africa-twin spöar nog dom flesta r1 mellan paris och dakar.

SPORThoj är så mycket, och jag tycker nog att vi kan samsas under det namnet ändå, även om siten kanske har vuxit till att bli mer än hojar man kan köra fort runt en bana med...

En klar poäng där GuW! Jag tycker inte heller att det är negativt med att sajten blir bredare med tiden tvärtom.

Om man tittar runt på tex de olika svenska offroadsajterna, oftast modellspecefika, så finns det ingen som är riktigt bra, kanske med undantag för svenska offroad entusiasternan sajt. Massor av olika sajter med få aktiva besökare, vilka aldrig kommer att få någon större bredd, men förmodligen är till nytta för de som kör just det märket eller modellen.

SH kommer förmodligen att utvecklas och bli bredare så länge Swedie tycker det är roligt.

Det är ju ingalunda enkelt att skapa en intressant och bred sajt, men den här som vi hänger på har ju potential att bli något riktigt stort.

jag tycker ju redan nu att det är får många delar att hålla koll på. glömmer minst hälften och hamnar alltid i mc-relaterat för att den känns mest blandad. vill ju läsa/skriva om allt som har med mc att göra så jag röstar ju för mindre forum. :D (arnars gillar jag idén, vi är ju ett par stycken med café intresse)

Ska det bli en ny forumsdel tycker jag inte den skall vara allt för specifik.

Jag tycker att en forumsdel saknas för veteranare, 25+, "Old School" och alla hojar vars stuk försöker efterlikna hojar från denna period. Caferacers och gamla klassiker i allmänhet passar alltså in, eller bara gamla skrothögar´:tungan

Jag tycker också att inriktningen oldschool skulle kännas lagom brett men ändå lagom tydligt och avgränsande. Min hoj är ju tex ingen typisk caferacer. Däremot är det ju mer en ostringent nostalgiflirt med 70-talets ovalbanerejsstuk. Min hoj är ju heller ingen streetfighter, och heller ingen classic racer för raceforumet. Den är ju bara klassiskt byggd dröm jag förverkligat.

Ska det bli en ny forumsdel tycker jag inte den skall vara allt för specifik.

Jag tycker att en forumsdel saknas för veteranare, 25+, "Old School" och alla hojar vars stuk försöker efterlikna hojar från denna period. Caferacers och gamla klassiker i allmänhet passar alltså in, eller bara gamla skrothögar´:tungan

Helt klart ska den nya forumdelen vara bred, det ska gå lika bra att diskutera en café racer byggd gsx1400 från 07 som en Norton Commando caferacer, eller en orginal för den delen, men det tror jag inte man behöver styra upp speciellt hårt, det löser sig av sig själv.

Skulle någon få för sig att bygga Café av en kina-moto får man väl hänvisa till småttingforumet när det börjar handla för mycket om kina-moto trimmning och för lite om hur man gjuter dunstallkåpor i miniatyr.

Vem blir först med minicafé?

Den här iden Cafe Räser / Old School är bra. Själv gillar jag Cafe Räser namnet bäst. Bara vi inte får in en massa "stil fascister", -60's puritaner, som har för rigida åsikter om vad Cafe Räser är för något och hur dom SKA se ut:såjaponken . Ett sådant här "underforum" bör ju även sträva efter utveckling inom genren, men bara så länge man har clip-on, silverfärgad tank och stor, rund framlykta:rolleyes:
Min röst går till "Café Racer Forumet, Old School Wankers".:tummenupp

Hmm, vet inte riktigt vad jag ska tycka :va

Jag vill läsa om och följa med i så många hojbyggen som jag kan, både för att se vad som händer i garagen i vårt avlånga land men också för att få (och möjligen kunna ge lite) inspiration från/till byggarna.

Besöker "Hojbyggen"-delen frekvent men tyvärr så är det mängder av byggen som man troligen missar för att de ligger under forum som man inte besöker så ofta (Motard, Racing, alla regionsforum osv....)

Risken är att man bara kommer att missa mer och mer ju fler underforum som skapas och det vore ju trist.

Men vad vet jag....

Danne

Jaja, givetvis ett "under-forum" tillsammans med övriga forum!!!

För tusan, klart att det skall finnas ett sånt forum.
Som det är nu får man sitta och söka om man vill kolla bilder & tips

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard