Lagen
Ingen kunde tydligen svara på min fråga om hur det ser ut i övriga västvärlden, jag väntar fortfarande med spänning. Sedan om jag uppmanar till brott tycker jag är en ganska låg fråga. "Vettigt" kan vara att vägra dessa människor arbete, neka dem mat om man står i kassan på McD, skriva ett brev etc. etc. Det första du tänkte på var tydligen att slå skiten ur dem... Vänstern har tillräckligt med benrangel garderoben för att bespara sig likande uttalanden.
Ang. "Hur kan det bli så här" så kan vi tacka våra kära politiker. Läs gärna om en bricka i spelet på
http://www.flashback.se/justice/. 1995 publicerade Jan Axelsson samtliga våldtäcktsdomar i Stockholm i sin registrerade papperstidning Flashback. EN av de dömda åtalade honom för förtal och fick rätt i tingsrätt och hovrätt med motivering att det fanns inget allmännintresse med att sprida denna information. Allmännheten bör alltså inte veta vilka brott som begås och vilka straff som döms ut (personen som åtalade Jan Axelsson hade fått tre års fängelse för "sexuella övergrepp" på förståndshandikappade barn). "Felet" Jan Axelsson gjorde var att han öppet ifrågasatte dagens rättsväsende och det skall man tydligen inte göra i Sossesverige.
2002 kom Socialstyrelsen med en "alarmerande" rapport om att straffen som dömdes ut i tingsrätt/hovrätt inte stod i relation tll brotten och höll på att förändra kvinnosynen i Sverige. Det stora problemet var framför allt att försvarsadvokaterna till alltför stor del lade skulden på offret och provocerade dem hårt under rättegången, vilket inte följer gängse praxis vid andra liknande brott där ord står mot ord (misshandel, personrån etc.).
I snart 10 år har alltså problemet varit välkänt och våra politiker har valt att fram tills nu inte göra ett skit åt problemet. Tvärt om har det blivit mer tillåtet att provocera offret i just våldtäcktsfall i domstol, något som inte förekommer vid något annat typ av brott. ytterst ansvarig för detta är vår justitieminister och jag ber en stilla bön att han kommer från ett annat parti efter nästa val. Först då vågar jag hoppas på någon form av upprättelse för alla de människor vars liv är förstörda av dagens politika inriktning.
(Nej, jag känner som tur är ingen som drabbats av detta men det finns vissa saker som helt enkelt är för vedervärdigt. När dessa saker mer eller mindre sanktioneras av vårqa politiker går det för långt)