Jag har råkat ut för exakt samma sak. Bodde i Oslo för fyra år sedan och åkte dit för fortkörning. Fick samma svar som du fick att jag skulle vänta några veckor med betalningen tills jag fick en lapp i brevlådan om det och då lägga upp en betalningsplan. Tiden gick och efter ca 3 månader hade det fortfarande inte kommit något brev på posten, träffade en polis på en fest då som jag snackade lite med. Han sa att jag förmodligen hade klarat mig då sånt här bara kunde försvinna ibland pga dåligt pappersarbete. Glad som satan blev jag och drack lite extra sprit för att fira det!!
Efter ytterligare 3 månader kom det helt bortglömda brevet i brevlådan med hela bötesbeloppet. Det hade alltså inte alls kommit bort på något vänster utan tog bara ett halvår att ta sig till min brevlåda istället för 3-4 veckor som polisen sa när jag åkte dit. Dock kostade det inte en spänn extra i nån förseningsavgift eller liknande. Provade även ringa dit och fråga hur i helvete det kunde ta så lång tid och försökte göra allt jag kunde för att få den ogiltighetsförklarad men det var bara att glömma, betala och va gla
Så du kan nog vara lugn, ditt brev lär nog också dyka upp för eller senare
Norge och deras myndigheter är fantastiska!!!