Fortast på 1:an?

Pejo skrev:
280 är taget från Haynes mekmanual. Den ska tydligen göra det, 98'an. Sen är hastigheterna extrapolerade mha utväxlingen.

-- P
Låter väldigt högt, nästan samma som gsxr1000 gör, förmodligen är det teoretisk fart och hojen orkar inet varva ur på 6an.
 
1; Det har skrivits om både moppar och 125:or. Därför skrev jag som jag skrev. Ta illa upp om du är tvungen.
2; Alla ska börja nånstans. 125:or är Mc. Välkommen i gänget. Men slappna av.
3; Det är fler som kanske är intresserade av hur fort en zx10r går på ettan än en 125:a, då sen förstnämnda är lite mer absurd i sin utväxling.

nicke skrev:
okey?, om jag nu förstår det rätt så anser ni att en 125a klassas för er som en moped?... är det inte så att alla måste börja någonstans eller?
 
Pejo skrev:
1; Det har skrivits om både moppar och 125:or. Därför skrev jag som jag skrev. Ta illa upp om du är tvungen.
2; Alla ska börja nånstans. 125:or är Mc. Välkommen i gänget. Men slappna av.
3; Det är fler som kanske är intresserade av hur fort en zx10r går på ettan än en 125:a, då sen förstnämnda är lite mer absurd i sin utväxling.
okey, då förstår jag, jag missade att mopeder var nämnt sen tidigare i denna tråd, så jag ber om ursäkt, men jag är så less på sådanna kommentarer som riktas mot oss 125 åkare... men vi måste väll ändå få yttra oss i en sådan här fråga, eller?
 
Stackars motorer som ni pressar på det där sättet. 110 har man väl testat, men det gjorde ont... som flickan sade.
 
Pasi skrev:
125:or rockar, de bästa sporthojsförarna har börjat med moppe/125. Våga vägra Epatraktor (finns dom kvar längre :va).

Jo de EPA-traktorer som byggdes (inga nya kan reggas in sen säkert 15 år)o fortfaranmde är reggade får ju användas.
Efterföljaren A-traktor får dock byggas nu.

Det går i vågor det med A-traktorer, vissa år är det många som har här i skogarna sen är det dött vissa år osv.

Men nu är man kraftigt OT:lol

mopeder hör dock inte i någon form hemma på detta forum imho
 
R1Emil skrev:
Vad händer annars? Jo, den går upp på bakhjulet.... helt okontrollerat!


Men, 170 på ettan. De andra gör ju ca 130. Rätt mycket till övers. Lär ju inte vara såååå mycket mer effekt i den motorcykel än andra. Dessutom så har de flesta skrivit i denna tråda att den är slö på ettan.
 
En 125 kan visst ha en absurd utväxling, med 19-35 och F-drev i växellådan gör min TZ 153.6km/h på ettan vid 13000varv. Fast den bana som den utväxlingen passar för finns nog inte, svårt att få till en bra start också skulle jag tro....

100-120 på ettan är mer normalt.
 
OlleR6 skrev:
Ursäkta att jag missförstod din kommentar, men jag tror att den inte är drevad så långt ifrån i ban-utförande heller, se tex motogp-cyklarna, de toppar väl 160-180 på ettan oxo? Smacka dit ett HRC-kit så är du ju bara 20-30hk ifrån en motogphoj...

Hursomhelst så vore det helt vansinnigt att dreva den te 120 på första växeln för gatbruk.

Möjligen de gör på någon bana, men en motogp-hoj brukar vara växlad för runt 120-130 vid maxvarv. Lite dumt att komma ur hårnålarna på 5000 varv....

HRC-kit 210-220 hk på bakhjulet? Dröm vidare.....
 
Chris Ash skrev:
Möjligen de gör på någon bana, men en motogp-hoj brukar vara växlad för runt 120-130 vid maxvarv. Lite dumt att komma ur hårnålarna på 5000 varv....

HRC-kit 210-220 hk på bakhjulet? Dröm vidare.....
Det är inte jag som drömt isåfall, 207hk ska tydligen en CBR1000RR med HRC-kit injusterat å allt ge enligt tidigare talare på forumet. 230-240 är väl vad de ligger på ungefär i motogp? ;)

Egentligen ska jag inte uttala mig, du kan mycke bättre än mig, men kan ju va kul å få veta om ens kunskaper e korrekta.
 
OlleR6 skrev:
Det är inte jag som drömt isåfall, 207hk ska tydligen en CBR1000RR med HRC-kit injusterat å allt ge enligt tidigare talare på forumet. 230-240 är väl vad de ligger på ungefär i motogp? ;)

Egentligen ska jag inte uttala mig, du kan mycke bättre än mig, men kan ju va kul å få veta om ens kunskaper e korrekta.

Ok, men det är inte enbart HRC-kitet på de maskinerna....

Av någon anledning så brukar dessutom Superbikesiffrorna alltid vara vevhästar medan man i motogp anger bakhjulshästar

Honda angav 210 hästar + på Bostroms CBR1000RR, men det är alltså vevhästar. Honda RCV ger nog i dagsläget närmare 250 på hjulet, fast dessa siffror är inget Hobnda skyltar med direkt.
 
Zeb_Macahan skrev:
Det är std i literklassen, min gamla harv som numera är distanserad av kwacken och dom andra gör ju för fasingen 165, men har ett hästvrid upp dit som inte kwacken har en chans att matcha!

//jaG

Menar du att att din hoj äger zx10an i vrid?
 
Zeb_Macahan skrev:
för att bike kör 0,12 sekunder snabbare runt en bana så är den [zx-10] inte bäst..

Bäst. Ingen är bäst. Men Kawasakin är enligt en ening journalistkår värst. Den accar 0–200 snabbare än någon annan hoj och är tydligen lika häftig att köra som -98 års R1 upplevdes av alla som körde den då.

Tycker det är härligt att Kawasaki bygger en 1000 cc sporthoj som är lite svårkörd och hysterisk. De som vill ha mjuka och lättkörda motorcyklar får stega bort mot Hondasortimentet.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top