"Fordons" väg till Speedster cup 2015

Idag börjar nya (ångestladdade) träningsschemat!, enbart för Speedster Cup :zpy :rofl

Måndag: spinning, axlar.
Tisdag: Bröst, triceps.
Onsdag: spinning axlar, mage
Torsdag: Spinning
Fredag: Rygg, biceps
Lördag: spinning
Söndag: Ben, mage

Såhär kommer det rulla på fram till tävlingstart är det tänkt. Och vilodagar då jag av någon anledning inte hinner till gymmet. Det man saknar i talang får man ta igen med hårt arbete.

Du kommer väl ihåg att träna i skinnstället, så att skinnstället hänger med i träningen så du inte står där på banan fit som fan, men stället är helt orkeslöst och svagt? :hihi
 
Du kommer väl ihåg att träna i skinnstället, så att skinnstället hänger med i träningen så du inte står där på banan fit som fan, men stället är helt orkeslöst och svagt? :hihi

Jag har faktiskt tränat i skinnställsbyxorna en gång på gymmet (Jag har 2-delat ställ) när jag hade glömt träningsbyxorna :lol
 
O jag är precis färdig med min 12 veckors program. :yoparty :banana

Då är det bara att slänga upp fötterna på bordet och luta dig tillbaka :)

Here you go!

chips-and-dip.jpg
 
Du måste vila också! Skipa träning på Måndagen! Gött att vila dagen efter ben, + att kan du spinna dagen efter ett benpass har du tränat förjävla dåligt! Sen har du redan med axlar mitt i veckan!

:7peta
 

Alltså, vill inte verka grinig men...
Detta är inte ett skämt för mig.

Efter fyra ultramaraton (Lejonbragden 2012,2013 samt AXA Fjällmaraton 2012,2013) och Köpenhamns, Amsterdams och Venedig maraton (2012) där jag definitivt var en av de tyngsta löparna har jag under ett längre träningsuppehåll gått upp i vikt.

Jag behöver tappa 12 kg till Anderstorp - och då kommer jag ändå vara tyngst (på svagaste hojen!).

Och jag kommer att jogga minst 10 träningspass à 5 km med full utrustning.
Dels för att mjuka upp mitt absolut stenhårda och ohyggligt åtsmitande skinnställ, och dels för att "skava in" stövlar, handskar och kragen. Precis som man kör in hojen tror jag på att köra in den personliga utrustningen.

Så jag kommer säkert att vara långsammast på banan med motorcykel (bättre än snabbast i depån!).
Men blir det för mycket tjöt så utmanar jag på löpning banan runt, fullt utrustade. Även här slipper jag vara snabbast. Men jag blir inte sist... ;-)
 
Alltså, vill inte verka grinig men...
Detta är inte ett skämt för mig.

Efter fyra ultramaraton (Lejonbragden 2012,2013 samt AXA Fjällmaraton 2012,2013) och Köpenhamns, Amsterdams och Venedig maraton (2012) där jag definitivt var en av de tyngsta löparna har jag under ett längre träningsuppehåll gått upp i vikt.

Jag behöver tappa 12 kg till Anderstorp - och då kommer jag ändå vara tyngst (på svagaste hojen!).

Och jag kommer att jogga minst 10 träningspass à 5 km med full utrustning.
Dels för att mjuka upp mitt absolut stenhårda och ohyggligt åtsmitande skinnställ, och dels för att "skava in" stövlar, handskar och kragen. Precis som man kör in hojen tror jag på att köra in den personliga utrustningen.

Så jag kommer säkert att vara långsammast på banan med motorcykel (bättre än snabbast i depån!).
Men blir det för mycket tjöt så utmanar jag på löpning banan runt, fullt utrustade. Även här slipper jag vara snabbast. Men jag blir inte sist... ;-)

Det hade nog kunnat vara lite intressant pausunderhållning, en näve frivilliga som kutar på gocartbanan i full utstyrsel. :D Fria vätskekontroller såklart.
 
Alltså, vill inte verka grinig men...
Detta är inte ett skämt för mig.

Efter fyra ultramaraton (Lejonbragden 2012,2013 samt AXA Fjällmaraton 2012,2013) och Köpenhamns, Amsterdams och Venedig maraton (2012) där jag definitivt var en av de tyngsta löparna har jag under ett längre träningsuppehåll gått upp i vikt.

Jag behöver tappa 12 kg till Anderstorp - och då kommer jag ändå vara tyngst (på svagaste hojen!).

Och jag kommer att jogga minst 10 träningspass à 5 km med full utrustning.
Dels för att mjuka upp mitt absolut stenhårda och ohyggligt åtsmitande skinnställ, och dels för att "skava in" stövlar, handskar och kragen. Precis som man kör in hojen tror jag på att köra in den personliga utrustningen.

Så jag kommer säkert att vara långsammast på banan med motorcykel (bättre än snabbast i depån!).
Men blir det för mycket tjöt så utmanar jag på löpning banan runt, fullt utrustade. Även här slipper jag vara snabbast. Men jag blir inte sist... ;-)

:rofl Vilken syn det skulle vara!

Jag tycker att du ska skriva om dina 10 träningspass, med tillhörande bilder på (nästan) alla ställen som du kommer ha skavsår på :D Förstå vilka historier du kommer kunna berätta sen!

Jag tycker att vi kan ha en kvaltävling med löpning runt banan med full utrustning! Risken att krascha borde inte vara högre och det blir lite teambuilding utav det hela!
 
79710.jpg


Jag gör lite smygreklam för min annons. Jag säljer min plats i den slutsålda snabba gruppen på Gotland Ring med Actionpics för 3500kr eller högstbjudande :) Gör mig, dig själv och Actionpics glada. Du kommer inte att ångra dig! :tummenupp
 
Idag har jag kört hoj för första gången på nästan ett halvår! Dyngan va halt det var! Bakhjulssläpp i 90, bilister som inte ser en och genomfrusna fingrar. HELT UNDERBART!

Jag testade lite starter och har kommit fram till att det är meningslöst att försöka starta snabbt på ettans växel. Såhär ser det ut med tvåans växel ilagd. Tur att det är en bit kvar tills första tävlingen...

 
Idag har jag kört hoj för första gången på nästan ett halvår! Dyngan va halt det var! Bakhjulssläpp i 90, bilister som inte ser en och genomfrusna fingrar. HELT UNDERBART!

Jag testade lite starter och har kommit fram till att det är meningslöst att försöka starta snabbt på ettans växel. Såhär ser det ut med tvåans växel ilagd. Tur att det är en bit kvar tills första tävlingen...


Tillkommer att göra det på kommando (dvs när de röda lamporna släcks),
plus att du har ett gäng förare runt omkring dig som också vill komma iväg fort.
Liiite svårare, och väldigt mycket mer kittlande i kistan.
 
Tillkommer att göra det på kommando (dvs när de röda lamporna släcks),
plus att du har ett gäng förare runt omkring dig som också vill komma iväg fort.
Liiite svårare, och väldigt mycket mer kittlande i kistan.

Det är bara att hoppas på att alla är toknervösa då :hihi
 
Tillkommer att göra det på kommando (dvs när de röda lamporna släcks),
plus att du har ett gäng förare runt omkring dig som också vill komma iväg fort.
Liiite svårare, och väldigt mycket mer kittlande i kistan.

Jag ska sjunga (Melodi: "Dansa i neon") "Jag ska starta från depååååån..."
 
Idag har jag kört hoj för första gången på nästan ett halvår! Dyngan va halt det var! Bakhjulssläpp i 90, bilister som inte ser en och genomfrusna fingrar. HELT UNDERBART!

Jag testade lite starter och har kommit fram till att det är meningslöst att försöka starta snabbt på ettans växel. Såhär ser det ut med tvåans växel ilagd. Tur att det är en bit kvar tills första tävlingen...

Vart ligger det stället? Kanske tävla lite där så fort jag får hem en ny hoj? :)
 
Nyheter
Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Back
Top