"Fordons" väg till Speedster cup 2015

Det är iof inte dum alls. det räcker ju med enskön luftmadrass och sovsäck så är allt klart. Smidigt! :tummenupp

Har du en tillräckligt lång bil så kan jag rekommendera en hängmatta där bak. Lätt att stuva undan och man sover riktigt gott. :)
 
En modern kedja med bra tätning X O ring osv har ju alltid en viss tröghet, inga konstigheter utan mest ett tecken på att den är tät och OK. Däremot standardkedjor utan tätringar är ju väldigt slappa om du nu har bytt en sån nångång, helt annan grej.

Ser ut såhär :)
View attachment 416521

Va skönt, då kan jag släppa det där. Senast jag höll på med en motorcykelkedja i större utsträckning var nog med min gamla Puch Dakota för 14 år sedan. Och detaljerna kring det har suddats ut sedan länge :)

Har du en tillräckligt lång bil så kan jag rekommendera en hängmatta där bak. Lätt att stuva undan och man sover riktigt gott. :)

Det låter exoiskt :lol Jag är inget större fan av just hängmattor dock. Jag föredrar luftmadrass :)
 
Har du en tillräckligt lång bil så kan jag rekommendera en hängmatta där bak. Lätt att stuva undan och man sover riktigt gott. :)

Har alltid funderat på hur folk kan ligga skönt i en hängmatta. Ligger jag på rygg håller knäna på att brytas åt fel håll, ligger jag på magen bryter jag ryggen och på sidan blir det bara helmysko. Hur bär du dig åt?
 
Har alltid funderat på hur folk kan ligga skönt i en hängmatta. Ligger jag på rygg håller knäna på att brytas åt fel håll, ligger jag på magen bryter jag ryggen och på sidan blir det bara helmysko. Hur bär du dig åt?

Jag lägger mig ner och sover. ;)

Nä, men för mig var det aldrig nåt problem, kupevärmare under sig om det var kallt ute, sovsäck och en kudde. Man sover i halvsittandes ställning men jag gillar det.
 
Nu är nummerskylten lackerad! Endast siffrorna saknas. Sjukt ful färg :fakta

Efter en del slipande med våtslippapper 600 så lade jag på ett lager plastprimer. Dels glömde jag att rengöra med thinner eller liknande, och dels så skulle man tydligen ha 2 tunna lager med plastprimer på. Men vad gör det egentligen. 3 spraylager med allas vår RAL 6024 blev det och resultatet syns nedan:

DSC_0017.JPG

DSC_0018.JPG

DSC_0019.JPG

Eftersom jag sprayade på balkongen utan att stänga dörren första gången så luktade det sprayfärg i hela lägenheten. Jag har dessutom varit tvungen att låta det torka inomhus så min depåbox intill sovrummet luktar sprayfärg :brynad

Ricken har även varit förbi för en första kontroll och justering av hajfenan. Han förtjänar en stor eloge och mer därtill för all hjälp!
 
Har du inte hört fordon? Spedster cup är inställt!

Stone.jpg
 
Haha! Nej såklart jag skojar! Har lite dålig humor ibland och med fordons enorma satsning var det ju hysteriskt roligt om han trilla av stolen när han läste det :D
 
Idag börjar nya (ångestladdade) träningsschemat!, enbart för Speedster Cup :zpy :rofl

Måndag: spinning, axlar.
Tisdag: Bröst, triceps.
Onsdag: spinning axlar, mage
Torsdag: Spinning
Fredag: Rygg, biceps
Lördag: spinning
Söndag: Ben, mage

Såhär kommer det rulla på fram till tävlingstart är det tänkt. Och vilodagar då jag av någon anledning inte hinner till gymmet. Det man saknar i talang får man ta igen med hårt arbete.
 
Men alltså, varför har du spinning 4 dagar i veckan? När ska du låta kroppen återhämta sig så du har nått utbyte? Tänk om och lägg in två vilodagar i det där istället så ska du se att du kommer orka köra cupen också om 8 veckor. ;)

Iofs inte mig emot med en konkurrent mindre...
 
Last edited:
Beroende på hur hårt du kör så vila en eller 2 dagar i veckan sen trappar du ner styrkan 14 dar innan och kör något enstaka spinningpass raceveckan så blir det nog bra. :)

Efter är det bara att börja om inför nästa race..
 
Men alltså, varför har du spinning 4 dagar i veckan? När ska du låta kroppen återhämta sig så du har nått utbyte? Tänk om och lägg in två vilodagar i det där istället så ska du se att du kommer orka köra cupen också om 8 veckor. ;)

Iofs inte mig emot med en konkurrent mindre...

Spinning 4 dagar i veckan har jag eftersom att mer = bättre. Om jag tränar 60-90 minuter om dagen så har jag fortfarande 22,5-23h återhämtning per dygn. Konditionsträning kräver mindre återhämtning än ren styrketräning, och hur mycket jag behöver återhämta mig beror på hur hårt jag anstränger mig per träningspass. Med tanke på min bakgrund som personlig tränare så bör jag nog ha ett litet hum om hur mycket som är lagom. Dessutom kommer det troligtvis finnas dagar då jag inte kan träna så det kommer finnas ofrivilliga vilodagar, och veckor som det inte blir 4 konditionspass på :)

Beroende på hur hårt du kör så vila en eller 2 dagar i veckan sen trappar du ner styrkan 14 dar innan och kör något enstaka spinningpass raceveckan så blir det nog bra. :)

Efter är det bara att börja om inför nästa race..

Precis, veckan innan så kommer det nog inte bli någon egentlig träning alls att prata om, utan mer aktiv vila för att formtoppa lite :)
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top