Fordons debut i Rookie-serierna

:kär:fyllisar
Änsligen tillbaka i racingträsket. Nu ska jag göra livet jobbigt för er! Bara jag håller mig på hjulen:crash
Kul o se din tråd o utveckling. O skönt att det finns några talanger som inte behöver 7 år för att komma under 1.09tider på åsen :tuttar:brinnerup
 
:kär:fyllisar
Änsligen tillbaka i racingträsket. Nu ska jag göra livet jobbigt för er! Bara jag håller mig på hjulen:crash
Kul o se din tråd o utveckling. O skönt att det finns några talanger som inte behöver 7 år för att komma under 1.09tider på åsen :tuttar:brinnerup

Fatta va roligt det kommer bli nästa år!!!
 
Jag har lite svårt att hinna med internätet just nu. Helgen spenderades på Gelleråsen för allra sista gången i år och trots en maskin som går otroligt dåligt på höga varv där effekten numera är lika med noll, jämfört mot en månad sen, så lyckades jag sätta några bra tider ändå. 1,09,954 körde jag och det värderar jag högre än min 1,09,7 med fungerande maskin.

Mer info och mer text kommer så småningom om allt det här, men just nu har jobbet skickat mig till Öresund och Sundsvall för att jobba låååånga dagar måndag-fredag så det blir en kort update.

Tack till alla som läser :kär Det är jätteroligt att träffa er vid banan och få höra att ni följer mig och hoppas att det går bra för mig!

Något jag är jättestolt och glad över är att jag VANN SMC Sport klubbmästerskap 2016. Efter mycket om och men under säsongen så fick jag äran att ta emot förstapriset!

14344348_10207360139344585_4119823754373399233_n.jpg

Foto: Robert Reijers

14434930_10153708433397105_5266923296150431439_o.jpg

Foto: Emma Johansson / Filip Lundgren

14409920_10153708433402105_5990067137045678262_o.jpg

Foto: Emma Johansson / Filip Lundgren

Det har varit ett oförglömligt år! Såväl som i Rookie-cup, Svenska endurancecupen och SMC Sport klubbmästerskap!
 
Fan RW ... kommer sakna dig hela vinter :död
Men tack för i sommar, och jag ser fram emot tips från en tvättäkta ELTIFÖRARE 2017 !!
 
14370336_10153712002712105_5106992318135702279_n.jpg


Det går att rösta fram årets raket med mera inför det årliga informationsmötet och prisutdelningen på Alfred Nobel hotell i Karlskoga! Om du tycker att jag har varit ganska bra i år så får du gärna nominera mig till Årets raket :krama Det hade varit så sjukt häftigt!


Snabblänk till formuläret :)
https://goo.gl/forms/t8fTEbvFHfjsczu03
 
Årets blunder :yoparty
 
Mycket händer, och det är som sagt lite skönt att det är uppehåll nu. Mycket skall planeras. Eftersom jag bommade topp 5 pga krasch ena racet och DNF andra racet så flyttas jag inte per automatik upp till superstock. Men ansökan är skickad och det borde ju rimligtvis inte vara några problem.

Något som jag har problem med dock är ju min hoj. Den mår sådär. På sista racet var den märkbart trött och under veckan som följde så lämnade jag in den på en verkstad som kunde ta emot den med extremt kort varsel. På grund av ett otrevligt metalliskt ljud som har blivit betydligt högre allt eftersom så ville jag kolla ventilerna. Jag lämnade in den halvnaken för att spara mina pengar och deras tid och av e slump så kollade jag tändstiften.. Vilket var tur! De var kritvita och hela motorn går så jäkla magert och varmt.

Tändstift 1.jpgTändstift 2.jpg

Märkligt, med tanke på att motorn var mappad hos AVA MC med PCV. Däremot var det kanske inte så konstigt att den bara gav 110hk på bakhjulet :rofl Den går inte bra!
Förutom ventilkontrollen (som visade sig vara bra) så slängde vi i nya stift och tankade i en fetare universalmapp för katalysator med ljuddämpare utan db-killer.
Den behöver inte gå bättre, men förhoppningsvis så håller sig motorn och tändstiften hela tills jag byter till helsystem och mappar den efter den setupen.

Jag fick tillbaka den på torsdagskvällen, tre dagar efter att jag lämnade in den, för att ta mig till Gelleråsen. Som jag redan har berättat om så körde jag en hög nia som bäst och håll mig till 1,10-tider i övrigt. Effektmässigt så är motorn trött som fan och det verkar vara katalysatorn och/eller ljuddämparen efter katten som är problemet.
Katalysatorn sitter dumt nog ihop med grenröret men när jag tog bort den stora klumpen (som jag trodde var katten) så skramlade den lite lätt.

Aha! tänkte jag, det kanske är den som låter kasst. Jag värmde upp hojen och varvade lite grann. Jag hörde inte direkt något missljud längre vilket känns SKÖNT! Åh andra sidan hör jag ingenting längre efter den här konserten utan öronproppar :död

 
Rätt så vanligt att katalysatorn smälter ihop om man kör med det för länge. Hojen går sämre och sämre och till slut känns det som att man har 15hk ungefär:D

Edit: Alltså vid bankörning och framförallt race som katten inte funkar. Särskilt då med racekåpor då den inte kan kylas av fartvind mm. På gathojar är det alltså inga konstigheter. Tänkte om någon läste ovanstående och omedelbart skulle ta bort katten på sin gathoj:D
 
Last edited:
Rätt så vanligt att katalysatorn smälter ihop om man kör med det för länge. Hojen går sämre och sämre och till slut känns det som att man har 15hk ungefär:D

Edit: Alltså vid bankörning och framförallt race som katten inte funkar. Särskilt då med racekåpor då den inte kan kylas av fartvind mm. På gathojar är det alltså inga konstigheter. Tänkte om någon läste ovanstående och omedelbart skulle ta bort katten på sin gathoj:D

Jag kanske borde ha plockat bort katalysatorn tidigare ;D Men det var smidigt med ett tyst avgassystem!

- - - Updated - - -

Äntligen fredag, äntligen kunde jag lämna in mina kåpor till Winblads Lack & Plast. Det här kommer bli sjukt bra, sett från läktarplats! :fyllisar

14525158_1157625064325680_8789995165351323713_o.jpg
 
Jag kanske borde ha plockat bort katalysatorn tidigare ;D Men det var smidigt med ett tyst avgassystem!

Det var av den anledningen jag lät katten sitta kvar i min gamla cbr600rr. För att slippa ljudproblem. Men det håller inte i längden och jag fick lära mig det den hårda vägen då jag gick miste om flera dagar på Cartagena innan vi upptäckte vad som var problemet:gråta:D:D
 
Det var av den anledningen jag lät katten sitta kvar i min gamla cbr600rr. För att slippa ljudproblem. Men det håller inte i längden och jag fick lära mig det den hårda vägen då jag gick miste om flera dagar på Cartagena innan vi upptäckte vad som var problemet:gråta:D:D

Fy fan. Surt! Jag ser fram emot ett helsystem med tillhörande mappning till hojen under vintern. Frågan är bara vem som ska få mappa den.

Konkurrenter 2017!!!! TJOHO!!!!! helt enkelt!:tummenupp:tummenupp

Hur fantastiskt är inte det liksom?!?! :banana
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top