Hinkas
Sege säger: KÖR!
Markus skrev:Skulle passa mig för Roburs ryssfond om jag vore som du. Fråga t-rex.![]()
Det är lugnt, jag har bytt i dagarna

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Markus skrev:Skulle passa mig för Roburs ryssfond om jag vore som du. Fråga t-rex.![]()
*DanTheMan* skrev:2044637Hoppas nan kopte Uran aktier jag babblade om for ett tag sen.Har varit sjuka uppgangar i sektorn sista tiden![]()
*DanTheMan* skrev:2044637Hoppas nan kopte Uran aktier jag babblade om for ett tag sen.Har varit sjuka uppgangar i sektorn sista tiden![]()
*DanTheMan* skrev:2045588Efterfragan e ungefar dubbelt sa stor pa tillgangen just nu.Las mer pa www.uranium.info
*DanTheMan* skrev:2067478En liten uppföljning till det ovan skrivna.
Fr 21/2
PDN +58%![]()
SXR +27%![]()
VEM +13%![]()
bra uppgångar över lag i Uransektorn,,,o det roliga har inte ens börjat !!!
Hoppas att nån här köpte !
Vad har den för framtidsprognos?Markus skrev:2117158Jo, ganska bra. ODIN Offshore går hyfsat.![]()
Jag har faktiskt aldrig köpt eller hållt på med aktier. Skulle vara kul att bara kolla lite med småsummor bara. Finns det någon sida där man kan leka med lådsasaktier?
Testa Aktie-SM, kostar en 50-lapp tror jag.
Annars rekommenderar jag fortfarande www.morningstar.se som är vägen till framgång.![]()
Börs-SM är det som gäller. Aktie-Sm, då kan man väl spela monopol eller dyligt istället
Jag spelar inget av det, vad är Börs-SM?
Tjenare!
Såg över mitt sparande härom veckan och startade då ytterligare ett månadsspar.
En hyfsat nystartad índienfond som precis återhämtat sig efter en svacka i en annars stadigt uppgående kurva. Ska bli kul att följa. Drog igång ett pensionsspar också när jag ändå var igång.
En sak jag undrar är om det finns någon direkt fördel med att ha sparandet via banken. Tanken slår mig nu att jag kanske borde tittat mig mer omkring.
Min bank har vad jag vet bara fonder som förvaltas av FirstNordic.
Fördelningen av mitt månadssparande ser ut på följande sätt:
FirstNordic Sverige/Europa: 50% (har månadssparat ca: två år i denna)
FirstNordic Indien: 35% (nystartat sparande, lite "gambling"
Pension: 15% (nystartat)
Eftersom jag planerar att köpa en ny hoj inom en snar framtid har jag också ett vanligt sparkonto med 1,5% ränta via banken. Där sparar jag så mycket jag kan. Kommande 2-3 månader funderar jag dock på att lägga dessa slantar på indienfonden för att "kickstarta" den.
Pengarna jag fick för Ducatin ligger på ovan nämda sparkonto och är utöver mitt lönekonto de enda pengarna som inte är aktivt placerade.
Har jag hittat en bra modell eller bör jag omfördela pengarna?
Förutom indienplaceringen är mitt sparande ganska kortsiktigt. 1-2 år.
Ny hoj som sagt!
Tacksam för råd & tips,
Johan
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |