ah17 skrev:Ja fortsätt gärna skriva om dina investeringar.
Har någon månne tittat på TV4's ekonominyheter och önskar rubba in lé salt in de sår?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ah17 skrev:Ja fortsätt gärna skriva om dina investeringar.
Markus skrev:Har någon månne tittat på TV4's ekonominyheter och önskar rubba in lé salt in de sår?![]()
ah17 skrev:Nej hur menar du?
Markus skrev:Det här känns som det kan påverka min och Hinkas framtida investeringsstrategi:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=528062&previousRenderType=6
Måndag - sälj, sälj, sälj, sälj, sälj, sälj.
![]()
Egentligen borde ju inte de andra aktierna påverkas men visst fan blir det skakigt av detta, å andra sidan kan ju det här höja priset på oljan så man vet inte.Hinkas skrev:Hmmm, det lät ju inte så jäkla trevligt det där... Jäkla typiskt att sådant ska hända när jag blandar mig in i leken då...
Nu är ju inte jag så insatt i hur mycket detta kommer påverka östeuropa fonderna men jag misstänker att dom som ligger med mycket olja kommer krascha ordentligt eller vad tror ni?
Markus skrev:Egentligen borde ju inte de andra aktierna påverkas men visst fan blir det skakigt av detta, å andra sidan kan ju det här höja priset på oljan så man vet inte.
Ah är finansproffs, I'll await hans kommentarer.
ah17 skrev:Nejdå skriv på bara. Konkursen var nog inte helt oväntad att döma av reaktionen.
Markus skrev:Var reaktionen inte lika negativ som de refererade på TV4?
Där var det "störtdykning" för hela slanten.
ah17 skrev:Nja -10% är väl inget för en sådan aktie....vore det helt oväntat skulle aktien gått ner betydligt mer.
Hinkas skrev:Så du tror att det kommer vända snart? Eller är det jag som missuppfattar dig?![]()
ah17 skrev:Tror detta är en välbehövlig rekyl efter en kraftig uppgång om och när det vänder uppåt igen i Ryssland kan jag inte svara på just nu eftersom min kristalkula är på lagning.
Men när det gäller fondsparande: Känner inte någon som ligger back på månadsparande i fonder sett över en längre tidsperiod.
Hinkas skrev:Neh, självklart kommer det att vända, det är väl som du säger att det är sällan man går back på fondsparande, det skulle ju vara om man sparar kortsiktigt isådanafall. Köper dyrt och säljer vid fel läge.
ah17 skrev:
Markus skrev:Jag läste den där på Morningstar i morse, och den var ju ganska intressant men samtidigt känns det som de behövde en klämkäck artikel att sälja till t.ex. Privata Affärer - han lyckas inte riktigt förklara varför Ryska aktier är beroende av fler och fler sparare medans det finns en motsats i t.ex. svenska? Eller, behöver inte svenska aktier sparare?
Hinkas skrev:...Jäkla typiskt att sådant ska hända när jag blandar mig in i leken då...
...
t-rex skrev:Det där händer mig jämt.
Markus skrev:Bara för att jag inte vill sammanknippas med honom så tror jag att jag säljer allt Ryssland idag.
Fast då kanske jag inte kan tjena så mycket pengar?
Hinkas skrev:...ryssland. 2.2% på robur...
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |