Folkesson 1.00.11

Har bara hört lite olika bud i depån ;) 4'e plats. Men det kan ju mycket väl vara fel.

Goodstuff skrev:
Varför svamlar ni då om att 250R är snabbare än Veidec, fanatiska blårökare håller på att bli som en slags religion, ha inte övertro på era temuggs (2.5 dl) knattermoppar

GSXR1100R skrev:
Varför svamlar ni då om att 250R är snabbare än Veidec, fanatiska blårökare håller på att bli som en slags religion, ha inte övertro på era temuggs (2.5 dl) knattermoppar

Därför att jag vet att det inte var Fredrik Watz som person som du åsyftade i ditt tidigare inlägg. Utan 250-hojarna kontra SS600.

Ganska kul att knattermopparna är snabbare än helrörsdieslar(superbike)

Edit: Desutom har Fredde inte kört Knudan i år.

Last edited:
Chris Ash skrev:
Därför att jag vet att det inte var Fredrik Watz som person som du åsyftade i ditt tidigare inlägg. Utan 250-hojarna kontra SS600.

Ganska kul att knattermopparna är snabbare än helrörsdieslar(superbike)
När körde 250 1,00.11 på knudan? :confused:

Plc Nr Förare namn N Anmälare N Klubb Hemort Märke Kat Sluttid Tids
tillägg Diff Bästa
varvtid Bästa
varv Medel
hastighet
/Anm
1
44
Fredrik Watz
S

Linköpings MS
Linköping
Yamaha TZ 250
A
20:59.167

1:01.573
17
118.364

2
17
Magnus Fransson
S

Hofors MS
Hofors
Honda RS 250
A
21:26.198

+0:27.031
1:03.075
4
115.876

3
76
Henrik Nordgren
S
Oves Motor Racing Team
S
Limhamns MK
Lund
Honda TSR 250
A
21:33.039

+0:33.872
1:03.461
14
115.263

Detta är raceresultatet från i augusti 2003. Watz körde 1,01.573, dvs 1,5 sek långsammare än SS600 i helgen :7peta

Nr:18 skrev:
När körde 250 1,00.11 på knudan? :confused:

Men gamlot åsyftade ju givetvis hojarna. 250 R har inte kört den tiden av en anledning och det är att konkurrensen inte är lika hård där. 250:orna som hojar är såklart snabbare.

Plc Nr Förare namn N Anmälare N Klubb Hemort Märke Kat Sluttid Tids
tillägg Diff Bästa
varvtid Bästa
varv Medel
hastighet
/Anm
1
44
Fredrik Watz
S

Linköpings MS
Linköping
Yamaha TZ 250
A
20:59.167

1:01.573
17
118.364

2
17
Magnus Fransson
S

Hofors MS
Hofors
Honda RS 250
A
21:26.198

+0:27.031
1:03.075
4
115.876

3
76
Henrik Nordgren
S
Oves Motor Racing Team
S
Limhamns MK
Lund
Honda TSR 250
A
21:33.039

+0:33.872
1:03.461
14
115.263

Detta är raceresultatet från i augusti 2003. Watz körde 1,01.573, dvs 1,5 sek långsammare än SS600 i helgen :7peta

Och hur fort körde SS600 2003???

Kom igen när Fredde kört där samma säsong.

oFFkeFF skrev:
Har bara hört lite olika bud i depån ;) 4'e plats. Men det kan ju mycket väl vara fel.

Att en kill som på den tiden varvade i princip alla i Superbike SM och kom 5:a på Anderstorp-VM bara skulle bli 4:a i 250 ser jag som ganska otroligt. Ingen som har nån gammal resultatlista?

Chris Ash skrev:
Men gamlot åsyftade ju givetvis hojarna. 250 R har inte kört den tiden av en anledning och det är att konkurrensen inte är lika hård där. 250:orna som hojar är såklart snabbare.
Vad skulle dy göra för tider på en 250R?P Är det bara hojarna eller finns det fler faktorer?

Chris Ash skrev:
Jag tror vi är överens, men inte har förstått det.
VA? Överens? Jag anser att hojarna har mindre betydelse än förarna på knudan, du anser att 250 alltid är snabbast! Hur kan det betyda att vi är överens?

VA? Överens? Jag anser att hojarna har mindre betydelse än förarna på knudan, du anser att 250 alltid är snabbast! Hur kan det betyda att vi är överens?

Det betyder att du tolkat mina inlägg fel. Både du och jag tror att Veidec är snabbare på Knudan därför att det är tuffare konkurrens och bättre förare där. 250 är annars alltid snabbast med likvärdiga förare,både internationellt och nationellt, det borde rimligtvis inte vara något undantag på Knutstorp.

Chris Ash skrev:
Det betyder att du tolkat mina inlägg fel. Både du och jag tror att Veidec är snabbare på Knudan därför att det är tuffare konkurrens och bättre förare där. 250 är annars alltid snabbast med likvärdiga förare,både internationellt och nationellt, det borde rimligtvis inte vara något undantag på Knutstorp.
Du menar att Watz är en dålig förare :va

Chris Ash skrev:
Hur avgör du om det är "likvärdiga förare"? Sätt Watz på en SS600 eller Cralle på en 250R så får vi se om dom är likvärdiga! Man kan inte jämföra äpplen och päron. Du föredrar päron(250), jag föredrar äpprlen(SS600), inse att det ena är inte "bättre" än det andra! "Bättre" är en subjektiv värdering, inget facit. Exakt vad är det som gör en 250R "bättre"? Ramen? Motorn? Svingen? Hjulen? Bromsarna? Metall är metall, oavsett det är tillverkat i serie eller för hand.

Sluta nu bråka flickor!!!

Jag säger som Bräck (men jag kan inte värmländska) när han fick frågan om varför han inte körde F1 som är så mycket mer racing....

¨Jag bryr mig inte om ifall hjulupphängningen är av kolfiber eller stål. Huvudsakan är att man är snabbast med det man kör!¨

oscar skrev:
Sluta nu bråka flickor!!!

Jag säger som Bräck (men jag kan inte värmländska) när han fick frågan om varför han inte körde F1 som är så mycket mer racing....

¨Jag bryr mig inte om ifall hjulupphängningen är av kolfiber eller stål. Huvudsakan är att man är snabbast med det man kör!¨
Precis min poäng! :tummenupp Tvitaktsmaffian har fått nån kollektiv härdsmälta och kan inte tåla att 4-taktsracing kan vara exakt lika kul som det dom själva håller på med.

Hur avgör du om det är "likvärdiga förare"? Sätt Watz på en SS600 eller Cralle på en 250R så får vi se om dom är likvärdiga! Man kan inte jämföra äpplen och päron. Du föredrar päron(250), jag föredrar äpprlen(SS600), inse att det ena är inte "bättre" än det andra! "Bättre" är en subjektiv värdering, inget facit. Exakt vad är det som gör en 250R "bättre"? Ramen? Motorn? Svingen? Hjulen? Bromsarna? Metall är metall, oavsett det är tillverkat i serie eller för hand.

Nu pratar i inte termer bättre/sämre utan snabbare/långsammare. SS600 är snabba och ligger ofta i närheten av 250r tider, sällan dock snabbare.. Vare sig det är vm-banor, eller på lilla ringen(knutstorp).
Det finns dock fler riktigt vassa förare i ss600/veidec än vad det gör i 250r, just nu är det egentligen bara Watz i 250 som matchar förarna i Veidec, och ja, fredde är snabb på vilken modell av cykel som helst, även om han föredrar 250's..

En ss600 är en gatcykel, som är lätt modifierad för att fungera på banan, en 250r är byggd enbart för bana, galnare chassigeometri, dyrare material, magfälgar, mindre gyrokrafter från motor osv. mycket lättare. Helt okörbar på gatan i stort sett. En gathoj är visserligen snabb, men det är alltid kompromisser, den ska ju kunna säljas för att snabbt produceras, och den ska gå att åka med på vanliga vägar, dessutom får den inte kosta för mycket när man tillverkar den.

Du kommer inte förstå skillnaden förrän du testat.

Back