Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har Watz kört snabbare än 1.00.11 på Knudan...Chris Ash skrev:Nä men Watz är 250 R. Eller han räknas inte för att han är för snabb?
GSXR1100R skrev:Har Watz kört snabbare än 1.00.11 på Knudan...
Varför svamlar ni då om att 250R är snabbare än Veidec, fanatiska blårökare håller på att bli som en slags religion, ha inte övertro på era temuggs (2.5 dl) knattermopparGoodstuff skrev:Inte än.
GSXR1100R skrev:Varför svamlar ni då om att 250R är snabbare än Veidec, fanatiska blårökare håller på att bli som en slags religion, ha inte övertro på era temuggs (2.5 dl) knattermoppar
När körde 250 1,00.11 på knudan?Chris Ash skrev:Därför att jag vet att det inte var Fredrik Watz som person som du åsyftade i ditt tidigare inlägg. Utan 250-hojarna kontra SS600.
Ganska kul att knattermopparna är snabbare än helrörsdieslar(superbike)
Nr:18 skrev:När körde 250 1,00.11 på knudan?![]()
Nr:18 skrev:Plc Nr Förare namn N Anmälare N Klubb Hemort Märke Kat Sluttid Tids
tillägg Diff Bästa
varvtid Bästa
varv Medel
hastighet
/Anm
1
44
Fredrik Watz
S
Linköpings MS
Linköping
Yamaha TZ 250
A
20:59.167
1:01.573
17
118.364
2
17
Magnus Fransson
S
Hofors MS
Hofors
Honda RS 250
A
21:26.198
+0:27.031
1:03.075
4
115.876
3
76
Henrik Nordgren
S
Oves Motor Racing Team
S
Limhamns MK
Lund
Honda TSR 250
A
21:33.039
+0:33.872
1:03.461
14
115.263
Detta är raceresultatet från i augusti 2003. Watz körde 1,01.573, dvs 1,5 sek långsammare än SS600 i helgen![]()
oFFkeFF skrev:Har bara hört lite olika bud i depån4'e plats. Men det kan ju mycket väl vara fel.
Vad skulle dy göra för tider på en 250R?P Är det bara hojarna eller finns det fler faktorer?Chris Ash skrev:Men gamlot åsyftade ju givetvis hojarna. 250 R har inte kört den tiden av en anledning och det är att konkurrensen inte är lika hård där. 250rna som hojar är såklart snabbare.
Nr:18 skrev:Vad skulle dy göra för tider på en 250R?P Är det bara hojarna eller finns det fler faktorer?
VA? Överens? Jag anser att hojarna har mindre betydelse än förarna på knudan, du anser att 250 alltid är snabbast! Hur kan det betyda att vi är överens?Chris Ash skrev:Jag tror vi är överens, men inte har förstått det.
Nr:18 skrev:VA? Överens? Jag anser att hojarna har mindre betydelse än förarna på knudan, du anser att 250 alltid är snabbast! Hur kan det betyda att vi är överens?
Du menar att Watz är en dålig förareChris Ash skrev:Det betyder att du tolkat mina inlägg fel. Både du och jag tror att Veidec är snabbare på Knudan därför att det är tuffare konkurrens och bättre förare där. 250 är annars alltid snabbast med likvärdiga förare,både internationellt och nationellt, det borde rimligtvis inte vara något undantag på Knutstorp.
Hur avgör du om det är "likvärdiga förare"? Sätt Watz på en SS600 eller Cralle på en 250R så får vi se om dom är likvärdiga! Man kan inte jämföra äpplen och päron. Du föredrar päron(250), jag föredrar äpprlen(SS600), inse att det ena är inte "bättre" än det andra! "Bättre" är en subjektiv värdering, inget facit. Exakt vad är det som gör en 250R "bättre"? Ramen? Motorn? Svingen? Hjulen? Bromsarna? Metall är metall, oavsett det är tillverkat i serie eller för hand.Chris Ash skrev:Det betyder att du tolkat mina inlägg fel. Både du och jag tror att Veidec är snabbare på Knudan därför att det är tuffare konkurrens och bättre förare där. 250 är annars alltid snabbast med likvärdiga förare,både internationellt och nationellt, det borde rimligtvis inte vara något undantag på Knutstorp.
Precis min poäng!oscar skrev:Sluta nu bråka flickor!!!
Jag säger som Bräck (men jag kan inte värmländska) när han fick frågan om varför han inte körde F1 som är så mycket mer racing....
¨Jag bryr mig inte om ifall hjulupphängningen är av kolfiber eller stål. Huvudsakan är att man är snabbast med det man kör!¨
Nr:18 skrev:Hur avgör du om det är "likvärdiga förare"? Sätt Watz på en SS600 eller Cralle på en 250R så får vi se om dom är likvärdiga! Man kan inte jämföra äpplen och päron. Du föredrar päron(250), jag föredrar äpprlen(SS600), inse att det ena är inte "bättre" än det andra! "Bättre" är en subjektiv värdering, inget facit. Exakt vad är det som gör en 250R "bättre"? Ramen? Motorn? Svingen? Hjulen? Bromsarna? Metall är metall, oavsett det är tillverkat i serie eller för hand.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |