HanneZ
Guest
Varje svensk som betalar skatt har rätt att tycka att alla ska skydda sig så gott de bara går då de får betala för fukkon som får ligga på sjukhus i 6(lr nåt) för att huden ska växa igen något så när!
/ Hannes
/ Hannes
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
#Olsson# skrev:"..SLUTA!.."
Hur kan du bry dig? Sluta klaga på andra. Nu skall jag ut i toffla o shorts. Får man det, Eller?
Macho Woman skrev:Egentligen är det ju inte så enkelt att folk får skylla sig själva. De kostar sjukvården, dvs. samhället en j-vla massa pengar i onödan.
Fast å andra sidan så behöver barn sig själva också, dom behöver göra misstag för att själva lära och inte bevakning av en vuxen hela tiden.Macho Woman skrev:Jag skrev inte att staten skulle bestämma 'allt'. Tyvärr, är det så att alla människor har mer eller mindre problem med att hantera sig själva. Alla gör något dumt någon gång. Det är svårt att välja det som får dig att må bra, även om du mycket väl vet vad det är. Jag jobbar med barn och tonåringar och ser det hända dag ut och dag in. De behöver en vuxen som bestämmer, liksom vi i samhället behöver lagar för att hjälpa oss på rätt väg. Ofta är det de ungarna som gapar mest om frihet som gör de mest självdestruktiva sakerna. De vill bara slippa tänka på att det de gjorde var dumt. Jag har lagt märke till att det ofta fungerar likadant i samhället i stort.
På vilket sätt är en folkvald stat förtryckande? Och nej, Dioxin, våra riksdagsmän och kvinnor är inga supermänniskor, men vi har valt dem för att de ska se till så att samhället fungerar för oss. De ser väl till att välja en person som du litar på väljer rätt åt dig?
bikerwoman skrev:Nej, du är inte ensam om att tycka det!![]()
heliac skrev:Körde i tofflor för 5min sedan...Om du kör så dåligt så du måste sätta i fötterna i en rondell så förstår jag att du vill ha fulla skydd.
andersbrink skrev:Med ventilerat ställ kan man åka i hur varmt väder som helst, bara man får i sig vätska. Alternativet för oss utan ventilerat ställ är att köra i jeans eller goretex.
Avarage skrev:Ooooh, ho, ho! Här är mannen som aldrig gör ett misstag och som kör felfritt resten av sitt liv! Eller hur vill du att man skall tolka ditt svar!?
// Niklas
Ravetrancer skrev:Fast å andra sidan så behöver barn sig själva också, dom behöver göra misstag för att själva lära och inte bevakning av en vuxen hela tiden.
Den här tråden suger av anledningen att inge säger åt mig vad jag skall ha på mig när jag kör hoj, vill jag köra i min morgonrock så gör jag det, låt det vara mitt val.
Skinnställ mildrar skrapsår och slag på axlar och knän i stort sett, alla brott som man får tror jag inte hjälps av att man har stället på sig eller inte.
Whatever, jag kör med vilken klädsel som passar mig!!!!
Palmas skrev:Såg på Discovery om en snubbe i USA som krashade in i en bensinmack. Han hade "standard" customställ på sig dvs T-shirt med skinnväst, jeans och träningsskor. Det var ingen vacker syn, magen nästan vände sig på mig.
Bägge armarna hängde avslitna i bara senor och muskler, ena foten var av och pekade inte åt rätt håll. Den andra foten kom en av ambulansvårdarna med i en hink. Han fick amputera bägge armarna och bägge fötterna men överlevde mot alla odds. Läkarna var rätt säkra på att han inte skulle klara sig. Det gjorde att man fick sig en tankeställare. Det gick inte speciellt fort, ca 80 km/h har jag för mig. (Det går säkert i repris nån gång, kolla gärna..)
Jag har själv varit omkull både i jeans och med fullt ställ och med detta i program i minnet så kör jag alltid i fullt ställ.
Tycker dock att var och en själv skall få bestämma men ge inte lagpådyvlarna lillfingret.....
Avarage skrev:Ooooh, ho, ho! Här är mannen som aldrig gör ett misstag och som kör felfritt resten av sitt liv! Eller hur vill du att man skall tolka ditt svar!?
RoLLER skrev:Jag va helt säker på att det va mig du hade Quotat först. Det e jag som e den mannen.
phaeton skrev:F.ö. brukar jag köra ENDAST iförd badtofflor
RoLLER skrev:Ska vi förbjuda sex för att vissa får Aids av det?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |