Ja detta ämnet har ju vart uppe ett par gånger nu, lika berörande för dom flesta.
Faktum är väl att debatten förmodligen inte kommer så långt.
Hur man än vrider och vänder på det så kommer det ALLTID vara säkrare med fullt skydd på när man kör hoj.
Det kommer ALLTID föreligga en större risk att skadas utan skyddskläder.
Men, alltid kommer det finnas dom som inte skulle kunna åka en meter utan full mundering och dom som tycker det är helt ok att åka väl valda turer utan.
Jag tillhör dom som så väl vet att det är illa att köra hoj utan skinnkläder och trots det kör utan ibland.
Jag vet att det inte spelar ngn roll hur försiktig jag är, eller jo en viss roll spelar det, men likväl kan jag bli påkörd osv.
Det finns olika anledningar till att jag kör utan skinn, oftast handlar det om praktiska saker såsom att det går fortare att bara ta jackan än hela stället.
Visst kan det tyckas vara vaga argument när man ligger och sprattlar med sönderskrapade ben, men det är ändå ngt jag gör.
Men jag vet att det är fel...
Folk gör ofta saker som man inte kan förklara även om det kan tyckas vara helt :kocko .
Jag förespråkar inte på ngt vis att man SKA åka utan skyddskläder, tvärtom! skydda er för böveln så bra det går.
Men jag tror inte att vi som ngn gång kör utan hela stället kommer att sluta köra "halvskyddade".
Vad jag däremot tror är effekten av denna typen av trådar är att en del av folket som läser detta, kör mindre utan ställ och mer med.
Eller är det så att dom flesta tycker att stället inte behövs förän den turen man tar på "allvar" med powerslides och pHeTa wheelies?
Jag drog kraftigt ner på turerna då byxorna lämnades hemma efter sommaren då jag smällde iaf.
Varm sommar som bara den 1994, morgonen den 22/8 det året var det tillräckligt kallt för att jag skulle krypa ner i hela stället, kl16:15 den 22/8 smällde jag med en bil och fick tillbringa 4dagar på intensiven.
Skrapsår? Nja bara ett som en femkrona på höften där stället gick sönder, andra skador var det iof ingen brist på........
Ändå kommer det sig att jag kör med endast jacka fortfarande, varför kan jag inte förklara.
Men det viktigaste av allt gott folk, kör försiktigt!
//Tobbe