Folk som kör i sandaler och liknande

Personligen tycker jag att det är ovanligt korkat att köra utan skydd :kocko

Men det är ju ett fritt land och var och en gör som de vill. :fakta

Det har hänt att jag struntat i ex. ryggskydd när jag ska ner till macken en snabbis men det är ju mitt eget val. Då kör jag alltid lugnare också än om jag hade hela utrustningen på mig.

watson skrev:
Hmm... Kan du reda ut det här lite. Hur kunde du få det till att jag inte ville hjälpa någon? VAR skrev jag det? :corn

@Avarage: Kunde inte sagt det bättre själv.

/FrökenW

Man drar lätt den slutsatsen när man läser ngt som tycker synd om anhöriga som får ställa upp när ngn "idiot"ställt till det.
Att vara anhörig till ngn oavsett om personen ifråga är osmart innebär att man ställer upp utan att klaga och moralisera.Det finns ju inget värre än moralkakor och vad va det jag sa när man ligger och kvider.

Average:Du verkar ju va en sympatisk robot.Empatiförrådet behöver nog fyllas på.Tror de flesta skulle tycka synd om ngn som ligger och blöder även om de skippat stället för att åka ner till posten,banken lr whatever de nu skulle gjort där en skyddsutrustning inte är så passande klädsel.Livet är ju inte så jävla svartvitt att man kan säga skyll dig själv eller likn saker till ngn som cyklat omkull utan rymddräkt och sen bara skaka av sig det i nästa sekund.

Tycker inte ni som dumförklarar oss som ibland använder/brukar hojen utan skydd borde tänka över varför ni sätter er på en hoj överhuvudtaget.
Sannolikheten att bli en grönsak är ju grymt mkt större då än på ngt annat vanligt transportmedel.Och förresten,mc är ett praktiskt transportmedel oxå.
Det är ingen jävla karusell man sätter sig på.Jag,och en massa miljoner andra hojåkare förenar nytta med nöje när vi köper en hoj.Om vissa förståsig påare här på forumet vill ha obl helställ på så är det ju de som borde hålla till på banor endast.De verkar ju inte behöva hojen till ngt annat än söndagskörning ändå.

Avarage: Det är kul att det finns fler som tycker och tänker på samma sätt som jag själv gör. :tummenupp

RoLLER skrev:
Ett bra sätt att minska på trafikproblemet i RoCKHOLM vore kanske att låta folk köra 125'a scooter på B körkortet. Jag tror dom har så i Belgien eller nåt liknande och det lär fungera ypperligt.

Hmm, ett annat sätt att minska trafikproblemet vore ju kanske att förbjuda användning av säkerhetsutrustning på mc och säkerhetsbälte i bil. Det blir ju så mycket färre trafikanter då och det är ju bra... Sen förbjuder vi användning av kondom oxå, då blir det ännu mindre folk i trafiken. Om vi även förbjuder hjälmar så sänker vi ju sjukvårdskostnaderna oxå, eftersom alla dom som ramlar med mc, moppe osv, dör innan dom kommer till sjukhus. Sen förbjuder vi jordfelsbrytare och jordade uttag i badrummen och kanske även flytvästar, barnstolar,svetsglasögon. Det kan ju aldrig vara bra med för mycket säkerhetsutrustning, alla måste ju få bestämma själva, det är ju upp till var och en.

Baby-ninja @Watson

watson skrev:
Sen förbjuder vi användning av kondom oxå, då blir det ännu mindre folk i trafiken.

Vill nog påstå att det skulle bli väldigt mycket fler trafikanter då...

Kanske läge att avsluta den här diskutionen nu, har ju inte kommit nån vart lixom..

Tror inte nån som blir omvänd,från varken den ena eller andra sidan.

watson skrev:
Hmm, ett annat sätt att minska trafikproblemet vore ju kanske att förbjuda användning av säkerhetsutrustning på mc och säkerhetsbälte i bil. Det blir ju så mycket färre trafikanter då och det är ju bra... Sen förbjuder vi användning av kondom oxå, då blir det ännu mindre folk i trafiken. Om vi även förbjuder hjälmar så sänker vi ju sjukvårdskostnaderna oxå, eftersom alla dom som ramlar med mc, moppe osv, dör innan dom kommer till sjukhus. Sen förbjuder vi jordfelsbrytare och jordade uttag i badrummen och kanske även flytvästar, barnstolar,svetsglasögon. Det kan ju aldrig vara bra med för mycket säkerhetsutrustning, alla måste ju få bestämma själva, det är ju upp till var och en.

Baby-ninja @Watson

Jätte lolit' skrivet. Cynismens okrönte drottning.

Du e mycket för förbud du. Jag tror att mycket av det du räknade upp inte ens är reglerat i lagen. Vissa saker fungerar ändå. Just därför att vi kan tänka själva. En rekomendation eller kanske ett gott råd på vägen är alltid trevligare att få än att nån hyttar med näven. T ex. skriver: "Hur fan kan man vara så djävla dum att man..... bla bla bla".

Det är ju lite så vi människor fungerar. Man växer i takt med eget ansvar.

P@trik skrev:
Vill nog påstå att det skulle bli väldigt mycket fler trafikanter då...

Kanske läge att avsluta den här diskutionen nu, har ju inte kommit nån vart lixom..

Tror inte nån som blir omvänd,från varken den ena eller andra sidan.

Det här e en "Never ending story".

Kan inte alla enas om att jag har rätt och alla andra har fel så kan vi avsluta den här tråden. Swedie låser den snart ändå.

Att jag ens började skriva här.... uurrrkkkk.... och nu kan jag inte låta bli....

Jag måste faktiskt hålla med ovanstående här.

AVARAGE är den enda av oss alla (i den här tråden iaf) som skriver nåt vettigt, och inte bara spyr ur sig nonsens egentligen. :tummenupp

Det e klart.... mina inlägg e ju inte långt efter ;)

Vi som vill att man ska få bestämma själv vill ju inte ha _fler_ förbud och lagar. :tungan

watson skrev:
...att förbjuda... Sen förbjuder vi... Om vi även förbjuder... Sen förbjuder vi... och kanske även...Baby-ninja @Watson

Slangan skrev:
söndagskörning

Jag kör både till jobbet och för nöjes skull, och jag lovar att det gör precis lika ont att vurpa i 50 på väg till jobbet som i 50 på väg till nöjen. Varför inte minimera riskerna lite?

Då får de acceptera att jag anser dem vara korkade. Det är skönare att åka utan bälte i bilen med, och utan flytväst på sjön.

Lika bra att erkänna. Körde i shorts, sandaler och jacka idag. :3freak

Seså, hoppa på mig nu...

(Var iofs på väg till verkstan för att byta bromsskivor. Jag lovar att jag åkte direkt hem efteråt.)

Kan inte göra annat än att citera Mikael Tornving. "Man vill ju inte bli 100 meter rå-biff på Värmdöleden"

Jag skulle aldrig sätt mig på hojen utan full mundering oavsett temp och sträcka.... Men det är ju som sagt upp tilll var och en... Vill folk köra i tofflor så låt dom!

/Pierre

Psychodad skrev:
Lika bra att erkänna. Körde i shorts, sandaler och jacka idag. :3freak

Seså, hoppa på mig nu...

Då ska jag oxå erkänna en sak.

Jag skulle hämta RQ häromsistens. När jag kom fram så upptäckte jag att jag hade glömt x-tra hjälmen stressad som jag va. :huvet

Jag pallade helt enkelt inte vända och hämta den, och jag ville inte att hon skulle stå där och vänta i all evighet ensam heller. Så jag lät RQ ta min hjälm och jag körde hem utan.

Det fanns en gräns för mig och den var passerad för länge sen vid +36 i Italien. Skinnstället luktar apa nu efter att ha kört en dag i de temperaturerna med stället på. Det formligen sprutade svett. Inte som här hemma där man blir sjöblöt om tröjan nån gång då och då under sommaren. Dan efter blev det lugnare körning i bara shorts och T-shirt för transport till stranden. Hade säkert gjort ont med en marksyning men ställ gick bort i det läget faktiskt.

Jag köper inte förbudsivrarnas argument om att ingen nånsin borde få köra utan full mundering. Jag är så crazy så jag cyklar utan cykelhjälm också. Det borde jag fan inte få göra!

Åsså tar vi i allihopa: "We shall overcome!!!"

PierreC skrev:
Jag skulle aldrig sätt mig på hojen utan full mundering oavsett temp och sträcka....

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra