Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
McFille skrev:Ja det hoppas jag verkligen.
Att skriva en massa lagar och förbud för att skydda oss mot oss själva är det sämsta man kan göra. JAG vill iaf. leva mitt eget liv och vill jag skrapa sönder och samman mig så är det väl upp till mig själv?
Så länge man inte skadar någon annan så tycker jag man skall få göra vad fan man vill...
McFille skrev:Varför inte?
Tror (hoppas) de flesta hade kört med hjälm ändå. Det behövs tydligen ingen lag för att folk skall ta initiativ och köpa annan skyddsutrustning för tusentals kronor. Tror det kallas för självbevarelsedrift...![]()
Visst, vissa individer hade säkert valt att köra utan hjälm, men det är deras eget val.
cRoC skrev:Är jag ensam att tycka att det borde vara lag på full skyddsutrustning? Det är ju för allas bästa..
Jo, det är det!LalleBalle skrev:Men snälla. I dagens samhälle borde man bry sig mer om sig själv och sina närmaste än med människor. Kolla vart det är påväg! Våldtäkter, rån, mord. Men kan inte ens gå ute sent på kvällen förens man ska vara orlig över att man ska bli kniv rånad.
Väljer folk att skita i utrustning så är det deras problem. Svårare än så är det inte. punkt slut
McFille skrev:Visst, vissa individer hade säkert valt att köra utan hjälm, men det är deras eget val.
newbee skrev:Är det inte upp till var och en att avgöra hur man vill vara klädd när man kör hoj, de betalar ju trots allt sin egen försäkring och sin egna hoj med.........
newbee skrev:Är det inte upp till var och en att avgöra hur man vill vara klädd när man kör hoj, de betalar ju trots allt sin egen försäkring och sin egna hoj med.........
Och det är nästan gratis att ligga på sjukhus....newbee skrev:Är det inte upp till var och en att avgöra hur man vill vara klädd när man kör hoj, de betalar ju trots allt sin egen försäkring och sin egna hoj med.........
Macho Woman skrev:Jag måste säga att jag tycker att det är väldigt märkligt att DU t.ex. känner dig så påhoppad när folk diskuterar en allmän fråga. Vadå 'mind your own business'? Vi kanske ska sluta diskutera över huvud taget? Det finns ju alltid någon som berörs av en diskussion.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |