GT
Absolut kortast.
Du låter som en klok kille! Hoppas du får en bra säsong!![]()
Tack detsamma, hoppas ni får massor av vackert väder och grusfria vägar.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du låter som en klok kille! Hoppas du får en bra säsong!![]()
Nu har jag bara läst första inlägget men det är det jag vill kommentera, Manneman....kom och åk med oss tjejer nån gång...visst vi blir kanske mobbade för att vi kör mesigt och att vi väntar in varandra i tid och otid...men vi hinner njuta och vi har jävligt kul. Reta på säger jag bara för jag vill hellre leva och jag ville hellre kunna köra resten av det korta liv man har än att köra ihjäl mig eller skada mig så pass att jag inte kan sitta på en hoj igen.
Som sagt så skulle jag ifrån början inte ens varit med idag men vem som arrangerade vad i vems namn är ju egentligen inget som har med tråden att göra utan att det har hänt väl många olyckor i MIN egen närhet bara den senaste veckan.
Ezzo, Marcus Rohde och Robin Paulsson från Bjuv nu senast som strök med 500 meter utanför mitt fönster.
Grejen är att alla kör INTE som de själva behagar utan faller oftast för grupptrycket och vill inte komma sist eller sinka bakomvarande.
Att man väntar in folk vid korsningar försvarar inte att de kör på marginalerna dit för vem kan med handen på hjärtat säga vad som väntar bakom nästa krön?
Och att köra sakta är ju inte någon garanti att man inte är med om en olycka....
Håller med första inlägget.
Jag har alltid blivit retad för att jag kör så sakta...men fan jag vill leva nästa år oxå.
Jag har ingen prestationsångest som jag tror många hojåkare har.
Det gäller inte att ha snyggast hoj, köra snabbast av alla dumjävlar.
DET HANDLAR OM ATT NJUTA OCH KOMMA HEM HEL TILL DOM SOM ÄLSKAR DIG.
Jag var uppe i stockholm och höll i en körning där vi delade upp alla i 3 grupper, långsam medel och snabb. Tyvärr fick jag bryta då en av mina väninnor blev påkörd av en polisbil.
Kommentarerna jag fick av de i långsam grupp var -mkt bra tempo, skönt att köra normalt utan att behöva pressa sig över sin förmåga, äntligen en bra grupp att köra i, mer sånt.
Det säger mig ganska mkt.
Det finns många riktigt duktiga hojåkare på våra gator, men tyvärr finns det lika många kassa bilförare gruskastare kommunpolitiker som förvaltar våra vägar osv.
Det räcker med ett släpp så kan det vara kört.
Kör med insidan mina vänner och inte med gashandtaget och prestationsångesten.
Vill se er skriva här i måååånga år framöver.
//Annelie
Att vara tuffast och snabbast kan väl moppefuckona få hålla på med? Det finns ju trots allt möjligheter för dem som verkligen vill gazza att göra så på div. banor och bandagar. Att leka motoGP på allmän väg är rätt onödigt. Mina 50 ören...![]()
Jag tror att många TROR att de kör efter sin egen förmåga. De får sig ett bryskt uppvaknande när de får släpp i en kurva eller när Ullagulla svänger ut med sin Ford Taunus. Många (de flesta) klarar nog inte att reda ut en kritisk situation. Hos de flesta (mig inräknat) sitter nog inte det här benhårt i ryggraden, utan man nyper/väjer/hoppar eller vad som nu råkar kännas bäst. Klarar man sig sig ur situationen så är det nog med minst en liten nypa tur också.
Har man däremot marginaler, om än så små, så hinner man tänka lite innan man handlar och chansen att man fattar "rätt" beslut ökar.
Detta får tas med en STOR nypa salt men ryktesväg har jag hört att EU vill få igenom lagstiftning på att alla nya mc får ha en max effekt på 110hk.......
Ja, egen vilja har man i egenskap av att du som förare bestämmer hur du skall framföra ditt fordon. Men när Furstenhoff pratar om en egen vilja och att man kan välja att köra snabbt som fan så håller jag inte med honom. Där har man ingen egen vilja - för även om man vill åka snabbt som fan - så finns det lagar som bestämmer att man måste följa vissa hastigheter. Hänger du med nu eller börjar jag bli för trött för att försöka förklara mig? ;-)
-ALLA, och då menar jag precis ALLA motorcyklister bryter någon gång under sina körningar mot någon av alla våra trafiklagar, även du "shululu": sen om det är av vilje eller av en olyckshändelse spelar ingen roll om man skall hårddra det hela: men att börja gå in på lagbrott eller inte i samma veva som vi diskuterar påtryckningar, mobbning & vilja är nog att ta detta alldeles för långt då vi aldrig kommer att få någon rätsida på just lagöverträdelse i en tråd här på SH!!
Så fortsätt gärna diskutera påtryckningar, mobbning & viljor i denna tråd och ta detta med trafikbrott mm i någon av alla dom andra 23.004.945 trådar som finns här på SH!!![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |