Flytta till Trollhättan

Låter barnvänligt :D Vad är detta för ställe då?

Det är en skamfläck bakom sjukan i stan. Där har man har lyckats samla en massa individer som man grävt fram under de mossigaste och största stenarna i den mörkaste delan av skogen :fakta

Tack så mycket! Lite nervös blir man allt innan man har allt klart och så. Men det brukar ju lösa sig för det mesta.

Det är en skamfläck bakom sjukan i stan. Där har man har lyckats samla en massa individer som man grävt fram under de mossigaste och största stenarna i den mörkaste delan av skogen :fakta

Ha, ha bra att de är samlade på ett ställe iallaf. Så man vet var man har dem :)

Last edited:
Hej!
Jag fortsätter väl på den här tråden då jag ska flytta till Uddevalla om ca 2 veckor. Jag läste i ett tidigare inlägg att skatten är lägre i Trollhättan än i Uddevalla. Är det stor skillnad? Tänkte om det är så pass att de 2 extra milen ut till Munkedal gör att det inte spelar nån roll eller om det rent kan vara affär att omgruppera till Trollhättan istället :)

Ses förhoppningsvis snart!

Hej!
Jag fortsätter väl på den här tråden då jag ska flytta till Uddevalla om ca 2 veckor. Jag läste i ett tidigare inlägg att skatten är lägre i Trollhättan än i Uddevalla. Är det stor skillnad? Tänkte om det är så pass att de 2 extra milen ut till Munkedal gör att det inte spelar nån roll eller om det rent kan vara affär att omgruppera till Trollhättan istället :)

Hej på dig!
Vilket område i Uddevalla ska du flytta till, boendeform?

För våran del går det inte så bra med att skaffa nytt boende. Den första bostadsrätten i Kurveröd blev såld innan vi ens fick vara med på budgivning. Hittade ett annat radhus i samma område men det slutade med att säljarna ångrade sig :huvet Var med på en budgivning på ett kedjehus i Fasseröd som steg upp över våran nivå...... Nu är vi tillbaka där vi började med inriktning på Sjuntorp. Behöver veta allt om detta område :) Är det en håla med moppegäng som driver omgivningen till vansinne eller är det ett bra ställe att låta sina barn växa upp i? Lite lantligt som sagt gör inget bara det inte är helt dött. Sandhem är också lite intressant, men antar att även detta område är mycket populärt där priserna stiger till månen :rolleyes: Köerna till lägenheter i
anständiga områden verkar ju också vara långa.

Har ju inte bott själv i Sjuntorp, men vänner, bekanta och jobbarkompisar som bor (och har bott) där har bara positivta saker att säga. Än så länge är det billigare bostäder där än i stan.
(Bland 80- och 90-talister ses det givetvis som en håla...) :D

Sandhem är verkligen populärt... Kan bara säga att vill man ha hus i Trollhättan idag är det tyvärr bara att öppna plånboken. Finns enstaka undantag om man gillar att fixa mycket själv.

3:or i centrala stan (tingvalla, centrum osv) börjar bli onödigt dyra.
den senaste jag/vi var på visning på hade bud på 720kkr

som GixxerTina skrev så är Dannebacken helt ok. lugnt å fint å nära till jobbet.
för mej tar det under 10 min på cykel till Saab...

Välkommen förresten :hej

Hej!

Det blir ju 4 extra mil om dagen (= 20 mil extra/ vecka) om du ska jobba i Munkedal och bo i Trollhättan. För du ska väl hem efter jobbet :va :tungan

Du kommer inte tjäna på att bo i Trollhättan pga att skatten är lägre. Det skiljer bara 1 skattetabell (1%) om jag inte minns fel.

Mvh // Danne

Det blir ju 4 extra mil om dagen (= 20 mil extra/ vecka) om du ska jobba i Munkedal och bo i Trollhättan. För du ska väl hem efter jobbet :va :tungan

Du kommer inte tjäna på att bo i Trollhättan pga att skatten är lägre. Det skiljer bara 1 skattetabell (1%) om jag inte minns fel.

Mvh // Danne

Misstänkte det. Men om Uddevalla känns supertråkigt kan man kanske flytta dit iaf eller om det inte går få tag på nåt vettigt boende inom en rimligt snar framtid. Jag kommer jobba skift i Munkedal (jobba 6 dagar, ledig 4) så det blir väl lite mindre än 20 mil per vecka i snitt men som du säger, jag tjänar nog inte på det.

Jag kommer att hyra litet och möblerat från början, mest för att kunna komma ner så snart som möjligt. Annars hade jag antagligen fått vänta flera månader med att börja jobba och det vill jag inte.

/Danne

Misstänkte det. Men om Uddevalla känns supertråkigt kan man kanske flytta dit iaf eller om det inte går få tag på nåt vettigt boende inom en rimligt snar framtid. Jag kommer jobba skift i Munkedal (jobba 6 dagar, ledig 4) så det blir väl lite mindre än 20 mil per vecka i snitt men som du säger, jag tjänar nog inte på det.

Jag kommer att hyra litet och möblerat från början, mest för att kunna komma ner så snart som möjligt. Annars hade jag antagligen fått vänta flera månader med att börja jobba och det vill jag inte.

/Danne

Hoppas det ordnar sig för dig med ditt boende. På vilket företag ska du börja jobba?
Min sambo åker troligvis ner nästa vecka och ska då gå på lite fler visningar. Tiden går ju grymt fort så lite pressad blir man allt. Ska ha den sista visningen på vår br. på måndag. Efter det hoppas jag någon har nappat och köper den dyrt :)
Btw så har jag skaffat mig en lite trevligare landsvägshoj :hojsmilie

Jag kommer att jobba på Arctic Paper Munkedal och börjar 10e november.
Boendet har fixat sig, däremot finns det inget garage i det huset så jag vet inte riktigt vad jag ska göra av hojen när jag väl tar ner den dit. Den får stå kvar i Piteå så länge iaf.

Jag kommer att jobba på Arctic Paper Munkedal och börjar 10e november.
Boendet har fixat sig, däremot finns det inget garage i det huset så jag vet inte riktigt vad jag ska göra av hojen när jag väl tar ner den dit. Den får stå kvar i Piteå så länge iaf.

Jag har eventuellt en plats i mitt varmgarage framåt varmare tider =)

edit: jag bor vid sjukhuset

Last edited:
Jaha då har man fått en ny anställning som operatör på Volvo Aero from 1 Januari :) Känns som om det blir en del att stå i framöver men samtidigt roligt med något nytt att se framemot. Nu är det jaga nytt boende som gäller samt hitta köpare till våran br.

/Mattias

Låter barnvänligt :D Vad är detta för ställe då?

Grattis.. o Välkommen till Cirkus Volvo..:tungan Jag sitter längst upp i hörnet Kanaln o SAAB.. Kom o säg hej. Så jag kan värva dig som mek till nästa års tävlande...

Grattis.. o Välkommen till Cirkus Volvo..:tungan Jag sitter längst upp i hörnet Kanaln o SAAB.. Kom o säg hej. Så jag kan värva dig som mek till nästa års tävlande...

Hej och tack! Får försöka ta mig dit någon gång och hälsa på då :)

Nu börjar det sakteliga närma sig och skallen är full av "måste fixa saker" En del har blivit avklarat som försäljningen av vår bostad och uppsägningen på mitt nuvarande jobb :tuttar :näsblod La ner planerna på Sjuntorp efter diverse överläggningar med släkt och mellan oss själva. Ett hus blir en aldeles för stor affär så här i början. Sen kan det säkert vara lite svårare att bo långt utanför centrum när man kommer som nyinflyttad. Vi har nu hittat en annan bostad som vi SKA ha. Området känns mycket bra och barnvänligt. Det ska ta 7 min med bil till jobbet sägs det, så ni får väl spekulera tills det är klart :fakta

Last edited:
Lite update igen då. Fick idag klart med nya bostaden och det känns riktigt skönt att saker och ting äntligen börjar ordna sig. Så den 20 december flyttar vi till en br. i Onsjö :) Känns som ett bra område då det liknar vårat nuvarnade med blandad bebyggelse. Hyffsat nära till jobbet och centala delar. Fina villor finns det ju med när den dagen kommer och om man skulle trivas bra i området.

/Mattias

Grattis, Onsjö är fint, cykelavstånd in till Centrum och slussar i VBG, dessutom nära till "sorkspelet" och är det så att din tjej rider nåt annat så har du Brätte ridklubb på andra sidan 45;an: ):):) Välkommen!

Nyheter
ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor