Flytta till Trollhättan

Hej hej.

En till som snart (innan sommaren) ska flytta till Trollhättan. Har också lite funderingar kring boende i Trollhättan. Har tittat lite på en bostadsrätt utanför centrum som har det mesta jag vill ha (garage, bredband, ca 5 km till SAAB), men har fått tipset att bosätta mig i centrum för att ha närmare till uteställena.

Är det svårt att hitta garageplats i centrum? Kostar?
Hur bra/dålig är lokaltrafiken i och utanför stan?

Ses snart!

Välkommen till Trestad iaf! Men mer om Trollhättan vet jag inte. Jobbar själv i Trollhättan men bor i Uddevalla. Har du frågor om det är jag villig att svara. :)

Välkommen till Trestad iaf! Men mer om Trollhättan vet jag inte. Jobbar själv i Trollhättan men bor i Uddevalla. Har du frågor om det är jag villig att svara. :)

Tackar!
Har inga frågor om Uddevalla just nu då jag är mest inriktad på att bo i Trollhättan. Men det kanske dyker upp som alternativ innan jag bestämt mig och då hör jag av mig.

:tummenupp

Hej hej.

En till som snart (innan sommaren) ska flytta till Trollhättan. Har också lite funderingar kring boende i Trollhättan. Har tittat lite på en bostadsrätt utanför centrum som har det mesta jag vill ha (garage, bredband, ca 5 km till SAAB), men har fått tipset att bosätta mig i centrum för att ha närmare till uteställena.

Är det svårt att hitta garageplats i centrum? Kostar?
Hur bra/dålig är lokaltrafiken i och utanför stan?

Ses snart!
Välkommen hit i träsket: ):):) att hitta garageplats i centrum kan du glömma om du inte känner nån, pris, dyrt!

busstrafiken är bra uppbyggd i och utanför THN!

Nu har jag äntligen fått lite ordning på min nya lägenhet i (lite utanför) Trollhättan.
Flyttlastet gick förra helgen men det är först nu jag börjar få lite ordning på allt. Har inte varit något i centrum än men jag funderar på att ta en sväng dit imorgon kväll :öl

Peace!

Hoj!

Själv har man också kommit hyffsat tillrätta. Varit en del att stå i på sistone med jobb och ........ Ser framemot att få köra på lite "nya" trevliga vägar framöver. Det har varit nära flertalet ggr att man velat ta sig en liten provtur men det är nog säkrast att vänta tills tempen stiger lite mer.

Hoj!

Själv har man också kommit hyffsat tillrätta. Varit en del att stå i på sistone med jobb och ........ Ser framemot att få köra på lite "nya" trevliga vägar framöver. Det har varit nära flertalet ggr att man velat ta sig en liten provtur men det är nog säkrast att vänta tills tempen stiger lite mer.

Ha, det greppar bra, jag var ute redan den 19:de januari och drog en repa. Bara att plocka fam cykeln seru.

Det gillar tjejerna :tuttar

Då lär man inte vara sämre då :) Är det ok väder i helgen blir det en kort vända :tuttar

Då lär man inte vara sämre då :) Är det ok väder i helgen blir det en kort vända :tuttar

Rätt tänkt :D

Nu har jag äntligen fått lite ordning på min nya lägenhet i (lite utanför) Trollhättan.
Flyttlastet gick förra helgen men det är först nu jag börjar få lite ordning på allt. Har inte varit något i centrum än men jag funderar på att ta en sväng dit imorgon kväll :öl

Peace!

Hmm, välkommen till Fjollhättan :gnissla

Hoj!

Hmm, samma :gnissla Fjollhättevälkomnande till dig.

Last edited:
När du ska flytta till nytt hus , kolla då Norra Björke, jag bor där, sköna vägar att köra på. Det ligger ungefär 1 mil från volvo aero om man åker väg 44 mot grästorp.

Jaha, trestad-bor, har ni rastat hojarna ännu? Själv har jag hunnit med en kort tur (50m) på snö hemma i Piteå förra torsdagen men sen en 2km sväng i uddevalla på lördagen. Snart blir det väl att ställa på och börja pendla till jobbet :)

Någon som ska till nån ducati-handlare imorrn och kika/klämma/provköra? Jag tänkte dra till Biscaya i Alingsås och vara där tidigt eftersom det ser ut att bli regn på eftermiddagen. Plats finnes i min bil för den som så önskar.

/Daniel

Jaha, trestad-bor, har ni rastat hojarna ännu? Själv har jag hunnit med en kort tur (50m) på snö hemma i Piteå förra torsdagen men sen en 2km sväng i uddevalla på lördagen. Snart blir det väl att ställa på och börja pendla till jobbet :)

Någon som ska till nån ducati-handlare imorrn och kika/klämma/provköra? Jag tänkte dra till Biscaya i Alingsås och vara där tidigt eftersom det ser ut att bli regn på eftermiddagen. Plats finnes i min bil för den som så önskar.

/Daniel
Nån liten provtur har det allt blivit: ):):)

En 3km "testvända" har det blivit hittils :) Blir väl till att ställa på inom en snar framtid när tempen höjs en aning och det värsta regnrusket försvinner. Har mött en och annan tourer och grussprättare som inte verkar bry sig om sådana trivialiteter :gnissla

Tjenare!

Har nu bott i Trollhättan i snart 2 månader och bara varit ute 2 ggr så jag är lite sugen ikväll :fyllisar

Är det några flera som ska ut ikväll?

Peace!

Jaha då har man fått en ny anställning som operatör på Volvo Aero from 1 Januari :) Känns som om det blir en del att stå i framöver men samtidigt roligt med något nytt att se framemot. Nu är det jaga nytt boende som gäller samt hitta köpare till våran br.

/Mattias

Härligt att se fler på Volvo Areo som grenslar Aprilia =)
Grattis
/ Tommi

Härligt att se fler på Volvo Areo som grenslar Aprilia =)
Grattis
/ Tommi

Jasså där ser man! Då borde det nästan vara dig då som "Rosa" pratat med om en ev. tur nästa Tisdag? Vore riktigt skoj om det blev av i sådana fall.

/Mattias

Nyheter
Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...