Känns väll som att jag är lite kräsen. Men jag vill slippa hålla på att byta ut möbler hela tiden. Isf känns det bättre att bo hemma ngn månad extra för att kunna köpa just de prylarna jag vill ha.
Men det där med tapeter och väggfärg låter vettigt. Det ska jag komma ihåg.
Vad fan är det med ungdomen nuförtiden?
Ska dom flytta hemmifrån ska det se ut som i en inredningstidning direkt.
Ska dom skaffa bil ska det vara max tre år gammalt.
Ska dom köpa motorcykel ska det vara supersport.
Det är väl bättre att flytta hemifrån till ett kyffe, än att dra hem brudarna till mamma?
Det är väl bättre att hämta bruden i en gammal 240 än att säga åt henne att ta bussen.
Det är väl bättre att åka 10 år gammal sporttouring än att inte alls ha råd att åka hoj?
När jag flyttade hemifrån så hade jag säng, stereo, en 12" tv och ett skrivbord (normalt tonårsrumsmöblemang), soffa/soffbord köptes begagnat, ett matbord/stolar fick jag av släktingar, allt annat skaffades löpande.
Mitt torftiga (men 110kvm stora) kyffe blev centrum för alla för och efterfester, medans dom som bodde hemma hos mamma fick förfesta på bussen, och efterfest blev aldrig aktuellt eftersom dom aldrig fick några brudar med sig hem.
Mina föräldrar köpte mig en låda med grejjor som dom visste att jag behövde.
Diskmedel, diskborste, skurmedel, skurkäpp, toaborste, toarent, en bal med skithuspapper, konservöppnare, osthyvel, rivjärn, en knippe ölöppnare (tack pappa) askkoppar, en 12 kuverts servis, och lite torrvaror (mjöl, socker, ris, makaroner).
Därifrån började jag, inte en spänn sparade pengar men ett fast jobb.
då pengar går till något välgörande.
*arbetsskadad*