Flygvärdinna, bra jobb???

Själv är jag gammal svetsare och funderar på att skita i det här med IT pga att det är mycket sämre lön i denna skithålan. Dessutom måste man lägga ett jävla jobb på att hålla sig up to date inom detta yrket hela tiden. 8 år får nog räcka, tar nog licens och drar på mig overallen igen. :)

Det var som... ja, man har väl valt fel att knega statligt med IT. När man tjänar bättre på att svetsa eller köra lok :gnissla Fast jag slipper förstås stämpelklocka och kan distansjobba lite hursomhelst.

Min tjej svetsar TIG/rostfritt med licens. Hon har 23 papp ut efter skatt. Nu ska hon börja jobba mellan typ 16.00-01:00 då lyfter hon 4 papp till.

Själv är jag gammal svetsare och funderar på att skita i det här med IT pga att det är mycket sämre lön i denna skithålan. Dessutom måste man lägga ett jävla jobb på att hålla sig up to date inom detta yrket hela tiden. 8 år får nog räcka, tar nog licens och drar på mig overallen igen. :)

Jag är oxå gammal svetsare som bytte till IT-branschen. Borde kanske oxå gå tillbaks till overallen, fast det var nog 10 år sedan jag höll i en svets :)

Ehh jag tror jag har det perfekta jobbet för dig.... Ta hand om min tvätt o disk:yoparty Du behöver inte ens ligga för att avancera:tungan :arsele Ligget ingår i sysslorna:tuttar

hahaha men om man inte ska ligga sig till en karriär och pengar då!?

Cabinbitch? fräckt namn! :whip

jag letar också efter kronoinspektör men det är inte så ofta de tar in folk där....

Lokförare is the shit :) Jobbar som lokförare och lärare på x2000. Plockar ut ca 25 efter skatt. Man har mycket frihet under ansvar och ser knappt av sin chef. Samtidigt får man se mycket av det här landet.
Med all miljödebatt o soppapriser tror jag att det är framtiden.. Att jobba som tågvärd är inte så illa heller, så länge man är i tid..
Hur går det för dig sNaljK? Möts vi på spåren snart, eller?

Kör du godståg också? Det skulle jag vilja köra ..tuff tuff :)

Ehh jag tror jag har det perfekta jobbet för dig.... Ta hand om min tvätt o disk:yoparty Du behöver inte ens ligga för att avancera:tungan :arsele Ligget ingår i sysslorna:tuttar

och lönen är då.....?? :D

hahaha men om man inte ska ligga sig till en karriär och pengar då!?

Varför inte, enklaste vägen. Varför antränga sig när man inte behöver...:D

ja vi tjejer har ju den fördelen att vi kan gå den enkla vägen så att säga!
:tuttar

Last edited:
Jag är oxå gammal svetsare som bytte till IT-branschen. Borde kanske oxå gå tillbaks till overallen, fast det var nog 10 år sedan jag höll i en svets :)

Samma här. :)

Min tjej svetsar TIG/rostfritt med licens. Hon har 23 papp ut efter skatt. Nu ska hon börja jobba mellan typ 16.00-01:00 då lyfter hon 4 papp till.

23 papp.. Ptja.. Man kanske kan överleva på det också...

Last edited:

Det är väl inte fel att byta lite. Byt du ångrar man sig så är det ju bara att byta igen.

För min del skulle jag inte stå och svetsa hela dagarna om jag så fick 53 papp i månaden. Pengar är inte allt.

Om du seriöst vill testa yrket så fixar jag en kaptensuniform och du tar med dig en kanna kaffe.

Sedan åker vi buss en stund. Jag sitter och tafsar på dig medan du häller upp kaffe i en rondell.

Hela övningen avslutas på ett sunkigt enkelrum vid flygplatsen!

Om du seriöst vill testa yrket så fixar jag en kaptensuniform och du tar med dig en kanna kaffe.

Sedan åker vi buss en stund. Jag sitter och tafsar på dig medan du häller upp kaffe i en rondell.

Hela övningen avslutas på ett sunkigt enkelrum vid flygplatsen!

men allvarligt är där folk som tafsar och många flygvärdinnor som är lösaktiga så att säga?? :va

bara för att andra ligger med alla måste ju inte jag göra det. :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul