Flygvärdinna, bra jobb???

Jag har sedan skolans slut jobbat på kontor och är vädigt trött på det. Min handled början dessutom göra mer ont hela tiden.
Så jag har funderat på ett annat jobb!
Någon här som har erfarenhet utav jobb som flygvärdinna? Har funderat på det nämligen. Verkar inte finnas så många jobb för kvinnor där man inte sitter på ett kontor!

Eller har ni något annat förslag? Jag vill inte gå på högskola iallafall.
Är ekonom och inköpare.....

Svårt att få några bra jobb utan några år på högskolan.
Tex. läkare kräver utbildning, ingenjörer kräver utbildning osv....

För övrigt så är nog flygvärdinna inget att satsa på om du vill utvecklas och gå framåt i livet.
Satsa på något bra istället !!!

Om du har problem med handleden kanske du ska tänkta 2 gånger innan du hoppar på att jobba som CC (cabin crew) med tanke på att man bär mkt typ te kannor. Om du kör lång flygningar så får du räkna med att gå långt i högklackat typ en mil eller så. man får flyga i ca 12timmar som max (tidssystemet är omgjort för en månad sen så ja vet inte riktigt hur det funkar nu)
medel långa flighter är det rätt strässigt inom charter.
korta turer inrikes är det nog ännu stressigare

för delen är på långstoppen (eftersom man måste vila upp sig) så är man fast på destinationen (vilken otur) måste man bo på hotell o ligga i solen en hel vecka på bolagets bekostnad.

kan säkert va kul ett tag men jobbar man för länge så hamnar man på sas o blir en ruggugla som övanstående bild ;)

Har man en respektive som är hemma kan det vara svårt då alla ja känner har kul med andra kollegor på jobbet om de är borta typ en vecka i thailand:D

Om du har problem med handleden kanske du ska tänkta 2 gånger innan du hoppar på att jobba som CC (cabin crew) med tanke på att man bär mkt typ te kannor. Om du kör lång flygningar så får du räkna med att gå långt i högklackat typ en mil eller så. man får flyga i ca 12timmar som max (tidssystemet är omgjort för en månad sen så ja vet inte riktigt hur det funkar nu)
medel långa flighter är det rätt strässigt inom charter.
korta turer inrikes är det nog ännu stressigare

för delen är på långstoppen (eftersom man måste vila upp sig) så är man fast på destinationen (vilken otur) måste man bo på hotell o ligga i solen en hel vecka på bolagets bekostnad.

kan säkert va kul ett tag men jobbar man för länge så hamnar man på sas o blir en ruggugla som övanstående bild ;)

Har man en respektive som är hemma kan det vara svårt då alla ja känner har kul med andra kollegor på jobbet om de är borta typ en vecka i thailand:D

jag har en respektive men skulle aldrig få för mig att göra något med arbetskollegan bara för att man är borta en vecka i thailand!
nej nej jag är en ärlig person :tummenupp

Mitt förslag är en ett-årig KY utbildning som svetsare sen kan du dra in massor med pengar.

Min tjej svetsar TIG/rostfritt med licens. Hon har 23 papp ut efter skatt. Nu ska hon börja jobba mellan typ 16.00-01:00 då lyfter hon 4 papp till.

Själv är jag gammal svetsare och funderar på att skita i det här med IT pga att det är mycket sämre lön i denna skithålan. Dessutom måste man lägga ett jävla jobb på att hålla sig up to date inom detta yrket hela tiden. 8 år får nog räcka, tar nog licens och drar på mig overallen igen. :)

Last edited:
Verkar inte finnas så många jobb för kvinnor där man inte sitter på ett kontor!

Eller har ni något annat förslag? Jag vill inte gå på högskola iallafall.
Är ekonom och inköpare.....

Jobb för kvinnor där man inte sitter på kontor:

Jobba i butik (kläder, mat, vvs, möbler, fiske, mc, hemel etc), restaurang (servera, kök, bar, konditor etc), säljare (bilar, försäkringar, telemarketing, tv/data/vitvaror, resande inom nåt etc), hantverksyrken (vvs, måleri, betong etc), resesäljare, tågvärd, lokförare, konduktör, flygledare/tågledare, djurskötare, dagisfröken, vårdbiträde, asfaltsläggare, guide (museum, sevärdheter), yrkeschaufför (buss, budbil, lastbil etc), maskinförare (grävmaskiner etc), fabriksarbetare, montör, reparatör, studiecirkelledare, sömmerska, utbildare, franchisetagare inom valfri bransch, mäklare, förmedlare av nåt slag, etc etc etc

Nån typ av utbildning blir du tvungen att genomgå för samtliga jobb, även flygvärdinna.
Men vill du bli det så satsa på det.

Själv jobbar jag som rörmokare. Kan inte klaga på lönen heller.

Vad säger ryggen om det då? Fast du kanske inte är 45 än :)

hehe att jobba som flygvärdinna för att man ser bra ut.....alla har ju inte samma smak, den som är en rugguggla för dig är kanske en snygging för en annan! :D

Jag tror att alla har samma smak men de som väljer fula tjejer/killar kan självklart inte erkänna det utan skyller sin attraktion (förhållandedesperation) på orelevanta faktorer som "personlighet" och andra myter.

Snygg tjej = Skryta & mobba sin kompisar
Ful tjej = Bra "personlighet" men vem fan kan avgöra det när man passerar på stan. Dessutom har förvånansvärt många fula tjejer ännu sämre personlighet än vad de har råd med. Slutsats: Killar är sämst.

Åh, värmen lockar fram mina bästa sidor känner jag. Dags för bad.

Last edited:
Har en nära bekant som jobbar i branschen och det ska tydligen finnas belägg för benämningen "luftmadrass"....

ja får man bra betalt för det blir allting så mycket lättare :D

Jag tycker du ska försöka få tag i någon som kan berätta om yrkets fördelar och nackelar och gärna få följa med brevid en dag. Våga chansa du har inget att förlora, vem vet det kanske är drömyrket för dig :tummenupp

Mitt intresse för lokföraryrket väcktes verkligen till liv då jag fick möjlighet att åka med en lokförare på både X2000 och Regina tåg. Så den dagen jag känner att jag vill göra något annat så står den dörren öppen. :)

KY-utbildningar :yoparty Fan va gött och slippa gå på högskola och dra på sig en massa studielån :zpy... (om det nu inte är något man verkligen brinner för men vet allt för många som gått högskola för att "jag har inget att göra men det klart man måste ju göra som alla andra gör:rolleyes: )

Last edited:
Lokförare is the shit! Cheyer är dessutom en prioriterad grupp!

Mitt intresse för lokföraryrket väcktes verkligen till liv då jag fick möjlighet att åka med en lokförare på både X2000 och Regina tåg. Så den dagen jag känner att jag vill göra något annat så står den dörren öppen. :)

Word! Har du sökt in?

Last edited:
Lokförare is the shit! Cheyer är dessutom en prioriterad grupp!
Word! Har du sökt in?

Jag funderade länge o väl, dock valde jag som sagt att vara kvar inom mitt yrke som läkarsekreterare men söka till den privata vården för att få en ny utmaning och bättre lön då jag istället för att gnälla på att man tjänar dåligt gör något åt det om jag inte är nöjd. :) . Har nu förutom bättre lön även bonus och reseersättning och chefen träffar jag aldrig öga mot öga :D .

Men som sagt jag dörren till lokföraryrket håller jag öppen om jag skulle vilja/tvingas byta jobb. :tummenupp Åker tåg varje dag skövde-gtb så kör du(?) sträckan så :hej!

Åkte förbi Herrljunga och såg tåget som satte hastighetsrekord för någon vecka sedan btw på sträckan skövde-töreboda:tummenupp

Det här skulle jag vilja åka med wow :yoparty
http://www.youtube.com/watch?v=VuSrLvCVoVk&feature=related
eller http://www.youtube.com/watch?v=IT-mVT-ORww&feature=related

Last edited:
Klart du ska satsa på att bli flygvärdinna.

ja får man bra betalt för det blir allting så mycket lättare :D

2 veckors grundutbildning.:tummenupp

Du behöver inte speciellt mycket kunskaper , lite service vana bara.

Du blir lätt med i 10000 meters klubben på att par år, :tummenupp, om du är snygg och allert.

Lätt att öka sin månadsinkomst snabbt, snegla in dig bara på en KAPTEN med 4 streck, han har garanterat redan 100000:- + i månaden redan.

Bara byta upp sig. Förhållanden kommer och går.:D

Klart du ska bli the cabinbiatch of the year..:D

2 veckors grundutbildning.:tummenupp

Du behöver inte speciellt mycket kunskaper , lite service vana bara.

Du blir lätt med i 10000 meters klubben på att par år, :tummenupp, om du är snygg och allert.

Lätt att öka sin månadsinkomst snabbt, snegla in dig bara på en KAPTEN med 4 streck, han har garanterat redan 100000:- + i månaden redan.

Bara byta upp sig. Förhållanden kommer och går.:D

Klart du ska bli the cabinbiatch of the year..:D

hahaha men om man inte ska ligga sig till en karriär och pengar då!?

Cabinbitch? fräckt namn! :whip

jag letar också efter kronoinspektör men det är inte så ofta de tar in folk där....

Last edited:
Lokförare is the shit :) Jobbar som lokförare och lärare på x2000. Plockar ut ca 25 efter skatt. Man har mycket frihet under ansvar och ser knappt av sin chef. Samtidigt får man se mycket av det här landet.
Med all miljödebatt o soppapriser tror jag att det är framtiden.. Att jobba som tågvärd är inte så illa heller, så länge man är i tid..
Hur går det för dig sNaljK? Möts vi på spåren snart, eller?

Luder är ett jävligt underskattat yrke. :mattias
Dels får man syssla med nåt kul, spännande kunder, roliga kollegor, cool och hip chef och bra betalt. Ett plus är ju oxå att man kan jobba hemifrån.

:gnissla

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...