Flygvärdinna, bra jobb???

Bättre att bli hantverkare, du kan väsnas och leva jäkel, svära och prata skit om folk, vara allmännt otrevligt, ta överbetalt trots man har haft sönder mer än man fixat och framför allt så behöver man aldrig ta av sig skorna oavsett väder ute! Dvs. bara fördelar :tummenupp

men allvarligt är där folk som tafsar och många flygvärdinnor som är lösaktiga så att säga?? :va

bara för att andra ligger med alla måste ju inte jag göra det. :)

På det första så svarar jag ...JA.

PÅ det andra så svarar jag....JO.

Sen förekommerdet även sexuella trakaserier, främst bland de äldre lufthäxorna.....

De vill med alla men ingen med dem...:D

På det första så svarar jag ...JA.

PÅ det andra så svarar jag....JO.

Sen förekommerdet även sexuella trakaserier, främst bland de äldre lufthäxorna.....

De vill med alla men ingen med dem...:D
Nu orkar jag inte leta upp tråden, men drev inte flygvärdinneaspiranten en tråd i vintras. Där kontentan var att hon minsann inte ens tänkte orena tankar för att då skulle det ofelbart leda till blindhet och håriga handflator?

Edit: med google går det sid 3 och framåt går i kyskhetens tecken

Last edited:
Nu orkar jag inte leta upp tråden, men drev inte flygvärdinneaspiranten en tråd i vintras. Där kontentan var att hon minsann inte ens tänkte orena tankar för att då skulle det ofelbart leda till blindhet och håriga handflator?

Edit: med google går det sid 3 och framåt går i kyskhetens tecken

menar du mig? isåfall ja den tråden som handlade om otrohet.
jag vet inte vart du vill komma med att ta upp den tråden här. jag har ju inte någonstans sagt att jag ska vara otrogen om jag nu blir flygvärdinna. jag bara frågade om det förekom mycket sånt i den branschen.
jag står fortfarande för det jag skrev i otrohetstråden, jag och min sambo lever så och det behöver ju inte andra lida utav anser jag.
det är vårt val. och nä jag lever inte i celibat eller nåt! jag älskar att ha sex, och har det ofta och jag sa inte heller i den tråden att det är fel att "pilla" på sig själv! det gör väl alla i princip.
mina inlägg handlade om otrohet via fantasier, inte om att inte kunna njuta av sex eller inte ha sex alls, eller inte vara kinky!
kan förstå om många reagerar på min tankegång i den frågan men alla är ju berättigade till en åsikt. alla lever ju inte under samma principer och regler.
vissa gillar ju tex månggifte! vilket andra absolut inte skulle vilja. varje par gör precis som de vill i sina förhållanden. så länge jag och min sambo får göra som vi vill. :)

så nu har jag spammat min tråd och har du nåt du vill tillägga kan du pm:a mig eller nåt.

Last edited:
Vet inte om du läste denna artikel i Sydsvenskan om en som omskolade sig:
http://sydsvenskan.se/ekonomi/article352821/Flygvardinnan-snart-fardig-lakare.html

tack för artikeln! ikväll ska jag träffa en flygvärdinna och fråga ut henne så att man kan få en mer korrekt inblick i den branschen.
den enda erfarenheten man har är ju från en flygplansstol på väg till nåt varmt ställe! och då blir man uppassad!

får brainstorma lite på andra ev jobb.

tack för artikeln! ikväll ska jag träffa en flygvärdinna och fråga ut henne så att man kan få en mer korrekt inblick i den branschen.
den enda erfarenheten man har är ju från en flygplansstol på väg till nåt varmt ställe! och då blir man uppassad!

får brainstorma lite på andra ev jobb.

Du ska veta att det är stoooor löneskillnad mellan de olika flygbolagen i sverige. En del har bara timanställning, privisionsbaserad med knappa 10000/mån i grundlön, medans stort bolag har ingångsmånadlön, 20000+ med chema 5 dagar jobba, 4 dagar ledigt, löpande.

Spelar stor roll vilket bolag man blir anställd hos.

Du ska veta att det är stoooor löneskillnad mellan de olika flygbolagen i sverige. En del har bara timanställning, privisionsbaserad med knappa 10000/mån i grundlön, medans stort bolag har ingångsmånadlön, 20000+ med chema 5 dagar jobba, 4 dagar ledigt, löpande.

Spelar stor roll vilket bolag man blir anställd hos.

ja det kan jag tänka mig men hon jobbar för sas och där behöver man inte vända på örena i slutet av månaden så att säga. sen beror det ju såklart på hur långt man flyger osv.
men först och främst ska jag kolla om det är ett yrka för mig överhuvudtaget innan jag börjar grubbla över lönen.
:)

Jobba i butik (kläder, mat, vvs, möbler, fiske, mc, hemel etc), restaurang (servera, kök, bar, konditor etc), säljare (bilar, försäkringar, telemarketing, tv/data/vitvaror, resande inom nåt etc), hantverksyrken (vvs, måleri, betong etc), resesäljare, tågvärd, lokförare, konduktör, flygledare/tågledare, djurskötare, dagisfröken, vårdbiträde, asfaltsläggare, guide (museum, sevärdheter), yrkeschaufför (buss, budbil, lastbil etc), maskinförare (grävmaskiner etc), fabriksarbetare, montör, reparatör, studiecirkelledare, sömmerska, utbildare, franchisetagare inom valfri bransch, mäklare, förmedlare av nåt slag, etc etc etc

Women know your limits
[YOUTUBE-ID]SjxY9rZwNGU[/YOUTUBE-ID]

:mad:

Women know your limits

:mad:

Jag har aldrig sett en så pedagogiskt fulländad förklaring av hur en kvinnas hjärna reagerar på utbildning. Men när den väl dök upp, blev jag förbluffad över hur väl den beskrev förloppet. Helt överensstämmande med min uppfattning.

Det har ju skett en hel del neddragningar de senaste åren i och med konkurrensen blivit mycket större. Det innebär väl att de som är kvar får jobba desto mer. Borde väl också innebära att det inte är så lätt att få arbete?

Hittade det här dokumentet på nätet, http://www.diva-portal.org/diva/getDocument?urn_nbn_se_sh_diva-782-1__fulltext.pdf, där det står lite om hur det är. Finns en hel del länkar till nyhetsartiklar från DN på slutet jag inte tittat på, men möjligt det finns intressanta läsvärda saker där också.

Yrket verkar till stor del inte vara någon dans på rosor. De som trots allt jobbar inom branschen är värda en stor eloge, att de orkar med det. :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti