Flygvärdinna, bra jobb???

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Ducati 848 -10
Jag har sedan skolans slut jobbat på kontor och är vädigt trött på det. Min handled början dessutom göra mer ont hela tiden.
Så jag har funderat på ett annat jobb!
Någon här som har erfarenhet utav jobb som flygvärdinna? Har funderat på det nämligen. Verkar inte finnas så många jobb för kvinnor där man inte sitter på ett kontor!

Eller har ni något annat förslag? Jag vill inte gå på högskola iallafall.
Är ekonom och inköpare.....

Jobba som "servitris" på 10.000 meter? Trångt, bullrigt och jävligt.. Näe, det är nog inget bra jobb.

Kan tillägga att man måste vara minst 1.64m lång för att kunna bli de p.g.a "en del av säkerhetsutrustningen" ligger uppe i ett skåp på den höjden.

De var de enda som fastnade i min hjärna när jag läste ett flygblad på väg till Mallorca. :)

Det är nog slitigt och inte så glamoröst som det var på 50-talet men om du är snygg så kör på det! Blir oftast sjukt besviken när jag ska flyga och det bara är ruggugglor som jobbar. Man vill ju ha guldmedlemskapet i milehigh-klubben, liksom.

Det finns ju huuur många jobb som helst som inte är kontorsjobb som både män o kvinnor kan jobba med!

Om du tycker om att gå och le hela dagarna och upprepa kaffe teee kaffe teee, samt säga sitt ner i stolen herrn och dämpa ljudnivån du får ingen mer konjak.. då är de ett perfekt jobb:tummenupp

Om du har ont i handleder/armar osv ("musarm") så utred dina skador först, din arbetsgivare har ansvar för arbetsmiljö och rehab. Jag skulle ta tag i sådana problem INNAN jag sade upp mig. Been there, done that!

Lätt att man vänjer sig vid att ha ont och börjar avlasta sina onda leder så att man istället får ont på andra ställen osv.

Lycka till med söka nytt jobb. Men jag fattar inte riktigt varför det inte skulle finns jobb för kvinnor som inte innefattar kontor?

Kan tillägga att man måste vara minst 1.64m lång för att kunna bli de p.g.a "en del av säkerhetsutrustningen" ligger uppe i ett skåp på den höjden.

De var de enda som fastnade i min hjärna när jag läste ett flygblad på väg till Mallorca. :)

jo men jag är 1,78 så de är inga problem :)

Det finns ju huuur många jobb som helst som inte är kontorsjobb som både män o kvinnor kan jobba med!

förslag, kan inte komma på nåt.

Lycka till med söka nytt jobb. Men jag fattar inte riktigt varför det inte skulle finns jobb för kvinnor som inte innefattar kontor?

det finns säkert men jag kan inte komma på nåt. sen ska det ju inte vara en slavlön heller! så om ni har bra tips släng upp dem till mig :)

Last edited:
det finns säkert men jag kan inte komma på nåt. sen ska det ju inte vara en slavlön heller! så om ni har bra tips släng upp dem till mig :)

Flygvärdinnor har väl inte så bra lön? Hittade ett snitt på en hemsida som inte känns överdrivet pålitlig men där stod det 19.540 kr eller nåt liknande. Bli pilot istället, bättre jobb, bättre lön, bättre förmåner och autopiloten är på 90% av tiden :tummenupp

Sidan: http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Flygvardinna-1146

Last edited:
Det är nog slitigt och inte så glamoröst som det var på 50-talet men om du är snygg så kör på det! Blir oftast sjukt besviken när jag ska flyga och det bara är ruggugglor som jobbar. Man vill ju ha guldmedlemskapet i milehigh-klubben, liksom.

inte så glamoröst att sitta på ett kontor och göra samma lätta saker varje dag heller :(
hehe att jobba som flygvärdinna för att man ser bra ut.....alla har ju inte samma smak, den som är en rugguggla för dig är kanske en snygging för en annan! :D

Flygvärdinnor har väl inte så bra lön? Hittade ett snitt på en hemsida som inte känns överdrivet pålitlig men där stod det 19.540 kr eller nåt liknande. Bli pilot istället, bättre jobb, bättre förmåner och autopiloten är på 90% av tiden :tummenupp

det beror lite på vilket bolag och vart man flyger. en som min kompis känner har cirka 50 laxar i månaden!
hehe ja pilot kanske är bättre......:D

Last edited:
Mitt ex jobbar som flygvärdinna. Förvisso är hon mycket flygintresserad så hon är väl inte helt representativ. Hon trivs mycket bra med sitt jobb. Vissa förmåner finns ju också. Thailandsresorna innefattar till exempel femstjärnigt hotell och ett par dagar på beachen, betalt. Grundlönen är extremt låg, runt 13 000:- i månaden, men med alla tillägg får hon ut runt 16-17 netto vilket motsvarar runt 24 000 brutto. Du har mycket ledig tid jämfört med många andra yrken.

Utbildningen är kort men det är rätt hög konkurrens om platserna så det är ju en chansning.

Jag säger kör hårt! Om inte annat blir du en erfarenhet rikare! Lycka till!

inte så glamoröst att sitta på ett kontor och göra samma lätta saker varje dag heller :(
hehe att jobba som flygvärdinna för att man ser bra ut.....alla har ju inte samma smak, den som är en rugguggla för dig är kanske en snygging för en annan! :D

Du har fel.

Rugguggla för alla:
20080207090151.jpg

Snygg för alla:
HelenaChristensen.jpg

:fakta

Men du kan ju inte direkt räkna med att kliva in som färsking och få 50laxar.

nä absolut inte men i mitt yrke idag kan jag inte ens drömma om 25 laxar!

Du har fel.

Rugguggla för alla:
20080207090151.jpg

Snygg för alla:
HelenaChristensen.jpg

:fakta

hahahahahahhahahahaha ja jo det är ju sant! fast sahlin är väl gift och har kanske då någon som älskar henne ändå :D
men jag hoppas inte man behöver se ut som helena för att bli flygvärdinna. då kan jag lägga ned direkt! :D :huvet

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...