"Åker inte längre utan kör"

Tack, JAG KLARADE DET!!!! Tack för pepp!
Grattis och välkommen till SH

Jag önskar jag hade samma känsla som första gången man körde mc. Tog mc kort före bil, redan i gymnasiet. Var magiskt gränsla tex första R1an, vetande kraften och adrenalinet den ger. Ok, nu när man pratar om det...

Först skaffa garage, sen hoj. Den ordningen. Tyvärr kommer första i mitt fall ta tid...

Stort grattis nu. Ta det lugnt på vägarna rakt fram kan alla köra fort men det är i kurvorna dom flesta vurpar.

PS har kört i 38 år o senast förra veckan ville en vänster svängande pensionär döda mej.. Erfarenheten sa att den bilen kommer att svänga utan blinkers.

Det tar ett tag att få erfarenhet.

Mvh

20 år senare har det infunnit sig moral och etik bland det allmänna folket. Men inte du :gnissla

Tror jag inte.
Det handlar mer om att du hotade att banna dem som hälsade nya medlemmar med just den frasen.
Försök inte måla upp oss som mer mogna än vi är.

Rolig fakta:
När "liggaförbudet" infördes försvann merparten av de aktiva tjejerna här inne.

Funny 'cause it's true.

@TS
Glad för din skull, och tacksam för din insikt att man måste köra sin motorcykel aktivt för att behålla den blanka sidan upp.

Tjejer är mer sällan förekommande i herrejössesolyckor där ensam förare blåser av vägen helt själv.

Däremot är kvinnfolk inte immuna mot andra trafikanters misstag.
För en som har lite perspektiv med snart 45 år i sadeln kan jag bara säga att medtrafikanterna blir allt färre, och mottrafikanterna ökar med förskräckande hastighet.

Lita inte på någon, och var medveten om att den trafikmiljö som formas av myndigheterna är direkt motorcykelfientlig.

Håll uppmärksamheten i topp - alltid, och hastigheten nere - i början.
Det lär dig att fånga upp potentiellt farliga situationer och hantera dem fram till det att du byggt upp erfarenhetsbanken.

Ha kul!

Tror jag inte.
Det handlar mer om att du hotade att banna dem som hälsade nya medlemmar med just den frasen.
Försök inte måla upp oss som mer mogna än vi är.

Rolig fakta:
När "liggaförbudet" infördes försvann merparten av de aktiva tjejerna här inne.

Funny 'cause it's true.

Skojade mest

Men minns det var ett antal som kände sig krenckta (båda män och kvinnor) och det både skrämde nya att ens våga säga hej, och en del stack för de ville ha den hälsningen... Går inte göra alla nöjda, men SH ska ha en lite mer seriös stämpel en tvärtom. Lagom, liksom

Back on topic

Swedie har blivit gammal och ordentlig...:hihi

Grattis Johanna till kortet!
Visst ska man köra försiktigt i början, men en gamling som jag tycker ff att det är kul att köra fort! (Gick sådär i tisdags iofs...:()

Blicken långt fram.
Asfalten har alltid bättre grepp framför framförvarande fordon.
Håll koll på mjuka avåkningszoner.
Ha ett ordentligt avstånd till fordonen bakåt.
Kortast möjliga tid på vägen minskar olycksrisken.

:fakta:fakta:fakta:fakta:fakta :brynad

Bra jobbat att klara kortet :hej

Så bra och sant skrivet av Notrightrider:

" Lita inte på någon, och var medveten om att den trafikmiljö som formas av myndigheterna är direkt motorcykelfientlig.

Håll uppmärksamheten i topp - alltid, och hastigheten nere - i början.
Det lär dig att fånga upp potentiellt farliga situationer och hantera dem fram till det att du byggt upp erfarenhetsbanken. "

Läs dessa två fraser varje gång innan du skall ut på hojen! :tummenupp

Grattis! Ännu fler ute! Är själv precis nybakad mc-förare(läs igår)

Älskar sådana här trådar! Bra jobbat - och kul med fler som kör MC. Jag tror de allra flesta delar känslan av "viss nervositet" när det kommer till uppkörningen. Härligt med pepp och stöttning.

Kör försiktigt!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...