Flyende försökte köra över polis

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
DN skrev:
En polispatrull försökte på torsdagen stoppa en bil i Vällingby. Bilföraren försökte köra på en polisman och flydde sedan. I hög fart krockade bilen sedan flera bilar. Minst fyra personer är skadade. Allvarligast skadad är mannen som flydde.
DN: Flyende försökte köra över polis

Man ska förstås inte glädjas åt att folk skadas, men för en gångs skull verkar i alla fall rätt person råkat värst ut...
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
jag litar inte längre på tidningar. Efter att en vän till mig var med i en olycka så var det ett JÄVLA skriveri i massmedia om att han kört streetrace, rattfull, kör extremt snabbt osv.. varenda media hände ut honom, det slutade med att han var helt oskyldig och hade hållt hastighetsbegränsningen, men kärringen hade gjort en u-sväng på 70väg..

tar det med en nypa salt
 

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
jag litar inte längre på tidningar. Efter att en vän till mig var med i en olycka så var det ett JÄVLA skriveri i massmedia om att han kört streetrace, rattfull, kör extremt snabbt osv.. varenda media hände ut honom, det slutade med att han var helt oskyldig och hade hållt hastighetsbegränsningen, men kärringen hade gjort en u-sväng på 70väg..

tar det med en nypa salt
Det har du för all del helt rätt i, och jag är också rätt skeptisk till mycket av det som skrivs i vår tidningar, det var därför jag bara skrev att det verkar vara så. Den här artikeln innehåller ju dock en del detaljer som gör att det verkar ligga en del bakom det hela, som att polisen skjutit verkanseld efter den flyende bilen och att en förundersökning om mordförsök inletts mot bilföraren. Låter som lite mer än en tidningsanka tycker jag i alla fall.

Hoppas alla klarar sig hur som helst.
 

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
Det har du för all del helt rätt i, och jag är också rätt skeptisk till mycket av det som skrivs i vår tidningar, det var därför jag bara skrev att det verkar vara så. Den här artikeln innehåller ju dock en del detaljer som gör att det verkar ligga en del bakom det hela, som att polisen skjutit verkanseld efter den flyende bilen och att en förundersökning om mordförsök inletts mot bilföraren. Låter som lite mer än en tidningsanka tycker jag i alla fall.

Hoppas alla klarar sig hur som helst.

jo men om dom verkligen sköt vet man inte..

så här såg det ut http://nyhetskanalen.se/1.199990/nyheter/2007/11/04/trafikolycka_i_farsta_en_dod oskyldig fyfan.. bara en av många tidningar bla första sidan på expressen osv, men tog nu första bästa.
 
Last edited:

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 300 EXC
jo men om dom verkligen sköt vet man inte..

så här såg det ut http://nyhetskanalen.se/1.199990/nyheter/2007/11/04/trafikolycka_i_farsta_en_dod oskyldig fyfan.. bara en av många tidningar bla första sidan på expressen osv, men tog nu första bästa.
Fördjävligt. Det är dock lyckligtvis skillnad på tidning och tidning, kvällspressen med Aftonbladet och Expressen i spetsen är ju exempelvis rena lögnare, jag fattar inte hur folk kan köpa dem. De större morgontidningarna fäster åtminstone jag lite större tilltro till i alla fall. Om man till exempel följer länken till SvD från artikeln ovan så ser man att de inte ägnar sig åt några spekulationer.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top