Jag har en Honda 954 Fireblade med original bromssystem fram förutom att det sitter stålspunna slangar på den. Jag tycker att det trots de spunna slangarna flexar ganska mycket och blir ganska svampig känsla när jag använder frambromsen trots att den är nyluftad. Jag vet av erfarenhet att det kan vara ganska stor skillnad i flex mellan nya och gamla stålspunna slangar men eftersom de som sitter på nu inte är mer än ett par år gamla och inte har gått så långt så borde de inte vara utslitna ännu. Kan flexet bero på bromspumpen och botas genom att byta till t.ex en radiell pump från ISR eller är det slangarna som troligtvis är boven ändå?
Till saken hör att det är inget jätteflex i min frambroms, det är bara det att jag kände på en R1:a som hade en ISR radiell pump och känslan i den var så otrolig att jag drömmer om den på nätterna, den flexade inte en millimeter!
Kräver en ISR bromspump mycket mer underhåll än en vanlig? Måste man byta packningar och liknande ofta?
Till saken hör att det är inget jätteflex i min frambroms, det är bara det att jag kände på en R1:a som hade en ISR radiell pump och känslan i den var så otrolig att jag drömmer om den på nätterna, den flexade inte en millimeter!
Kräver en ISR bromspump mycket mer underhåll än en vanlig? Måste man byta packningar och liknande ofta?