Flera Bomber I London

Coola Ola skrev:
Varför är det mer sannolikt att det är muslimska terrorister som ligger bakom detta bombdåd? Är det någon som tagit på sig skulden? IRA är väl minst lika troligt. Eller så är det *trumvirvel*, någon helt annan (oklahoma city, någon)?!

Visst, det är inte otroligt att det är al-qaida eller motsvarande som ligger bakom men innan nån har fakta så känns det onödigt att börja spekulera i vem som gjort det.
Inte al-qaida och usama? Nä nä, visst. :3freak Nu är jag trött på det här, ett tredje världskrig vore kanske ändå inte så dumt. Då blir det antingen vi eller dom som överlever.(Men Sverige skulle då säkert stå utanför som de fega jävla as vi är) Är så satans trött på deras jävla dravel om jihad, och när de dessutom riktar attackerna mot oskyldiga civila personer har jag fan inte mycket över för dem. Självmordsbombarna i USA var för mycket, men det här är som att spä på glaset med en hel sjö.
Nu är det fan i mig dags att sätta stopp för det här en gång för alla. :mad:

Honkie och Spiken, har ni diplomatisk träning eller är ni naturbegåvningar? :hihi

Markus skrev:
Honkie och Spiken, har ni diplomatisk träning eller är ni naturbegåvningar? :hihi
När attackerna började riktas mot civilpersoner slutade ordet diplomati att existera.

13:35 Flera döda i terrordåd i London

London skakades under förmiddagen av flera explosioner i tunnelbanan och på bussar. Minst två personer har dödats och 95 skadats. Premiärminister Tony Blair uppger att det är en terrorattack med anledning av G8-mötet.

Källa: TT

Spiken skrev:
När attackerna började riktas mot civilpersoner slutade ordet diplomati att existera.
Får se om jag kommer ihåg detta rätt: England och USA säger sig vara i krig. Vad betyder det?? Att dem har rätt att attackera men inte bli attackerade?? För det har ju nästan inte dött en endaste civil muslim de sista åren.

bonny skrev:
Får se om jag kommer ihåg detta rätt: England och USA säger sig vara i krig. Vad betyder det?? Att dem har rätt att attackera men inte bli attackerade?? För det har ju nästan inte dött en endaste civil muslim de sista åren.

Är du dum på riktigt eller hade du otur när du tänkte? Jag tror inte england och usa satsar på civila mål och att döda så många civila som möjligt som dessa terrordåd går ut på. Snart fårr du en ketting i tacket!

bonny skrev:
Skillnaden är att USA och England inte riktar sina attacker mot civila mål, det gör däremot muslimerna och sedan hyllas detta av andra grupper. :mad:

bonny skrev:

Ja, nu har du faktiskt missförstått kapitalt.

Trötter skrev:
13:35 Flera döda i terrordåd i London

London skakades under förmiddagen av flera explosioner i tunnelbanan och på bussar. Minst två personer har dödats och 95 skadats. Premiärminister Tony Blair uppger att det är en terrorattack med anledning av G8-mötet.

Källa: TT

Kan du utveckla det här inlägget lite, jag fattar inte.
Tack. :Bugar

honkiie skrev:
Är du dum på riktigt eller hade du otur när du tänkte? Jag tror inte england och usa satsar på civila mål och att döda så många civila som möjligt som dessa terrordåd går ut på. Snart fårr du en ketting i tacket!
Först och främst är jag dum på riktigt men jag vet inte om det har med saken att göra. Menar ni på fullt allvar att det inte dött några civila muslimer i kriget mot terrorismen? Men det är kanske den typen av offer som dem får acceptera för den goda sakens skull?
Det är dessutom inte jag, utan Engalnd och USA som sagt att det är krig och, vare sig man gillar det eller inte, så är civila offer legio i krig och har varit det under lång tid. Inte det samma som att jag inte menar att det är tragiskt, eller för den delen fegt. Men jag ser inte heller världen som svart/vit eller att man föds till terrorist.
Jag är dum nog att tro att världen är komplex, att det inte finns enkla sanningar och att andra folkgrupper kan reagera på hur vi västerlänningar agerar i världen.

bonny skrev:
Först och främst är jag dum på riktigt...

No shit, men i alla fall:
Det är väl skillnad om en amerikan i Irak sitter och krypskjuter civila vid brunnen än om någon oavsiktligt stryker med? För mig är det skillnad, men ni i extremvänstern är ju inte direkt kända för att kunna förstå så bra.
:hihi

bonny skrev:
Först och främst är jag dum på riktigt men jag vet inte om det har med saken att göra. Menar ni på fullt allvar att det inte dött några civila muslimer i kriget mot terrorismen? Men det är kanske den typen av offer som dem får acceptera för den goda sakens skull?
Det är dessutom inte jag, utan Engalnd och USA som sagt att det är krig och, vare sig man gillar det eller inte, så är civila offer legio i krig och har varit det under lång tid. Inte det samma som att jag inte menar att det är tragiskt, eller för den delen fegt. Men jag ser inte heller världen som svart/vit eller att man föds till terrorist.
Jag är dum nog att tro att världen är komplex, att det inte finns enkla sanningar och att andra folkgrupper kan reagera på hur vi västerlänningar agerar i världen.

Jag kan förklara enklare om du vill. Usa och England skjuter på soldater, terrorister, vapenfabriker och liknande MILITÄRA mål. Observera att det står militära inte civila. Terrorister är oftast ute efter CIVILA mål. Som nu så sprängde dom bomber för att döda vanliga civila människor. Ser du skillnaden? :7peta

bonny skrev:
Ja, sanna DINA ord. Du är banne mig dum på riktigt, läs vad som skrivits istället för att läsa vad du tänker. "Skillnaden är att USA och England inte R I K T A R sina attacker mot civila mål", sedan hyllas de knappast i media/internet/av andra länder för att döda civila utan snarare tvärtom.

Spiken skrev:
Skillnaden är att USA och England inte riktar sina attacker mot civila mål, det gör däremot muslimerna och sedan hyllas detta av andra grupper. :mad:

Hahaha, nu var du inte så jävla intelligent. Du är uppenbarligen inte medveten om hur många vattenreningsverk, kraftstationer, läkemedelsfabriker, bröllop som har attackerats och hur många civila som dött pga av missriktade angrepp från USA. Men det kanske inte räknas?

Apropå att "Al-Qaida i Europa" uttrycker sitt stöd på en hemsida så säger det lika mycket att det är muslimska terrorister som ligger bakom bombdåden som att det är du som bombar talibaner bara för att du stödjer USA när de gör det i Afghanistan.

Markus: Ja, diskussionen är fri men onödigt att piska upp en muslimhatarstämning innan någon ens vet vilka som ligger bakom dådet. Det kan ju vara en grupp felgängande Rote Armé Fraktion-wannabes som ligger bakom detta. Men jag avstår att spekulera mer tills det finns säkra(re) fakta.

Ok, bara för att sammanfatta litegrann;

Någon har smällt bomber i london, som svar på detta hade ett tredje världskrig varit en bra idé, som alternativ kan vi väl atombomba väl valda delar av mellanöstern tillbaka till stenåldern och som minsta åtgärd avlivar vi alla muslimer med omedelbar verkan?

Jag mår illa....

t-rex skrev:
som minsta åtgärd avlivar vi alla muslimer med omedelbar verkan?

Ja lätt jag kan börja. Det bor minnst fämti prosennt invandrare på mitt bostads om råde!!1 Jag tarr framm kettingen och börjar knaka dörr och äre en musslim som öppnar så kettar jag ner dom direkct!!1

Ni får ha klart för terrorismen har inget med islam att göra. Islam uppmanar inte folk att begå självmord/döda andra i guds ära (jihad).

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8