Flera Bomber I London

Markus skrev:
Nu drar du lite höga växlar faktiskt, det är väl ändå sannolikt att det är muslimer som gjort detta?
Man behöver ju fatiskt inte gå diskussionen 40 inlägg i förväg. :mattias

Varför är det mer sannolikt att det är muslimska terrorister som ligger bakom detta bombdåd? Är det någon som tagit på sig skulden? IRA är väl minst lika troligt. Eller så är det *trumvirvel*, någon helt annan (oklahoma city, någon)?!

Visst, det är inte otroligt att det är al-qaida eller motsvarande som ligger bakom men innan nån har fakta så känns det onödigt att börja spekulera i vem som gjort det.

Jahapp.. då var det dags igen.

Men att bo i Sverige måste ju vara tryggt i alla fall.. det här landet är ju en fristad, liksom. :4skrika

Coola Ola skrev:
Varför är det mer sannolikt att det är muslimska terrorister som ligger bakom detta bombdåd? Är det någon som tagit på sig skulden? IRA är väl minst lika troligt. Eller så är det *trumvirvel*, någon helt annan (oklahoma city, någon)?!

Visst, det är inte otroligt att det är al-qaida eller motsvarande som ligger bakom men innan nån har fakta så känns det onödigt att börja spekulera i vem som gjort det.

Jag tror personlige inte att det är IRA, men snart har Krissy slutat skolan och när han konfererat färdigt med Ranstorp så får vi alla veta. IRA har väl inte gjort något på väldigt länge mot England?
Men du har rätt, ingen vet. Spekulationen är dock fri, hoppas jag.
Sådana grupperingar som McVeigh tillhörde finns väl inte heller i stor skala i Europa, där får du gärna rätta mig om jag har fel.

Coola Ola skrev:

Spekulera & diskutera kan väl vara intressant, men att tro att spekulationen blir fakta bara tillräckligt många vädrar samma misstankar är väl inte så bra.

Markus skrev:
Jag menade att du redan börjat skriva om "muslimhatarna"...
Ingen har väl uttryckt hat mot muslimer eller någon annan ännu?

"Muslimhathat" kan nog kanske vara ett väl starkt ord än så länge och det kan hända att denna tråd blir både två och tre sidor innan det är helt motiverat att använda det... :rolleyes:

Edit1: Tyckte nog att det inlägget mer än väl uttryckte hans bild av muslimer...

Kollade börsen just, den ser ut att hämta sig igen.
Jag tror ingen är lika chokad idag som efter 9/11, det var som ett uppvaknande för många.
Om det kan komma till sverige, hoppas inte det.
Både USA och GB har ju haft sina små turneer världen över de sista femtio åren och de har stött sig med många under detta. IRA har det ju varit tyst om länge så vem vet, de kanske har återhämtat sig? En förbannad tragik e det i verje fall när oskyldiga drabbas.

Nu är Blair också en muslimhatare, vart är världen på väg?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=436365&previousRenderType=6
Det viktiga en dag som denna fylld av sorg, panik, döda och lemlästade är att vi inte använder uttryck som kan verka missaktande eller generaliserande. Om det nu är muslimer som gjort detta ska vi så klart inte nämna det, utan istället släta över och skylla på något annat.

korvgubbe skrev:
Jepp! låter bra!
...För Al Qaida är ju detsamma som den samlade muslimska befolkningens röst... :rolleyes:

Vem har sagt att Al Qaida är detsamma som den samlade muslimska befolkningens röst??

John skrev:
Jahapp.. då var det dags igen.

Men att bo i Sverige måste ju vara tryggt i alla fall.. det här landet är ju en fristad, liksom. :4skrika
japp. och det blir nog ännu bättre om vi får hit Saddam till svenskt fängelse när han nu döms :tummenupp :brinnerup

Varför skulle vi inte tro att det är muslimska terrorister som utfört dådet? Det är väl muslimska terrorister som gjort 145 av 146 terrordåd de senaste åren. Jag tycker George ska gå ut i media och säga att dom ska ge fan annars kärnvapenbombar vi kaba.

CJ900RR skrev:
japp. och det blir nog ännu bättre om vi får hit Saddam till svenskt fängelse när han nu döms :tummenupp :brinnerup

Hmm, exakt vad skulle det ha med förhöjd terror-risk att göra? Inte från islamisterna i alla fall, kanske från nån gammal kurd som är lack.
Jag tror svenskt fängelse vore det sämsta som kunde hända saddam, ingenstans finns en högre koncentration av irakier än i svenska fängelser. Skitkul och trava in där då och heta S.Hussein och fråga om man får vara med på ett parti ping-pong.

Men han kommer ju inte hit så varför oroa sig?

honkiie skrev:
Varför skulle vi inte tro att det är muslimska terrorister som utfört dådet? Det är väl muslimska terrorister som gjort 145 av 146 terrordåd de senaste åren. Jag tycker George ska gå ut i media och säga att dom ska ge fan annars kärnvapenbombar vi kaba.

Vad fan är kaba?
I övrigt är vi ense. :tummenupp

Markus skrev:
Vad fan är kaba?
I övrigt är vi ense. :tummenupp

Den stora stenen som alla muslimer går runt och så pussar dom i hörnet. Den som finns i Mecka om du känner till det? :) Om den skulle förstöras så skulle ingen muslim i hela världen kunna komma till himlen iallafall.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8