OverLoadMC
OverLoadMC Crew
- Gick med
- 25 Apr 2011
- Hoj
- Suzuki GSXR 1000-06, Yamaha R1-03, Yamaha R1-05, Suzuki GSXR 1000-08, Honda CBR 600-07, Suzuki GSXR 1000-07
Har läst allehanda guider nu och är väl åtminstone lite mer insatt. Laborerat lite och kombinerat med lugna testrepor på slingerbulten igår..
Det som Mats skriver om att förspänningen höjer hojen fram stämmer.
Och nu när jag testat lite så har jag kommit fram till att det nog faktiskt var det jag var ute efter egentligen. Att den varit lite för låg fram har nog fått det att kännas som att den lutar väldigt mkt framåt generellt, vilket jag felaktigt antagit att det berott på att fjädringen är för mjuk.
Spände den lite grann och testade runt i övrigt (efter att ha läst vad de olika skruvarna gör). Kändes verkligen kanon mot slutet, helt enorm skillnad!
Jag har inte tummen helt mitt i handen, men ska åka förbi något proffs vid tillfälle för att lära mig ännu mer om det där. Men tack för alla tips hittils iaf!
Ring Tommy på Effektbolaget och snacka med honom så kommer allt lösa sig.
Går snabbare än sitta och följa div guider osv. Han har grym erfarenhet och kan ge dig tips och råd inför dina körningar och vad du ska testa o labba med.
http://www.effektbolaget.se