FIreblade 96

Zee skrev:
Tack för ett bra svar.

Kan vi diskutera framhjulet lite. vad är det som egentligen är så dåligt med det.
Vad jag förstått är det helt enkelt svårt att få tag i däck i just den dimensionen... right?

Hur påverkar det körningen egentligen? Blejden är väl endå go o köra i kurvor o lätt att lägga ner med, huh?

Finns så gott som aldrig framdäck på hyllan och beggade rejsdäck är bara att glömma. Annars fyller den samma funktion som ett 17"-däck.

Ok. Men så länge det går att beställa däck i rätt dimension är det ju inget problem alls, som jag ser det.

Är inne på min fjärde Blade och är hur nöjd som helst.
Håller med föregående talare om det mesta. Köp en 97:a och framåt de har lite större motor.
97:an kom oxå i en Svart/silver-version som jag personligen tycker är den snyggare. Men det beror på att jag tycker 98:ans front är så ful.....

Köp och var glad!! :tummenupp

Zee skrev:
Nackdelar:
- Vissa av färgsättningarna liknar spyor i neon. Men den svrta/silvriga är snygg.

Kommentarer/erfarenheter?
Det ska va neon!!!! Det är ju en sssssporthoj och ingen engelsk, mörkgrön träkonstalation med lädersadel som har benvita sömmar..

Rasorblade skrev:
Är inne på min fjärde Blade och är hur nöjd som helst.
Håller med föregående talare om det mesta. Köp en 97:a och framåt de har lite större motor.
97:an kom oxå i en Svart/silver-version som jag personligen tycker är den snyggare. Men det beror på att jag tycker 98:ans front är så ful.....

Köp och var glad!! :tummenupp

App, app, app, 96-> ska det vara...

Fan, har länge länge gått och suktat efter en blade. Det är precis rätt prisklass för mig och klart snyggaste hojen i det segmentet tycker jag. Jag vart ju inte mindra sugen nu...

Ursäkta om jag lånar tråden lite...
En liten Ot fråga, kan man 25kw regga en blade...? Finns det strypningssatser att beställa till dom...? :va

Har för mig att min var reggad som 25 kw. Men eftersom jag har tungt kort betalade jag för 94 kw, dvs ursprungseffekt.

MVH Martin

Du skrev också:
Rasorblade skrev:
...Köp en 97:a och framåt de har lite större motor.
97:an kom oxå i en Svart/silver-version som jag personligen tycker är den snyggare...

96-97 har lika motor.
Dock kom svart/silver -97...

glenoyne skrev:
Har för mig att min var reggad som 25 kw. Men eftersom jag har tungt kort betalade jag för 94 kw, dvs ursprungseffekt.

MVH Martin
Ok men de är skit samma vad jag betalar försäkringen för....bara jag får köra hojen på ett(mellan) begränsat körkort...R6 var så dyr i försäkring så de hade varit bra om man kunnde köra en blade på mellankortet...

zpeppy skrev:
Ok men de är skit samma vad jag betalar försäkringen för....bara jag får köra hojen på ett(mellan) begränsat körkort...R6 var så dyr i försäkring så de hade varit bra om man kunnde köra en blade på mellankortet...
De flesta var strypta i originalutförande så att de kom ned i försäkring, kolla upp den hojen du är intresserad av.

annars säljer www.mc-kompaniet.se strypsatser!! :tummenupp

Ändå tycker jag att modellen var råast de första åren, lite mer kompromisslös.
Sen blev det säkert en bekvämare och bättre hoj, men ändå lockar de där äldsta på nåt sätt:lol

Dom passar i orange med, och är jävligt snygga att bygga fighter på :tummenupp

Bifogat

• dsc00038.jpg
    dsc00038.jpg
    13.9 KB · Visningar: 62
dom e riktigt fina objekthojar :tummenupp min nästan färdiga fighter 93:a nedan! förhoppningsvis uppstart på lördag :) (3 veckor gammalt foto)

Bifogat

• hell1.JPG
    hell1.JPG
    78.1 KB · Visningar: 60
madmagnus skrev:
dom e riktigt fina objekthojar :tummenupp min nästan färdiga fighter 93:a nedan! förhoppningsvis uppstart på lördag :) (3 veckor gammalt foto)

är det en turbo jag ser? :)
Krävs det mkt modifiering för att få dit bakdelen? Ska nog bygga fighter av min till hösten.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park