Fighterblade evo 2

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
hej igen grabbar å tjejor! nu har det blivit dags att stuka om hojen inför sommaren så jag tänkte lägga upp en tråd här igen.... jag ska iväg på bussgods i dag å hämta en ny bakdel (GSXR1000 -01) som ska monteras asap!
funderar på att fixa antingen highpipe elr seatpipe, vi får se vad det blir när bakdelen är på plats.
ramen ska pulverlackas mattsvart å sen blir tanken, fälgarna å plasten stridsvagnsgrå :yoparty
ska även byta framlyse till något lagligt och skaffa mig styrändsblinkers

ska se till att posta mycket bilder så ni har något att titta på i vår men för tillfället får ni hålla tillgodo med en bild från i sommras //// mad

Bifogat

• fighterblade 004.JPG
    fighterblade 004.JPG
    84.7 KB · Visningar: 1,102
Vanish skrev:
Fasen jag som tyckte det lyset såg riktigt bra ut om man jämför med många andra mongolysen!

dubbla uppsättningar framljus har ingen dött av! dom lyser lite dåligt på mörka höstkvällar :D dessutom har jag ett litet möte med vägverket nu i vår som kräver en streetlegal hoj....

madmagnus skrev:
dubbla uppsättningar framljus har ingen dött av! dom lyser lite dåligt på mörka höstkvällar :D dessutom har jag ett litet möte med vägverket nu i vår som kräver en streetlegal hoj....

Iofs hellre mongolyse som lyser bra än tvärtom.. hoppas du hittar nå lattjo som ingen annan har, tycker jag sett alldeles för många fula lysen...

eventuellt kanske det går att fälla in ett sånt där projektorljus i kåpan jag har nu! det finns väl e-märkta såna?

madmagnus skrev:
eventuellt kanske det går att fälla in ett sånt där projektorljus i kåpan jag har nu! det finns väl e-märkta såna?
Det är bara själva lampglaset som ska vara ok. Lampan har inget med det att göra så läge den ger en ok ljusbild.
En kompis tejpade på mitt original-bak-glas till husan över hans eget "icke-E-glas" och det tyckte SBP var ok. Åtminstone stationen i norrköping han besiktade på...

Hoppas den inte blir alltför lik min :tungan

Jaja vi bor långt ifrån varandra ju :hihi

Min ram o sving är på blästring o pulverlack nu!
Sen blir tank, kuts o framskärm målade i Yamaha R1 gråmett.

Glöm inte att uppdatera med bilder :yoparty

var å provmonterade nya bakdelen i kväll å det gick smidigare än väntat! beslutade helt enkelt att använda mig av orginal bakramen.... kapade bara bort sista 5 centimetrarna så gick hela baken över ramen å det såg inte alls illa ut :tummenupp får förståss svetsa nya fästen och kapa bort några gamla men det blir inte alls så mycket jobb. sadeln fick sig en smekning av rondellen för att passa bättre mot plasten! jag måste ändå klä om den eftersom den sprack i höst! ska fortsätta bygga i morgon kväll så det blir några nya bilder att lägga in på eländet :hihi

lite nya foton från i kväll! nääääästan klar med bakramen :) sen ska jag ge mig på avgassystemet å försöka gömma bort alla kablar å skit :tummenupp

Bifogat

• blade1.JPG
    blade1.JPG
    87.1 KB · Visningar: 779
  • blade2.JPG
    blade2.JPG
    100.6 KB · Visningar: 640
  • blade3.JPG
    blade3.JPG
    79.5 KB · Visningar: 521
Klrz skrev:
okm igen nu då...uppe med röven lite så den följer tankenslinjer bättre :-)
Håller med, Upp med stjärten nu Mange :yoparty

Bifogat

• blade.jpg
    blade.jpg
    69.6 KB · Visningar: 427
tanken är faktisk plan på åvansidan å följer man den linjen ser det ut så här!

Bifogat

• tanklinje.JPG
    tanklinje.JPG
    88.5 KB · Visningar: 510
sen så är jag inte så förtjust i höga bakdelar heller. hehe.... å om jag skickar upp bakdelen så får jag nog problem med att nå ner till backen ordentligt :hihi + en jävla massa extra arbete med bakram å sadel!

lite foton i dagsljus från i dag! alla fästen till bakdelen färdiga :tummenupp kastade dit gamla aluminiumplåten för att kolla om det blir en liknande lösning i år.... verkar så iaf... hmmmm :va sen så hade ingen berättat för mig att det var påsk i helgen så det var lite bekymmer att få tag på grejor till avgassystemet :hihi får vänta tills i veckan med det då å ägna mig åt att dricka öl istället!

Bifogat

• blade6.JPG
    blade6.JPG
    91.3 KB · Visningar: 665
  • blade7.JPG
    blade7.JPG
    72.4 KB · Visningar: 606
Jaja stor skillnad typ 3 grader :tungan
Tycker det blev jävligt bra det där! Heja heja! fler fighters till Ume! :yoparty
Själv har jag renoverat bromsoken fram, luftat, och luftat... luftat lite till... :rolleyes:
Även monterat gaffel och fixat på med smått och gott, samtidigt rinner vintern bort utanför :banana

haha... hursomhelst så orkar jag inte höja skiten för det genererar alldeles för mycket extrajobb å jag vill ju bli klar nån gång :hihi svårt ivrig blir man ju när det är varmt som satan ute å snön smälter! inte långt borta nu....

Back