Fireblade 954 eller R1???

R1:an är inte liten, inte gen 1 & 2 iaf, (98-01) dom är minst lika stora som 929 / 954, om inte större t. om i chassiet....jag är 185 & sitter perfekt på 01:an, bättre än på 98:an.

Jag har kollat upp Måtten och sett att dom ungefär e lika stora, men få min "avundsjuka" polare att fatta det :huvet , Satt bra på min CBR 600 och kändes bra på både 954:an och R1:an dom korta turerna jag provat

äger själv en 954 som är lite hottad med ps3 acra helsystem kn filter bänkad till 170hk har både provkörd r1 02 med helsystem jag tycker att 954 e bra mycket roligare att köra väger desutom 167kg bara att köpa!

äger själv en 954 som är lite hottad med ps3 acra helsystem kn filter bänkad till 170hk har både provkörd r1 02 med helsystem jag tycker att 954 e bra mycket roligare att köra väger desutom 167kg bara att köpa!

Hur hårt trimmad är bänken ?:confused: .. Har en kompis som för några år sen hade en 954'a med samma trim som du anger o han fick ut 152 hk på hjulet har jag för mig. Inte för det....den gick bra !

Min är bänkad på motospeed från förra ägaren på 132 hk på bakhjulet :va
Är min är slut efter 2000mil eller skiljer det så enormt mellan hojjar eller bänkarna :confused:

Visst skilljer bänkar men några 170 hk i en 954a med korvkiosktrim är bara att glömma.

Min är bänkad på motospeed från förra ägaren på 132 hk på bakhjulet :va
Är min är slut efter 2000mil eller skiljer det så enormt mellan hojjar eller bänkarna :confused:
Dina siffror låter helt normala. 170hk är som sagt bara att glömma. Inte ens de senaste 1000-kubikarna kommer upp i de siffrorna med helsystem.

Jag hade en retta -98 tidigare och jämfört med min broders 954 -03 så tyckte jag att man satt bättre på rettan, jag är 196cm lång. Men som tidigare nämnts så började växellådan oja sig så småningom på den med vid ca 3400mil, men inga problem i övrigt. Kanske R1bromsarna inte är lika bra som på hondan men dom är ju absolut inte dåliga.

Tror du blir nöjd med båda, slå till när du hittar en utav dom till bra pris.:tuttar

170 i motorn är 152 orginal så ja tvivlar inte på att det är 170 i motorn

Nä, men det är ju på hjulet som man får fram i en bromsbänk :)

Å därför tror jag att dom flesta trodde att någon menade 170 på hjulet å inte på veven :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...