Fireblade 954 eller R1???

Haha!!! Ställer in min i ledet bland unika 954:or. Min skjuter heller inte tändstift! Premien för mig var skit sak samma på en äldre R1:a eller 954:an. 954:an är enligt mig själv och som micke77 skriver.. snyggare!
Sedan är hondan som alla andra hondor. Lite tråkig. Överraskar inte direkt någonstans i registret. Men på samma gång, lättkörd och förlåtande.
Avgörandet valet för min del var framförallt sittställningen. Funkar bra för mina 187cm. Schysst lastutrymme under sadeln bak är ren bonus i denna hojklassen!

//KaliZ

Man kan bara inte se sig mätt!!! :fyllisar
2116v0l.jpg
 

Bifogat

  • last.jpg
    last.jpg
    141.6 KB · Visningar: 123
Last edited:
Haha!!! Ställer in min i ledet bland unika 954:or. Min skjuter heller inte tändstift! Premien för mig var skit sak samma på en äldre R1:a eller 954:an. 954:an är enligt mig själv och som micke77 skriver.. snyggare!
Sedan är hondan som alla andra hondor. Lite tråkig. Överraskar inte direkt någonstans i registret.
Avgörandet valet för min del var framförallt sittställningen. Funkar bra för min 187cm. Schysst lastutrymme under sadeln bak är ren bonus i denna hojklassen!

//KaliZ


Nä, Kawan e betydligt roligare!
 
Haha!!! Ställer in min i ledet bland unika 954:or. Min skjuter heller inte tändstift! Premien för mig var skit sak samma på en äldre R1:a eller 954:an. 954:an är enligt mig själv och som micke77 skriver.. snyggare!
Sedan är hondan som alla andra hondor. Lite tråkig. Överraskar inte direkt någonstans i registret.
Avgörandet valet för min del var framförallt sittställningen. Funkar bra för min 187cm. Schysst lastutrymme under sadeln bak är ren bonus i denna hojklassen!

//KaliZ

Man kan bara inte se sig mätt!!! :fyllisar
2r6jec1.jpg



Samma här.. 187-188 cm lång och 929 funkar helt ok tycker jag! Last utrymmet under sadeln bak är bara för grym för att vara sport hoj! :yoparty :tummenupp
 
Är på god väg att byta till en Kawa själv. Så vi får hoppas att du har rätt :tummenupp

Jaså? Köpa min:)
De går inte att jämföra med Hondan, men du sitter inte alls lika bekvämt. De frestar knäna rätt rejält.
 
Äger en 954:a och det är den enda sporthoj jag ägt men jävlar så go den
är! Tycker absolut att den är bland de snyggaste "gummisnoddar" som finns, lite mer "unik" än R1. Åk-och sittkomfort är bra tycker jag - nu är jag endast 175cm lång...
Det enda problem som jag stött var tyvärr att motorn skar på något jäkla vänster. Det löstes dock med en utbytesmotor som turligt nog hade gått mer eller mindre samma miltal. Så nu är hojen åter i garaget och man putsar jävlar och längtar efter våren! Trots detta motorstrul så ler man varje gång man kommer ner i garaget...
 
Hur du än räknar med effekt , väghållning , etc , så är ändå båda hojarna erkänt potenta literhojar. Fördel den ena eller den andre , beroende på vem du pratar med. Båda har säkert vunnit varsitt mc-test i nån tidning oxå , så båda är bäst o ingen är sämst. Provsitt , torrbryt , goggla info , besök teknikforum o läs , provkör. Svaren du får här är inte direkt objektiva.........

En risig 954'a är inte bättre än en fin R1 o tvärtom.......
 
Är jättenöjd med min 954 också :) Köpte den i mitten på juni förra året och hann med 900 mil utan minsta lilla problem :tummenupp

Jag betalar 902:-/månad halvförsäkring, retta av samma årsmodell nästan 1000:- DYRARE per månad. För mig iaf.
 
Erfarenhet

Har du mycket erfarenhet av mc körning?

Tja, haft kortet ett tag, (6 år) dock aldrig kört aggresivt på bana eller så, mest med polarna, både längre och kortare sträckor, ca 1000 mil/år men klarat mig från att klota eller krocka, (Jag vet det e en tidsfråga och att det kommer:huvet ) Har provkört både 954:an och Rättan, men som sagt, smaken är som baken, Tycker väl båda är lika snygga, och ungefär samma pris. Var ju mer nyfiken på om det fanns riktigt "klassika" fel och sånt som slits extra hårt så man vet vad man ska kolla vid nästa provtur

Jag tog endast trafikförsäkring på min och betalar ca 2.400kr per år via IF/Honda.

RSV Mille skulle jag kunna tänka mig...
Verkar fet och go och har mest hört positivt om denna hoj.

http://www.blocket.se/vi/19850940.htm?ca=15_s

Grattis !!!!2.400 spänn var ju grymt bra pris, Nja Millen var för mycket för min plånbok, 97 lök, nja.... Men håller med. grymt snygg!!!!
 
Last edited:
Haha!!! Ställer in min i ledet bland unika 954:or. Min skjuter heller inte tändstift! Premien för mig var skit sak samma på en äldre R1:a eller 954:an. 954:an är enligt mig själv och som micke77 skriver.. snyggare!
Sedan är hondan som alla andra hondor. Lite tråkig. Överraskar inte direkt någonstans i registret. Men på samma gång, lättkörd och förlåtande.
Avgörandet valet för min del var framförallt sittställningen. Funkar bra för mina 187cm. Schysst lastutrymme under sadeln bak är ren bonus i denna hojklassen!

//KaliZ

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=261286&stc=1&thumb=1&d=1232660271

Jäklar du får ju plats med fripassagerare under sadeln till skillnad från min blade där man knappt får in en liten mobil.:huvet
 
Jaså? Köpa min:)
De går inte att jämföra med Hondan, men du sitter inte alls lika bekvämt. De frestar knäna rätt rejält.
Pinnarna ska inte sitta rakt nedanför och nära backen, vem vill åka och skrapa pinnar.

Köp dig en retta -04 för dom pengarna...
 
Det är en smaksak. Stod själv sist i valet mellan R1-02 och 954. Nu blev det en 954 eftersom jag fick ett bra pris och att det var (är) en exceptionellt välskött hoj, och jag är hur nöjd som helst både med pulver (räcker bra för mig) och kvalitet, men jag tror inte att jag hade varit missnöjd med en R1 och kan mycket väl tänka mig en R1:a av senare årsmodell som nästa hoj.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top