Fireblade 954 eller R1???

JimmyE

Det man inte minns har aldrig hänt!!!
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Kungälv/Göteborg
Hoj
Blade 954:a "Black Edition"
Har precis sålt min CBR 600, och letar nytt, Fireblade 954 års modell 02-03 och R1:a 02-03, ligger ju ungefär i samma prisklass. och ligger på min lista över önskemål. Så??? Vad ska man välja?? Vet väl också att 95% av alla här är partiska till vad dom själv kör :) . Men lite tips på ev. Fel och brister På Respektive hoj hade vart kul att få
Jimmy
 
hmm en r1 e mitt tips. så finns de fler 954 till mig o välja på sen. :)
 
Alla har nästan R1an liksom :( kör på 954:an

Äh, den är gammal. Nu kör alla blade. Tror 954:an känns bättre i alla lägen. Lite svagare kanske men inte svag.

954 så slipper du byta växellåda 2ggr per säsong:D

Behöver man inte göra på rettan heller. sök, läs, lär.
Köper du rettan å andra sidan behöver du inte in på service hela tiden (4.000 mils intervall på ventiljust/1000 kontra 2400/600..)
:tungan
 
Last edited:
Bättre försäkrings premier på 954:an så valet är ju inte svårt

det stämmer inte alltid. det jag ger för helförsäkring på min retta får polaren ge i trafikförsäkring för sin 954 :P

954 så slipper du byta växellåda 2ggr per säsong:D

använder man kopplingen när man kör på bakhjulet så håller lådan lika länge som på en 954 :P
 
Last edited:
Äger en 954:a som jag körde 1000mil förra säsongen, inga problem med något :tummenupp .....Skjuter tändstift :confused: Måste min med vara unik :D
 
Känns nästan meningslöst att starta en sådan här tråd, för det är som du säger, alla har sin egen "unika" sanning om vilken hoj som är bäst. Alla fordon har brister som kostar pengar i längden, och köper man hoj för att komma billigt undan så är sporthoj fel val.

Testa ett par olika objekt av var hoj och bestäm dig sedan efter intryck. Att fiska sanningar här kommer bara göra dig ännu mer osäker. Är helt säker på att båda hojarna är jättebra. Min R1 -02 har i alla fall funkat kanon. Utan växellådsproblem som någon nämnde innan. Då körde jag ändå 1500 mil förra säsongen, varav 1000 spenderades på europatouring.

Kan ju vara svårt att få till provkörning såhär mitt i vintern, men ha lite is i magen, vänta till våren och prövkör.

Mitt tips
 
Jag har har haft R1:a innan, rolig att köra men inte lika snygg som Hondan. Har en 954:a ståendes i garaget som samlar damm, bättre körställning och ABSOLUT snyggare än R1:an...men smaken e ju som sagt som baken:)
Har inte heller haft problem med tändstift, verkar finnas rätt många unika hojar...
 
orkar inte läsa allt som bike skriver men lite kort iaf
r1 dålig känsla i bromsarna,, samt kolla växellåda
hondan verkar inte ha några störr bekymmer
sen är det ju gamla vanliga på sporthojar, däck kåpor m,m
 
Men de va ju R1:a från -02 som va på tal, gillar inte den bakdelen.

Bromsarna e inte alls så bra som på Hondan.
 
för precis ett år sedan va ja i samma situation. jag körde nästan 900mil förra sommarn=) inte ett problem,,, har vänner som kör blade som gått bort åt 6000mil, inte ett misssljud. r1an går säkert värre. men försäkringen är billigare, billigare delar, om man skulle behöva köpa sånna till en honda??? hugget som stucket. jag va helt inne på r1 först men kan rekomendera 954 starkt! r1 är ingen skräp hoj. men blade passade mig bättre.. lycka till!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top