Fira Egyptens utveckling!

Har du inte google själv på ditt internet?

Läs här så inser du vilka lirare som håller på med könsstympning i de områden i Egypten.

http://global.finland.fi/public/def...34895&nodeid=34352&contentlan=3&culture=sv-FI

Vill du sedan tro att hela Egypten pysslar med detta är din ensak.
Om du tycker lantisar/whitetrash i Sveriges landsbygder är knepiga så har du ingen aning om vilka människor som finns i deras landsbygd, och genom deras handlingar skapar man inte åsikter om ett helt folk.

Så härligt att du har en sån tro på mänskligheten. (Det var inte ironiskt faktiskt. Men håll i dig för nu kommer ironin):
Din teori är helt :cpparty

Hitler - Nazityskland
Kim Jong Il - Nord Korea
George W. Bush (regeringen) - USA
Socialdemokraterna - Sverige
Pastorn - Knutby
Talibanerna - Afghanistan
Saddam - Irak
Seyyed Ali Khamenei - Iran

tror du fortfarande inte på att den lilla gruppen kan styra den stora massan? Vare sig det leder till något gott eller ont?

Och varför "samtliga" i egypten verkar tycka det är okej med könsstympning - Det är säkerligen lika lätt för utländskt folk att tro att SD har ett starkt fäste i Sverige för dom syns och hörs så mycket, speciellt kring valet, när det i själva verket endast handlade om ynka sex procent (även om det är sex procent för mycket).
När du hör och ser 2000 människor demonstrera och bränna flaggor på något torg i mer eller mindre valfritt mellanöster-land så kan man tro det är hela landet, men då glömmer man lätt bort att det är miljontals, nästan nära till en miljard, människor som inte är ute och bränner flaggor m.m.

http://blog.unicef.se/2011/02/11/brutal-verklighet-for-egyptens-barn-och-kvinnor/

"För de flesta svenskar kommer det som en överraskning att hela 91 procent av alla kvinnor mellan 15 och 49 år i Egypten har blivit könsstympade."

Verkar blivit "bättring" iaf
A 2003 survey by UNICEF said that 97 percent of married women in Egypt had undergone genital mutilation. But the Egypt Demographic and Health Survey has projected that the prevalence of the practice will decline from around 80 percent among girls aged 15-17 to around 60 percent for the same age group in around a decade, according to the report.
Source: International Herald Tribune
Published on: September 13, 2007
http://www.fgmnetwork.org/gonews.php?subaction=showfull&id=1190547860&archive=&start_from=&ucat=1&

nä inte det där google som bully har :(

skriv några sökord då, ibland får man skriva english för att hitta...

Ok. Det politiskt korrekta ordet är female circumcision alltså omskärelse, det tuffare för könsstympning är female gender mutilation.

Länkar:
http://www.unicef-irc.org/publications/pdf/fgm_insight_eng.pdf se s 17, s 4 för metod.
http://www.unicef.org/egypt/protection_148.html
http://www.newscientist.com/article...circumcision-common-in-egypt-despite-ban.html
http://www.economist.com/node/16329452
http://www.guardian.co.uk/world/2007/jun/30/gender.humanrights
http://whqlibdoc.who.int/hq/2010/WHO_RHR_HRP_10.17_eng.pdf

Läs här så inser du vilka lirare som håller på med könsstympning i de områden i Egypten.

http://global.finland.fi/public/def...34895&nodeid=34352&contentlan=3&culture=sv-FI

Vill du sedan tro att hela Egypten pysslar med detta är din ensak.
Om du tycker lantisar/whitetrash i Sveriges landsbygder är knepiga så har du ingen aning om vilka människor som finns i deras landsbygd, och genom deras handlingar skapar man inte åsikter om ett helt folk.

Jag "tror" inte att hela Egypten "håller på". Jag vet att en övervägande majoritet är för könsstympning och att mer än 90 procent av kvinnorna utsatts för sedvänjan.

Och bara för att undvika nåt könskrig här så är kvinnor mer pådrivande än män när det gäller att stympa.

Hitler - Nazityskland
Kim Jong Il - Nord Korea
George W. Bush (regeringen) - USA
Socialdemokraterna - Sverige
Pastorn - Knutby
Talibanerna - Afghanistan
Saddam - Irak
Seyyed Ali Khamenei - Iran

tror du fortfarande inte på att den lilla gruppen kan styra den stora massan? Vare sig det leder till något gott eller ont?
Jo. Men när det gäller könsstympning vilket var det du uttalade dig om så pratar vi inte nån liten massa som styr en stor.

Och varför "samtliga" i egypten verkar tycka det är okej med könsstympning - Det är säkerligen lika lätt för utländskt folk att tro att SD har ett starkt fäste i Sverige för dom syns och hörs så mycket, speciellt kring valet, när det i själva verket endast handlade om ynka sex procent (även om det är sex procent för mycket).
När du hör och ser 2000 människor demonstrera och bränna flaggor på något torg i mer eller mindre valfritt mellanöster-land så kan man tro det är hela landet, men då glömmer man lätt bort att det är miljontals, nästan nära till en miljard, människor som inte är ute och bränner flaggor m.m.

Jag hänvisar till det svar jag gav Bully.
Och Werzion; du gissar,tror och tycker. Jag gissar inte.

Last edited:
Du/Ni verkar missa det faktum att koranen/bibeln/religion ofta används som ett kraftfullt och mäktigt verktyg av... just det... en liten grupp människor, för att styra och kontrollera den stora massan.

Varifrån tror du alla dessa människor har fått för sig att könsstympelse är ett måste!? Det står inte ens i koranen att det ska, bör eller måste genomföras - men det står inte heller att man ska, bör eller måste döda "infidels", men det hindrar ju inte de små folkmassorna som taliban-ledare, Irans högsta ledare osv. från att predika om vilka heliga handlingar det är att könsstympa kvinnor eller att självmordsbomba ett helt café med 50 oskyldiga och två "skyldiga" människor p.g.a deras tro eller hemland.

Du/Ni verkar missa det faktum att koranen/bibeln/religion ofta används som ett kraftfullt och mäktigt verktyg av... just det... en liten grupp människor, för att styra och kontrollera den stora massan.

Varifrån tror du alla dessa människor har fått för sig att könsstympelse är ett måste!? Det står inte ens i koranen att det ska, bör eller måste genomföras - men det står inte heller att man ska, bör eller måste döda "infidels", men det hindrar ju inte de små folkmassorna som taliban-ledare, Irans högsta ledare osv. från att predika om vilka heliga handlingar det är att könsstympa kvinnor eller att självmordsbomba ett helt café med 50 oskyldiga och två "skyldiga" människor p.g.a deras tro eller hemland.

Nu gissar du igen. :krama

Mekanismerna bakom självmordsbombning respektive könsstympning är helt olika, olika orsaker, olika måluppfyllelser, olika tryck på att utföra, ja olika allt så det var inte en relevant jämförelse.
Trycket på att könsstympa kommer inte uppifrån, utan nedifrån, och faktiskt av den stora massan, "alla andra gör det". Och jag skulle kunna skriva en sådär hundra poster om fakta om könsstympning eftersom jag vet en del om det, inte bara gissar eller tycker eller såg på TV.

Vet du, det är helt okej att säga, jaha, jag hade fel, eller jaså, jag trodde... :krama

Edit/ Även om det bara var 1% könsstympade kvinnor där så är det ju 1% för mycket. Dock inget jag lägger mig i, de lägger sig knappast i att jag dricker alkohol eller har sex utanför äktenskapet.

Nu är jag på dig igen. :D

Varför ska du inte lägga dig i det för? Jag tänkte skriva att det är ett jävla apbeteende men apor är så mycket mer civiliserade än så. Finner inte ens ord för att beskriva det, så äckligt är det.

Det där är inte bara pga islam. Det är deras kultur som gör det och däri ingår förvisso islam som knappast gör saken bättre. Hur kan folk semestra i det där landet? Åk till Eilat istället om ni gillar Röda havet. Finns en massa lyxhotell och fina stränder för dyk, kitesurf och snorkling och inga luffare som försöker lura er på pengar och våldta era döttrar. Jo just det, det är egoismen som slår till igen, för alla ska ju ha allt så billigt som möjligt hela tiden. Köp kläder på Kappahl och Dressman. Skit i de indiska barnarbetarna. Skit i att Mubarak blir tät och kvinnor stympas. Idioter!

Och du tror ganska så fel om du tror att de inte lägger sig i hur vi i den riktiga världen lever. Jag tycker otroligt synd om de som faktiskt är civiliserade i tex Egypten. Fy fan och leva bland de djuren. (nu gjorde jag det igen, förlåt alla djur)

Last edited:
Ok, men berätta först varför ni inte vill tro på uppgiften om antalet könsstympade kvinnor så ska jag länka sen.

Det är väl klart att man inte vill tro på den uppgiften. Jag ställde mig frågande för jag trodde verkligen inte att det kunde vara sant. Duktigt indoktrinerad som man är av svensk media hur snela dåm är. Dessvärre verkar det som om neanderthalargenen sitter fast förankrad i deras folk. Kommer fan spy nästa gång jag ser nån hyllning om vad som sker där. :zpy

Min poäng där tidigt i tråden var att det alltid kommer finnas människor som utnyttjar andra för sin egen skull. Ibland tar det sig uttryck som våldtäkt. I stora massor människor förekommer grupper av dessa människor. Vi har samma skit i Sverige, så det här är inget speciellt eller ens utmärkande för Egypten. Det finns mycket skit att klaga på med Egypten som faktiskt inte bara är att kasta sten i glashus. Klaga på det först. Städa framför egen dörr först vad gäller det andra.

Nu är jag på dig igen. :D

Varför ska du inte lägga dig i det för? Jag tänkte skriva att det är ett jävla apbeteende men apor är så mycket mer civiliserade än så. Finner inte ens ord för att beskriva det, så äckligt är det.

Och du tror ganska så fel om du tror att de inte lägger sig i hur vi i den riktiga världen lever. Jag tycker otroligt synd om de som faktiskt är civiliserade i tex Egypten. Fy fan och leva bland de djuren. (nu gjorde jag det igen, förlåt alla djur)

Du missförstår mig. I min värld så kretsar jorden runt mig, således menade jag just mig när jag sa att de skiter i hur just jag lever. Sen om de lägger sig i övriga människors beteende i den riktiga världen rör mig inte direkt heller faktiskt.

Jag skiter även i hur dessa Cro magnons lever då jag aldrig besöker såna skitland, inte ens om de lovade mig att jag inte skulle få träffa en enda ouppfostrad arab.
Lite synd då jag skulle vilja se pyramiderna, tjejen åkte dit utan mig och kollade på dem och sa att det var grymt att se men absolut inte värt besväret med allt övrigt skit.

Vid upplopp,revolution eller liknande fall, blir det i stort sett alltid plundring, missshandel, våldtäkt mm. Det sker världen över,inget speciellt för Egypten, araber, musslimer eller liknande. Verkar mer vara ett sätt för TS att föra fram sin islamfobi

Visst var det en jävla svin som tog henne men det var ju egyptier som hjälpte henne .

Den här tråden är ju skapad för att provocera fram reaktioner. Helst hårda ord som tillslut tvingar moderatorerna att stänga tråden. Någon som tror något annat?

Faktiskt inte, men tack för förtroendet. :)

Kristenfobi, judefobi, hindufobi, budhismfobi?

Nej nej, sådant finns inte. Bara islamofobi. :lol

Jag gick undercover och vart bjuden till Markus fredagsmys med hans vänner, jag som tar bilden så inte mig ni ser på bilderna.

Mackan med den mörkblå/svarta tröjan.
nordar_oskulder440x300.jpg

:rofl

Det är ju jag, BoSoZuKu, Stuff och Thermal som lägger upp OT2-strategier, var fan fick du tag på den där? :mad:

Skulle vi bytt plats på ex Markus och en ökenarab ändå från födseln hade han varit likadan eller värre.

Absolut, det är därför vi skall ta varje chans att förkasta deras samhällen och livsstil. Människorna är det ju inget fel på i botten, det har väl alla fattat? :confused:

Last edited:
Har alltid stört mig på hennes låtsas brittiska accent, men såg nu att hon är sydafrikan.
Förklarar endel.

Din teori är helt :cpparty
OM du med det menar Weizons teori om fårmentalitet hade det varit klädsamt med lite ödmjukhet, speciellt som han har rätt och du har fel i denna fråga.
Om du menar någon annan del av hans inlägg så kan du bortse från inlägget.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt