Fira Egyptens utveckling!

Men vafan kvinnorna i egypten får väl skylla sig själva om dom blir könsstympade.
Det hade vart skitlätt att undvika det genom att bara välja något modernare och mer utvecklat land att födas i.
Tycker det är jävligt gnälligt att komma senare och tjata om rättigheter, revolutioner och demokrati, skyll dig själv, stå ditt kast

... större chans att förändra synen på kvinnor under demokratiskt styre, än under Mubaraks regim?

Det beror väl på vad som kommer. I den regionen brukar det inte bli mys-pys direkt. Att demokrati nästan alltid är av godo håller jag förstås med om. Egypten med sitt Muslimska Brödraskap är dock ett tecken på motsatsen, vänta och se.

OM du med det menar Weizons teori om fårmentalitet hade det varit klädsamt med lite ödmjukhet, speciellt som han har rätt och du har fel i denna fråga.
Om du menar någon annan del av hans inlägg så kan du bortse från inlägget.

Jag kan ju citera mig själv där jag svarat Werzion om du inte orkar läsa hela tråden:
Jo. Men när det gäller könsstympning vilket var det du uttalade dig om så pratar vi inte nån liten massa som styr en stor.

:rofl

Det är ju jag, BoSoZuKu, Stuff och Thermal som lägger upp OT2-strategier, var fan fick du tag på den där? :mad:

Det är j-a Stuff som la ut den på sin Facebook. :gnissla

Nej, det har inte alla fattat. :krama

Tja, jag har alltid hävdat precis det som Bullysmile säger. Dvs att det är miljön som formar människan. Tyvärr börjar jag tvivla i vissa fall. Att karva sönder underliven på 10-åriga flickor måste bara vara nåt genfel som gör att man inte vägrar. Dessutom har ju Bonny försökt övertyga mig länge nu att det inte alls är kultur/miljö som formar utan arv/gener.

Last edited:
Last edited:
religonen skrivs ju efter hur ledarna vill ha det.Ät ej griskött för det är orent.Jo de kunde väl inte röka eller salta köttet därnere på den tiden
Könsstympa flickor förmodligen var männen rädda att kvinnorna skulle bli sugna på andra då är det bättre de inte blir sugna alls

Jag kan ju citera mig själv där jag svarat Werzion om du inte orkar läsa hela tråden:
Jo. Men när det gäller könsstympning vilket var det du uttalade dig om så pratar vi inte nån liten massa som styr en stor.

Så skriver du mycket riktigt i inlägg 44, men kommentaren om hans teori fanns ju i inlägg 32, efter att du hade hånat hans "tro på mänskligheten", och han hade presenterat teorin om fårmentalitet och att en liten grupp kan styra en stor. Vilket i mina ögon ser ut att vara hans huvudteori i det av dig kommenterade inlägg 17.

För övrigt skrev jag att om det gällde något annat än flockmentaliteten så kunde du (tydligen inte) överse kommentaren.

Dessutom har ju Bonny försökt övertyga mig länge nu att det inte alls är kultur/miljö som formar utan arv/gener.
Nej det har jag inte alls påstått! (Förutom i allt-eller inget-världen!)

Last edited:
Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...