Fint väder - Dags att byta luften i däcken.

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Fint väder - Dags att byta luften i däcken, vilken?

Hur går ni tillväga? Själv beställer jag luft från USA, AirTec34 kallas den. Skitbra luft som håller länge, och inputgrejer kommer med i priset. Endast 500 kronor flaskan + frakt då.

Last edited:
Hur går ni tillväga? Själv beställer jag luft från USA, AirTec34 kallas den. Skitbra luft som håller länge, och inputgrejer kommer med i priset. Endast 500 kronor flaskan + frakt då.

Så länge det inte är olagligt tillverkar jag min egen bonnluft. Bara att knöla ned en Wunderbaum från närmaste mack i donken för att fräscha upp doften. Håller hela säsongen :tummenupp :näsblod

Brukar eran luft behålla fastheten på däcken? Det låter ju som ni båda sitter och pillar med mjuk luft? :)

nej för fan.. hård luft ska det vara.....

jag byter alltid varje säsong för att vara på den säkra sidan.. man vill ju inte åka runt med dålig mjuk luft inte....

Har du ngn sorts luft fetish?
Andra gången du startar en sådan här tråd:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=137247&highlight=luft

Så jefla kul är väll inte luft..?

Nytt år ny luft. Vad är det för fel att skapa trådar om hojvädret vi får varje år, vad man gör med hojen varje år etc. Sluta nu att förfölja mina trådar och berätta istället om dina erfarenheter gällande luft. :pannkyss

Dessutom som RR_06 sade förra året:

"Service boken får endast ifyllas av behörig luftpersonal (alltså ej vanliga mekaniker mm) då det gäller byte av luft i såväl fram som bakdäck."

Last edited:

Ok/Q8:as komprimerade luft, billigt o bra! Får bytas kostnadsfritt hela året!!

Borde startats i ot kanske?

Luft i däcken är väl MC-relaterad. Dessutom känns det som ämnet glider iväg ifall det inte diskuteras seriöst.

Jag märkte nyss att på Shell får man ta luft gratis. MEN, tänk på vart du släpper ut den gamla. Speciellt om den är av beteckningen 3wa, vilket innebär att den är ganska brandfarlig.

Dock så känns Shell luften aningen lågbudget när man kan betala för import och få det där lilla extra.

Ok/Q8:as komprimerade luft, billigt o bra! Får bytas kostnadsfritt hela året!!

Hur är konsistensen på den? :va

Last edited:
Starta 2 trådar med samma gamla sura skämt. Det var inte ens kul på dagis.

Varför lägger du ens tid på att kommentera det hela om det nu är så tråkigt o värdelöst? Ditt liv kanske är ännu sämre om du anser dig ha tid över att kommentera i tråkiga trådar? :pannkyss

Jag ska ha nordnorsk höghöjdsluft i mina däck, får den hemflugen med DHL till helgen. :yoparty

Tyvärr har jag så jävla ont om pengar så får riskera att åka på förra årets luft.
Är det jättefarligt, kan däcket explodera över 150kmh. Ni som har erfarenheter berätta gärna har alltid haft ny luft.

Varför lägger du ens tid på att kommentera det hela om det nu är så tråkigt o värdelöst? Ditt liv kanske är ännu sämre om du anser dig ha tid över att kommentera i tråkiga trådar? :pannkyss

Jag ska ha nordnorsk höghöjdsluft i mina däck, får den hemflugen med DHL till helgen. :yoparty

......................

Bifogat

• 6thsense.jpg
    6thsense.jpg
    30.4 KB · Visningar: 50
Tråkigt att inte folk inser allvaret med rätt luft i däcken. Har ni olika temperatur på utom och högnordisk luft eller var det nu var?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park