Finns ju gränser

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date
För 5 år sedan fick jag dom efter mig på Högaborg när jag var på väg tillbaka till BB med vidokamera och diverse saker medans tjejen väntade på att få krama sönder näven.
Det var bara att smaska i 2:an..... försvann rätt fort. "Primalinstingt"

Finns inte en chans att man stannar för att berätta läget och kanske missa det mest fantastiska man kan vara med om.
Kotten kom 1h senare, och jag fick med dotterns första minuter på film :)

Frågan är om han inte har rätt stor chans att få tillbaka kortet om han överklagar, känns som det mest humana....

:hej ...länka orkar jag inte längre.

Polisen gör sitt jobb, fast jag kan nog hålla med om att vissa är mer än övernitiska, på gränsen till att dumhet har tagit överhanden.

Korkskallar finns det gott om, tyvärr överrepresenterade i vissa yrkeskategorier som dessutom står i samhällets tjänst.

Sällsynt med trevliga och ödmjuka sådana.

Man får leva på hoppet och gasa vidare ...:D :yoparty

min fråga ær ju snarare varfør i hela fridens namn man stannar!? Hade min fru legat på bænken redo att føda vilken sekund som helst och allt kunde vara æventyrat p.g.a. av ett par dokument som var tvugna att hæmtas i hemmet så GLØM att jag hade stannat før att polisen tycker jag ska det, hade hellre tagit smitning och høga bøter nær jag væl læmpat av de dær papprena och ungen var fødd.

Går væl førsøka signalera till dem på nått sætt att det ær en akut situation :va :tummenupp

Det var poliskontroll när jag och tanten var på väg in till BB oxå (hon hade 2,5 minuter mellan värkarna och 4-5 mil att köra) men de hade tagit en annan snubbe när vi blåste förbi. Hade de vinkat hade vi inte stannat kan jag tala om. Och hade de jiddrat efteråt så hade det lilla förtroende för svensk ordningsmakt jag trots allt fortfarande har kvar varit som bortblåst.
En hel del jidder hade det nog blivit, och säkert ett fett jag också.

Nu vet jag inte hur hårda polisen brukar vara på att få stopp på någon som smiter från en kontroll, men jag vet inte om jag skulle våga riskera det i den situationen. Ska inte behöva ta mer än en minut att stanna, förklara läget och förhoppningsvis få eskort in till BB.

Nu när vi ändå är i ämnet.
Så förstår jag inte varför man bara inte ringer till polisen om man har tanten i bilen och ungen är påväg att titta ut.

När mitt andra barn skulle födas. Så hade tanten så ont att hon inte kunde sitta up och då tänkte jag i min lilla hjärna.. Det här är inte bra. Jag tar och ringer farbror polisen och säger att jag kommer nu komma flygande fram mot sjukhuset.
Sagt och gjort jag ringde polisen och dom försökte skicka bilar mott mig för att mötas up.. Men fram tills dess fick jag frifart. När vi var ca 1km från sjukhuset så gjorde jag en omkörning på heldragen linje och där hörde jag farbror blå. Han körde upp och vifta med armen att hänga på.. Så iaf i 1 km fick jag blåljus.

Och så tog det 30 min från att hon kom in tills flicke barnet titta ut..
Så det va väldigt tur att vi kom in när vi gjorde det.. Annars hade man fått "skrota" bilen med tanke på allt roligt som kommer ut :tungan

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage