Finns ju gränser

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date
Fattar inte hur poliser tänker i vissa lägen...
Okej att han stannade människan och även följde efter osv men när han väl fått klart för sig att det var sant killen sa borde han släppt det...
O till råga på det köra en flygande besiktning???
Han måste itne fått ligga på länge el nått sånt... Jäkla surmupp till polis...
O sen undrar de varför folk inte gillar poliser????
Doooh. Konstigt... *suck*

Jag och min dåvarande man hade också tur när jag skulle föda våran :rullandeu vi vart stoppade av polisen när vi i full fart var på väg till BB, men dom stoppade bara in skallen i bilen och när dom fick syn på mig så drog dom genast till bilen och vi fick eskort in:tummenupp

Dom konstaplarna fick tårta av oss en vecka senare:)

Jag och min dåvarande man hade också tur när jag skulle föda våran :rullandeu vi vart stoppade av polisen när vi i full fart var på väg till BB, men dom stoppade bara in skallen i bilen och när dom fick syn på mig så drog dom genast till bilen och vi fick eskort in:tummenupp

Dom konstaplarna fick tårta av oss en vecka senare:)

Att mata snutar är ju lika dumt som att mata igelkottarna utanför huset, man blir ju aldrig av med dom då. Knacka på dörren o tjata am bullar hi o dit...
:näsblod

Han var lite mesigt snäll den där på-gång-att-bli-farsa-killen. Jag hade frågat fanskapet till polis om han var sugen på en knogmacka och sen dragit därifrån.

Lite våld mot tjänsteman har väl ingen dött av.

Att mata snutar är ju lika dumt som att mata igelkottarna utanför huset, man blir ju aldrig av med dom då. Knacka på dörren o tjata am bullar hi o dit...
:näsblod

Är det därför som jag lever ihop med en polis idag, visste väl att det var nåt som inte stämde:skrämd :skrämd

:tuttar

Det var poliskontroll när jag och tanten var på väg in till BB oxå (hon hade 2,5 minuter mellan värkarna och 4-5 mil att köra) men de hade tagit en annan snubbe när vi blåste förbi. Hade de vinkat hade vi inte stannat kan jag tala om. Och hade de jiddrat efteråt så hade det lilla förtroende för svensk ordningsmakt jag trots allt fortfarande har kvar varit som bortblåst.

Hur skulle polisen kunnat veta att du inte var en drogad biltjuv om du inte åtminstonde stannar till och meddelar hur läget är? Förstår tanken men dom 20-30 sekunderna ett pit-stopp hade tagit hade troligtvis/förhoppningsvis inneburit eskort till BB :)

Han var lite mesigt snäll den där på-gång-att-bli-farsa-killen. Jag hade frågat fanskapet till polis om han var sugen på en knogmacka och sen dragit därifrån.

Det är ju det jag säger hela tiden. Det delas ut alldeles för lite knogbaguetter nu för tiden :rock

Det är väl ingen normal medborgare i Sverige som har en journal i hemmet som måste tas med till sjukhusbesök. Om man är svensk medborgare så står vart enda skit i datorn om man besöker sjukvården.

Det handlar om en mödravårdsjournal, inte en vanlig journal. Denna har man själv hand om och SKA medtagas till förlossningen.

Jag tror minsann ja precis hittade en ny signatur :D

Förr, om du kom med impertinenta påståenden som att jorden var rund, jorden kretsade runt solen, osv, så stack de ut ögonen på dig, tvingade dig att dricka gift eller drog ut inälvorna på dig ...

Om man idag tänker själv och kör fortare än det står på skyltarna utan att för den skull utgöra en enda j-a risk vare sig för medtrafikanter, sig själv, husdjur eller fast egendom så drar de körkortet för en ...

Förstår tanken men dom 20-30 sekunderna ett pit-stopp hade tagit hade troligtvis/förhoppningsvis inneburit eskort till BB :)

Eller så ringer man 112 och begär LKC. Säger att den polis som jagar en bil har 2 val: antingen avbryta jakten och fortsätta äta munkar eller kör om och ge eskort till Danderyds akutmottagningen

Försvarar varken förarens agerande eller polisens...

DET ÄR INTE POLISEN SOM ÅTERKALLAR KÖRKORTET! DET ÄR LÄNSSTYRELSEN!

Med andra ord så har länsstyrelsen trots att han "hävdat" sig i ett brev gjort bedömningen att han skall få sitt kort återkallat. Det vill säga att länsstyrelsen fullständigt sket i att hans fru låg på BB och födde.

Är det därför som jag lever ihop med en polis idag, visste väl att det var nåt som inte stämde:skrämd :skrämd

:tuttar

Ojojojojoj... Din stackare, har den kommit så långt att den bor hos dig så blir du garanterat ALDRIG av med den. Du måste helt enkelt ta dö på'n!! (Det är sant)

:huvet

Med andra ord så har länsstyrelsen trots att han "hävdat" sig i ett brev gjort bedömningen att han skall få sitt kort återkallat. Det vill säga att länsstyrelsen fullständigt sket i att hans fru låg på BB och födde.

Exakt, det är ju faktiskt ännu värre än när bosse batong står vid vägkanten adrenalinstinn och dann, då kan man förstå att det blir fel ibland.
När man bedömer fallet i lugn och ro på kammaren, och ändå inte kan visa lite medmänsklighet...ja då är det illa ställt.

Men, killen hade flera fortkörningar - det är nog det som ledde till indragningen, inte den sista förseelsen i sig.

Men, om den munkmumsande bumseföraren bara haft lite vett, hade han ordnat fri väg, och sett till att historien verkligen stämde - och hjälpt till istället för att stjälpa.

PR konstaplar, PR...

/J

Om det nu var en livsviktigt handling , är det då klokt att skicka iväg en kille som redan är jätte stressad & spänd av att bli farsa . Hade det inte varit säkrare att skicka hem killen i en ambulans / akutbil med utbildade förare .

Tvivlar inte på att dessa papper är viktiga , men att dom är så viktiga att han måste köra i 160 kmh .

Tvivlar inte på att dessa papper är viktiga , men att dom är så viktiga att han måste köra i 160 kmh .

160km/h...ojoj ja tänka sig. Hade det inte funnits downforce så hade han ju i princip launchat iväg i yttre rymden... :rolleyes:

Jo men för att det ens ska hamna hos Länsstyrelsen, som för övrigt är ungefär lika kompetenta som Försäkringskassan, så måste ju herr Übermensch Konstapel göra sin PLIKT och gripa allt som rör sig utan några som helst kompromisser. För det är ju i ett sånt samhälle vi alla vill leva i.

Last edited:
Det gnälls på polisen när de inte gör sitt jobb och stoppar en galen fortkörare, som säkert snott bilen....och när de gör det så är det gnäll att han är övernitisk..
De flesta poliser har nog hört alla bortförklaringar som finns vid det här laget.

Killen han stoppade hade säker en attityd som heter duga, det står det inget om i snyfttexten. Sen att bilen var bristfällig, det är hans eget fel. Dålig koll.
Fortkörningen får han själv stå för, ingen tvingar honom att köra så fort.

Livsviktig journal...jaja...hade hon fött hemma så hade det åxå funkat utan journal..hur lång tid tar det att kolla blodgruppo med ett blodprov på BB ?

Muppen är en notorisk fortkörare som bara blivit stoppad ett par av alla ggr han kört för fort, trist läge...så nu passar det bra att gnälla i en specialtidning som "alltsomhäntivecketochblivitbarnav"...orka.

Det gnälls på polisen när de inte gör sitt jobb och stoppar en galen fortkörare, som säkert snott bilen....och när de gör det så är det gnäll att han är övernitisk..
De flesta poliser har nog hört alla bortförklaringar som finns vid det här laget.

Killen han stoppade hade säker en attityd som heter duga, det står det inget om i snyfttexten. Sen att bilen var bristfällig, det är hans eget fel. Dålig koll.
Fortkörningen får han själv stå för, ingen tvingar honom att köra så fort.

Livsviktig journal...jaja...hade hon fött hemma så hade det åxå funkat utan journal..hur lång tid tar det att kolla blodgruppo med ett blodprov på BB ?

Muppen är en notorisk fortkörare som bara blivit stoppad ett par av alla ggr han kört för fort, trist läge...så nu passar det bra att gnälla i en specialtidning som "alltsomhäntivecketochblivitbarnav"...orka.

Det har redan varit en flejmare i den här tråden så du är lite sen ;)
Sen kan du få länka till en enda tråd här på SH där det gnälls över en galen fortkörare ;) Hitta en där det gnälls om bilstöld oxå, tack :)

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage