Finns ju gränser

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date
Morsan och brorsan blev stoppade på en 50 väg mitt i natten när de var på väg in till lasarettet för att det gick lite för fort. (En släkting hade blivit hämtad akut)
Polisen fick klart för sig varför det gick så fort och gav dem eskort med blåljus och farter runt 200knyck till sjukan.

Satan i gatan vad många besswissers det dök upp i denna tråd, fråga 1, har någon av er eller anhörig nekats vård för ni inte haft alla papper med er?

Satan i gatan vad många besswissers det dök upp i denna tråd, fråga 1, har någon av er eller anhörig nekats vård för ni inte haft alla papper med er?

jupp jag skickades hem för att hämta röntgenplåtarna när jag krossade ett finger så de slapp ta nya.
som tur är var det bara 8 timmar kö på akuten så jag han hem o hämta dem utan att förlora min plats. bra vård va !

Och den största av besservissrarna verkar ju vara du, som inget kan, inget vet och inget medlidande har. svårt att läsa verkar också vara en av dina starka sidor.

jag kan utan personpåhopp säga ovanstående eftrersom du har haft fel i varenda grej du sagt hitintills i detta ärende.
Grattis till en nitlott i livets skola

1) det var barnmorskan som skickade hem honom. det står typ LIVSHOTANDE men hej jag håller med det är lite svårtytt just där. det står ju inte livshotande för vem, om det var gångtrafikanterna utanför eller barnet och modern..

2) sjukhuset hade ingen kopia måste ju rimligen att sjukhuset inte hade en kopia. men jag håller med om att det är svårt att förstå, de kanske hade ett orginal liggandes men det kan man ju inte använda eller hur då hade ju det kunnat bli skitigt. ap ap ap man måste följa protokollet.

3) Bli inte busschafför det är också ett service yrke och du verkar inte passa något vidare för sådana yrken. får jag föreslå typ bi odlare ?

hade det varit jag hade jag kollat möjligheterna att väcka åtal för framkallande av fara för annan när polisen uppenbarligen ignorerar att journalen är viktig för att förlossningen skall gå till på ett så säkert sätt som möjligt. sedan får han göra hur många flygande han vill efter journalen har kommit fram.
Dock hade ju det hela lösts genom att barnmorskan ringer till LKC och får en tillåtelse och med lite tur poliseskort åtminstånde hemifrån och tillbaks till sjukan.

Medlidande för nån som gasar skiten på våra vägar och riskera andra trafikanters liv, tror inte det. Ska börja köra buss för dom tjänar betydligt bättre än dom i vården.

Läs texten längst upp "sporthoj.com" ett forum för motorcykel intresserade med snabba motorcyklar. Säkert ingen som kört i 157 här inte

157 på 100 väg... hade ju kanske varit lite skillnad om man körde över småbarn utanför en skola på en 30 väg.

Sen kanske det inte var så himla motiverat, men när man fått information om att det är bråskande vad gör man inte då om det är ens bran, det vet ju inte han.

Jävla Judge Dreed mentalitet på visa snutar :kulspruta

Inte personligen - har inte behövt stå i vårdkö eller dylikt i hela mitt liv - men jag har sett otaliga exempel på det. Jag jobbar bl.a. med informationshantering på Praktikertjänst, och hade alla sjukhus på det sätt du hävdar haft tillgång till journaler hade jag inte haft något jobb. Så visst, du kan ju prata på, men jag har tre års erfarenheter av motsatsen. :rolleyes:

Och nu lägger jag ner detta med den enkla frågan, ingen journal ingen vård?

Käre spam, läs ovanstående påstående, och kombinera sedan detta med följande 3 citat:

Medlidande för nån som gasar skiten på våra vägar och riskera andra trafikanters liv, tror inte det. Ska börja köra buss för dom tjänar betydligt bättre än dom i vården.

Här är det kanonväder.

Du verkar ju inte ens förstå dig själv då du fortsätter tjata på trots att du uttryckligen skrivit att du ska lägga ner. :confused:

Nej, gå ut och lek i din sandlåda nu...

Hur många är det som inte har hänvisat till akuta sjukdomsfall när dom blivit stoppade, kan förstå den person som bara gjorde sitt jobb.
att folk skyller på allt möjligt är en sak men när de väl kom till sjukan och polisen fick läget förklarat av sjuksköterskan där det visade sig att detta inte bara var en påhittad ursäkt så kunde han faktist ha släppt det.

Läs texten längst upp "sporthoj.com" ett forum för motorcykel intresserade med snabba motorcyklar. Säkert ingen som kört i 157 här inte

157 på 100 väg... hade ju kanske varit lite skillnad om man körde över småbarn utanför en skola på en 30 väg.

Är det verkligen så??

Tycker det blir mindre sporthoj å mer gnäll för varje dag :)

För varje "sån här" händelse så tappar man ju lite förtroende för polisväsendet.
Hade det varit jag (fick själv barn för inte så längesen) så hade jag inte stannat för mc-polisen. Han hade fått jaga efter så hade men ju fått en typ av eskort till BB iaf :) Sen om han stått utanför och väntat så hade jag talat om för honom exakt vad just HAN gör med mitt förtroende för lag och ordning och sedan frågat om han tyckte det var värt att bråka om den här grejen för en jävla fortkörning mitt i natten. Med STORA bokstäver. Jag hade dessutom erbjudit honom att publikt uppföra sin bot, eller annan handling i ärendet, i eget rektum.
Hade han käftat emot så hade jag bjudit in honom att hälsa på fru och barn. Skulle tro att frugan oxå hade kunnat förklara ett och annat för honom.

Människor som den här polisen ska fan inte jobba i någon typ av service yrke. Inte "Spam" här uppe i tråden heller för den delen.

Morsan och brorsan blev stoppade på en 50 väg mitt i natten när de var på väg in till lasarettet för att det gick lite för fort. (En släkting hade blivit hämtad akut)
Polisen fick klart för sig varför det gick så fort och gav dem eskort med blåljus och farter runt 200knyck till sjukan.

Så ska de va! :tummenupp

Men vad har polisen gjort så mycket fel då?
Han rapporerar en fortkörning till åklagare och sen är det väl inget större problem om det nu visade sig va ett brådskande sjukhusärende att antingen åklagaren lägger ner det direkt eller vid rättegången.
Inte ska polisen va åklagare och domare på plats ute på stan.
Enligt texten så skrev han ju boten EFTER hon fött ungen.

ser inte riktigt varför det skulle va så mycket att hetsa upp sig för...

Klart som fan man är lite spattig speciellt om det är första barnet. Lite slack kunde man fått. Sen är säkert artikeln vinklad åt deras håll.
Hade det varit superbråttom hade han inte fått åka utan de hade klarat sig utan journalen. Säkert han själv som stressade upp sig och det blir en bättre artikel på det viset. Jag åkte själv hem från Karolinska i ungefär samma läge.

(AlltOmBarn suger fetpung btw.)

Men vad har polisen gjort så mycket fel då?
Han rapporerar en fortkörning till åklagare och sen är det väl inget större problem om det nu visade sig va ett brådskande sjukhusärende att antingen åklagaren lägger ner det direkt eller vid rättegången.
Inte ska polisen va åklagare och domare på plats ute på stan.
Enligt texten så skrev han ju boten EFTER hon fött ungen.

ser inte riktigt varför det skulle va så mycket att hetsa upp sig för...

Nej att stå och jiddra om nån jävla skyltbelysning när ens käresta håller på att klämma ut ens unge, dessutom med förhöjd risk pga ett dokument som du håller i handen är ju helt normalt. :rolleyes:
Så fort han hörde ordet BB så skulle han ha tryckt ner sin korvätarhjälm på huvudet och trampat iväg på sin lilla BMW och gjort fri väg åt snubben, utan att stå och dividera.
Skulle snubben ha haft fuffens för sig så går det alltid att lösa i efterhand. Prioritering pratar vi här.

Nej att stå och jiddra om nån jävla skyltbelysning när ens käresta håller på att klämma ut ens unge, dessutom med förhöjd risk pga ett dokument som du håller i handen är ju helt normalt. :rolleyes:
Så fort han hörde ordet BB så skulle han ha tryckt ner sin korvätarhjälm på huvudet och trampat iväg på sin lilla BMW och gjort fri väg åt snubben, utan att stå och dividera.
Skulle snubben ha haft fuffens för sig så går det alltid att lösa i efterhand. Prioritering pratar vi här.

just precis... men bevisligen väntade ju polisen med att skriva ngt till efteråt.

jag tycker det luktar kvällstidningsartikel lång väg... mycket tjafs om ingenting.

just precis... men bevisligen väntade ju polisen med att skriva ngt till efteråt.

jag tycker det luktar kvällstidningsartikel lång väg... mycket tjafs om ingenting.

Nä att han jiddrar efteråt är väl ok. Men jag tycker han kunde ha släppt det rakt av. Speciellt när han får reda på hur det ligger till av sköterskan där.
Iofs kanske han måste rapportera nånting då när han ändå följde efter, men som sagt han kunde ha släppt det så fort han hörde ordet BB.

Det var poliskontroll när jag och tanten var på väg in till BB oxå (hon hade 2,5 minuter mellan värkarna och 4-5 mil att köra) men de hade tagit en annan snubbe när vi blåste förbi. Hade de vinkat hade vi inte stannat kan jag tala om. Och hade de jiddrat efteråt så hade det lilla förtroende för svensk ordningsmakt jag trots allt fortfarande har kvar varit som bortblåst.

Ja säg upp dig å sök annat jobb. Enda kloka verkar det som...

Nu får du fanemej ge dig! i detta land finns det något som kallas "nödrätt" och man kan säga att nöden har ingen lag och det vet Polisen! Denna Polisman kan med stor säkerhet fällas om det skulle tas upp i Rätten (det är inte troligt att det tas upp nu när allt gick bra och ty det var en Polis som var på tapeten) Ja jag är och förblir en BESSERWISSER! :yoparty

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage