Finns ju gränser

• Thread starter Thread starter Nicotin
  • Start date Start date
Om killen bodde i Täby och skulle till Danderyds sjukhus kan han på sin höjd tjänat 1-2minuter på att gasa i 150 istället för laglig hastighet, och så inihelvete bråttom kunde det inte varit eftersom han efter stoppet med lagens långa arm ändå hann fram i tid.

Om killen bodde i Täby och skulle till Danderyds sjukhus kan han på sin höjd tjänat 1-2minuter på att gasa i 150 istället för laglig hastighet, och så inihelvete bråttom kunde det inte varit eftersom han efter stoppet med lagens långa arm ändå hann fram i tid.

Hur skulle han kunna veta att barnet skulle komma efter han hade lämnat journalen?
Han borde överklaga och hävda att han gjorde den här handlingen i nöd. Sen att polisen ska börja med en flygande besiktning av bilen när man har i artikeln nämnda skäl... jättedumt!

Hur skulle han kunna veta att barnet skulle komma efter han hade lämnat journalen?
Han borde överklaga och hävda att han gjorde den här handlingen i nöd. Sen att polisen ska börja med en flygande besiktning av bilen när man har i artikeln nämnda skäl... jättedumt!

Jag är rätt säker på att denna artikel är vinklad av kvällspressen, varför skulle en journal om blodgrupp vara viktig vid förlossning? Det löser man på 2 sekunder om det behövs.

Han tog det som en ursäkt för att gasa skiten ur sin Volvo.

Ja nu fattar jag att du inte är seriös...det ser väl alla att det är en SAAB jue...

Förövrigt så upplyste min sambo mig just om att, har man inte sin journal med sig till förlossningen så behandlas man som ett risk fall, dvs man kan vara smittbärare...

Ja nu fattar jag att du inte är seriös...det ser väl alla att det är en SAAB jue...

Förövrigt så upplyste min sambo mig just om att, har man inte sin journal med sig till förlossningen så behandlas man som ett risk fall, dvs man kan vara smittbärare...

Det är väl ingen normal medborgare i Sverige som har en journal i hemmet som måste tas med till sjukhusbesök. Om man är svensk medborgare så står vart enda skit i datorn om man besöker sjukvården.

Hur dj,,,la nitisk kan polisen vara, det var ju faktiskt akut. Och han är ju för bövelen kollega,,,, man kan ju titta åt ett annat håll i vissa lägen.

Undrar om stämning är lite kylig bland kollegorna

Hur dj,,,la nitisk kan polisen vara, det var ju faktiskt akut. Och han är ju för bövelen kollega,,,, man kan ju titta åt ett annat håll i vissa lägen.

Undrar om stämning är lite kylig bland kollegorna

Hur många är det som inte har hänvisat till akuta sjukdomsfall när dom blivit stoppade, kan förstå den person som bara gjorde sitt jobb.

Det är väl ingen normal medborgare i Sverige som har en journal i hemmet som måste tas med till sjukhusbesök. Om man är svensk medborgare så står vart enda skit i datorn om man besöker sjukvården.

Du har inga barn va...? Sluta skriv om du inte vet :huvet

Den journal jag pratar om får man från mödravårdscentralen några veckor innan beräknad födsel för att man SKALL ha med den till förlossningen.

Du har inga barn va...? Sluta skriv om du inte vet :huvet

Den journal jag pratar om får man från mödravårdscentralen några veckor innan beräknad födsel för att man SKALL ha med den till förlossningen.

Och denna journal finns i det lokala landstings dator, jag har barn och jobbar också i vården. Jounalen är viktig om man föder barn utanför det egna landstinget, och så var det väl inte i detta fallet eller?

Jag jobbar en del mot sjukhus och landsting. Om du har tur och går på samma sjukhus och avdelning vid varje besök så finns journalen sannolikt elektroniskt. Men tro inte för en sekund att systemen mellan avdelningarna kan kommunicera, och än mindre mellan sjukhusen. Det är fortfarande en dröm som är ganska långt borta på de allra flesta ställen i Sverige.

Och gällande "Det är väl ingen normal medborgare i Sverige som har en journal i hemmet" så är det faktiskt så att gravida kvinnor bör ha det. Just på grund av ovanstående anledningar, men även andra, tex att det krävs samtyckte för en läkare att plocka ut journaluppgifter, och det är inte alltid lätt i en nödsituation eller liknande.

:rolleyes:

Hur många är det som inte har hänvisat till akuta sjukdomsfall när dom blivit stoppade, kan förstå den person som bara gjorde sitt jobb.

Men man kan ju bli friad vid t,ex självförsvar,,,,,,, och om jornalen ska vara med och inte finns på bb så är det ju bara löjligt att göra en höna av en fjäder,,, nitiskt snutar är skit, jag har blivit utskälld av en polis i stället för böter och det tar också faktiskt.

Och denna journal finns i det lokala landstings dator, jag har barn och jobbar också i vården. Jounalen är viktig om man föder barn utanför det egna landstinget, och så var det väl inte i detta fallet eller?

Jadu, konstig inställning om du har barn...
Om du nu jobbar inom vården, så borde väl du om någon här veta varför barnmorskan skickade hem killen efter journalen...

Nej just det, killen hade nog bara glömt snuset hemma och ville dussutom passa på "att gasa skiten ur sin Volvo" :tummenupp

Och nu lägger jag ner detta med den enkla frågan, ingen journal ingen vård?
Är det så illa så slutar jag med omedelbar verkan inom vården.

du verkar ju leva i en drömvärld där dom olika sjukhuset sammarbetar inom samma landsting..

verkligheten e en annan..tyvärr..gå och spamma på www.pro.se

Och nu lägger jag ner detta med den enkla frågan, ingen journal ingen vård?
Är det så illa så slutar jag med omedelbar verkan inom vården.

Nog ingen dum idé med tanke på din avsaknad av medlidande :tummenupp

du verkar ju leva i en drömvärld där dom olika sjukhuset sammarbetar inom samma landsting..

verkligheten e en annan..tyvärr..gå och spamma på www.pro.se

Exakt! Finns inte ens något vidare sammarbete mellan de olika avdelningarna på sjukhusen (syftar på USÖ i Örebro...) :huvet

Last edited:
Åtkomst av journaler från andra sjukhus/mottagningar via egen central?

BWAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHA..

As if.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back