Finns det snabba överladdade R1, Hayabusor eller liknande i Sverige eller Norge?

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Du kan få åka bakpå mig ett par varv på valfri svensk rr bana :D

Hade varit trevligt men klarar dina små armar hålla imot 90 kilo viid inbromsning:D
 

McBain

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Ort
Malmö
Hoj
Japansk Dieselraket DeluXE 2000
Dräparen!

Då är det klart! Man har alltså en chans mot det mesta med litermoppen i alla fall, trots avsaknaden av turbo. Åtminståne så länge det inte är den beryktade 330i från grottorna i Bayern som rullar upp bredvid :)

Jag gillar litermoppar och framförallt turbomoppar men det var några löjligt häftiga bilar också.

Som någon sa: Det är kul att gAzZA!!!

Keep up the good work :tummenupp

Kör försiktigt!

/ McBain
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag har aldrig blivit ifrånåkt i acc av en bil iaf och då kör jag en riktigt gammal 900... med 125hk från början. Kanske inte kört mot det värsta men ett par evos och någon carlssonmerca(?amg?) har det blivit :)

Mot 330 var det svårt.. Han skvätte grus på visiret!!
 
Last edited:

CCX

Sporthojsnörd
Gick med
1 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
BMW M5
Hej,

jag som har eventen och gör filmerna.

Syftet var inte riktigt mil vs MC utan att ta oss an våra ryska gäster med både 4 och 2 hjul.

Det gick bra, iochmed UGR inte höll eventet ut var den snabbaste bilen en franskägd Porsche (GTBoard) och MC var snabbare än alla bilar, vilket vi inte visste innan vi provat.

Dock var Lamborghinins fyrhjulsdrift trasig så endast 2WD orsakade grepproblem långt över 200 km/h vilket var tråkigt. Med bättre underlag och 4WD tror jag den hade haft en chans mot många eller kanske alla MC där. Redan nu sillde de inte så mkt i toppfart mellan IGR Gallardon och MC.

http://www.youtube.com/watch?v=QLW0MyPOXlI
 
Last edited:

LillaFarbrorn

LitenFarbror nu lite kaxigare
Gick med
4 Apr 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Busa 03 I många delar!
Tjena CCX

Ni ska ha all heder av att genomföra dessa spännande event, om jag förstår dig rätt så finns det en del som är övertygade om att 4wdn hade piskat även snabbaste mc:n, detta tror jag också att många här vill veta :) så det borde vara legö för ett nytt möte.
Jag är övertygad att många här är grymt impade av sången, mystiken och helheten av era värsting turbobilar även om vi är fundamentalister och vet att vi naturligtvis är bäst...

Vore kul med fler möten med god anda, fientlighet med glimten i ögat och farten som gemensamt intresse.

Bra jobbat hälsar

Pelle
 

snorky_81

z1000
Gick med
28 Jul 2010
Ort
stockholm, söder om söder
Hoj
Suzuki Bandit 1200s -05
tycker som de flesta andra att det är grymt skoj att ni drar ihop ett sådant arrangemang.

synd att det snackas en massa strunt hela tiden vi är bäst ... dom fuska... bla bla bla....

grejen är att man ska visa upp sin stolthet (bil, hoj, cykel, trampbil, flygplan eller sina sexiga Y-front kallingar) så länge man har skoj tillsammans, är nöjd med dagen hittar kanske nya vänner så är det väll eg skitsamma vem som e snabbast så länge man själv e nöjd, självklart är det ett PLUS om man avslutar längst upp :D :D :D

soooo... well done boyz....!!
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Undergroundracing Gallardo?? allt tvär stulet eller? :banana
 
Last edited:

Mblejd

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
r1 Hayabusa 2009
Tjena CCX

Ni ska ha all heder av att genomföra dessa spännande event, om jag förstår dig rätt så finns det en del som är övertygade om att 4wdn hade piskat även snabbaste mc:n, detta tror jag också att många här vill veta :) så det borde vara legö för ett nytt möte.
Jag är övertygad att många här är grymt impade av sången, mystiken och helheten av era värsting turbobilar även om vi är fundamentalister och vet att vi naturligtvis är bäst...

Vore kul med fler möten med god anda, fientlighet med glimten i ögat och farten som gemensamt intresse.

Bra jobbat hälsar

Pelle

Det får bli Moskva nästa gång i September. Ryssarna har fixat några busor som är överladdade inför nästa event och då kommer dom köra full mile. Förhoppningsvis är ugr 4wd då !!
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det får bli Moskva nästa gång i September. Ryssarna har fixat några busor som är överladdade inför nästa event och då kommer dom köra full mile. Förhoppningsvis är ugr 4wd då !!
Det låter intressant, kanske man får börja söka visum till ryssland då? Eller vad säger du ante? ;)
 

Mblejd

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
r1 Hayabusa 2009
Moscow Unlim 500 September 2011

Det låter intressant, kanske man får börja söka visum till ryssland då? Eller vad säger du ante? ;)


Jag ska dit med några bilar ifrån Tyskland och 1 ifrån USA , vill ni komma så kontakta mig, ni har mitt nummer.

Mvh Micke
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Det får bli Moskva nästa gång i September. Ryssarna har fixat några busor som är överladdade inför nästa event och då kommer dom köra full mile. Förhoppningsvis är ugr 4wd då !!

Satt och kollade på videon där ni står vid sidan och filmer, det blir ju så där... Varför inte ta och hyra en skylift eller tjöööp en gammal brandbil som ni ställer mitt på sträckan ca 50-100m från banan. Upp med en videokamera med extern mick, ett hyfsat stativ och en filmare så är grejen biff. M.a.o lite grann som de gör på golfsändningar.

/Klotgren
 

Mblejd

Ny medlem
Gick med
28 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
r1 Hayabusa 2009
Satt och kollade på videon där ni står vid sidan och filmer, det blir ju så där... Varför inte ta och hyra en skylift eller tjöööp en gammal brandbil som ni ställer mitt på sträckan ca 50-100m från banan. Upp med en videokamera med extern mick, ett hyfsat stativ och en filmare så är grejen biff. M.a.o lite grann som de gör på golfsändningar.

/Klotgren

Håller med till 100% , tyvärr är det inte jag som bestämmer vad vi gör på själva eventet... kostnader osv . Gustav håller i den biten . Dom här exterior filmerna är inte utav super kvalitet :)
 

crazy skåning

SBK #46
Gick med
23 Aug 2008
Ort
vetlanda
Hoj
vtr sp1 (såld) och en husa busa 650 (såld) ktm 660 smc (såld) yamaha yzf r1 turbo (såld) hayabusa turbo ala mums mums (Såld) Suzuki Gsxr 1000 k9 banhoj och en Suzuki Rmz 450
Last edited:
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top