Finns det snabba överladdade R1, Hayabusor eller liknande i Sverige eller Norge?

Hur får de ihop den matematiken? busan 350km/h gallardo 344 och gallardo snabbare??
text text text
ifrågasätter bara logiken i slutsatnerna baserade på resultaten)

Dom menar att eftersom busan tog längre ansats så hade den per
automatik torskat om dom kört mot varandra...

Nu måste jag passa på att fråga när det är så här fint besök i en tråd;

Hur gasar man med en turbohoj i ett dragrace? Antar att ni inte kan hålla full rulle? Har ni full rulle efter nån hög hastighet när däcket har mer grepp än motorn har kraft, typ efter 150kmph?

Nästan samma sak med bilarna, där måste man väll vara ännu försiktigare med gasen? Läste att Gallardon kan göra svarta sträck i 250, men det måste väll vara med koppling?

Hur gasar man med en turbohoj i ett dragrace? Antar att ni inte kan hålla full rulle? Har ni full rulle efter nån hög hastighet när däcket har mer grepp än motorn har kraft, typ efter 150kmph?

Nästan samma sak med bilarna, där måste man väll vara ännu försiktigare med gasen? Läste att Gallardon kan göra svarta sträck i 250, men det måste väll vara med koppling?

INte för att jag har kört en turbohoj men kan nog tänka mig att den kan
rita duktigt oavsett växel.

Varför skulle man behöva vara ännu försiktigare med bilarna som har
mer gummi i backen och mycket mer vikt/hk att lägga på samt att
bilarna har massor mer downforce än en motorcykel i tex 250 ??

Dragrace kör man på klistrad bana, spinner det eller går på bakhjulet så får man gasa mindre ;)

Grattis Crazy Skåning

Hur var arrangemanget i sin helhet, bankett på kvällen, depåbrudar osv. sammanhållning, goa gubbar ;-))

Jag blev väldans sugen att bli med nexta gång, om inte bilarna vill tävla mot oss kanske vi kan rejsa mot varandra om vi blir ett gäng, alla har nog intresse av snabba uppvisningar oavsett bil eller mc intresse, tiderna kommer ju att tala, sen kan var och en skylla på dittan o dattan.

I vinter blir det defenetivt en större fläkt mm. för min del, för bövel detta är ju bättre än bra sex...
Grattis igen

Hälsar Pelle

Kör inte turbomoppe.
Man provar sig fram, spinner det så släpper man av, hjular det för mycket så släpper man av.
Skiter du ner dig, släpper man av.... Eller ja.. Släppt har det ju redan gjort då :va

hej
det är ju konstigt att det ska vara så svårt att förlora,efteråt kommer alla ursäkterna,du startade innan mig osv osv zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

men låt dom hålla på för vi visste ju detta innan oxå
ha det

hej
det är ju konstigt att det ska vara så svårt att förlora,efteråt kommer alla ursäkterna,du startade innan mig osv osv zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

men låt dom hålla på för vi visste ju detta innan oxå
ha det

Lär ju vara för att dom investerat 100tusentals upp till miljoner i sina bilar, och så kommer en "moppe" och kör ifrån dom, klart dom går i förnekelse då. :D

Både jag och tommy frågade flera av dom värsta bilarna om dom ville tävla men dom backade ur och ville tävla mot bilar istället:gnissla. men :tummenupp till ag:s bmw som ställde upp på race jäkligt trevlig kille.
Björks supra fick däng av tommys gixxer turbo sen ville han inte köra mot bågar mer:mad:.
Tommy fick köra mot gallardon och han smiska den :D:D:D:D tyvärr var det slut kört med gallardon för i nästa race rasade gallardons lådan.
Både jag och tommy körde med busan på söndagen både stillastånde och rullande start 50 kmh, Stillastående fick jag med dålig start 332kmh och då slog jag av en bit från bromspunkt och tommy fick 346kmh på rullande start det borde få slut på spekulationerna:):):):)

Kul att se all var nöjda :) Kul att ni kom . Personligen var jag sjukt imponerad utav bågarna!!

Mvh Micke

Kul att se all var nöjda :) Kul att ni kom . Personligen var jag sjukt imponerad utav bågarna!!

Mvh Micke
Var riktigt elaka bilar som dök upp, synd att man inte han köra mer mot gallardon innan den rasade. Den hade gärna fått ha 4wd också....

Fattar inte varför det är så mycket diskussioner från bilfolket, är vi inte alla där för att gasa satan och ha skojj? :D

Ante, jag han aldrig köra mot björks supra innan den rasade jag fick som sagt inte för han skulle köra mot bilar...

Mvh Micke
Var riktigt elaka bilar som dök upp, synd att man inte han köra mer mot gallardon innan den rasade. Den hade gärna fått ha 4wd också....

Fattar inte varför det är så mycket diskussioner från bilfolket, är vi inte alla där för att gasa satan och ha skojj? :D

Ante, jag han aldrig köra mot björks supra innan den rasade jag fick som sagt inte för han skulle köra mot bilar...

Mblejd

Det skulle vara kul om du gav ett kort referat om er tävling, kanske lite filmer.

Hälsar Pelle

Mblejd

Det skulle vara kul om du gav ett kort referat om er tävling, kanske lite filmer.

Hälsar Pelle

Mblejd

Hälsar Pelle

Första filmerna har börjat komma ut :

http://www.youtube.com/watch?v=55wqpdz0dUk&feature=feedu

Fler kommer allt efter att Gustav redigerar etc. Det brukar ta ett tag då han gör allt själv tyvärr. Enklast är att prenumerera @ m5boarddotcom @ youtube då man får ett mail så fort en ny film laggts upp :)

Återkommer med lite referat senare är sjukt trött atm :yoparty

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...