FInns det något intresse med hoj import från USA?

• Thread starter Thread starter Lg
  • Start date Start date
Alltsa, banhojar gar ju att fa tag pa for nastan nada har. MEN tar man in den till swe kor man pa den varianten att inte regga in den(?) Alltsa far den aldrig andvandas pa gata.

Ja de va det jag tänkte, om man tar in en banhoj som man bara använder på bana då kan man väl ta in den billigt som fan o slipper alla avgifter för o regga in den etc...

Retta mig om jag har fel. Men om man säljer en produkt till utlandet så behöver man väl inte betala moms?

Samma borde väl gälla om man köper en ny sak i butik i utlandet att man slipper betala det landets moms?

Eller är det vätskebristen som talar nu?

Retta mig om jag har fel. Men om man säljer en produkt till utlandet så behöver man väl inte betala moms?

Samma borde väl gälla om man köper en ny sak i butik i utlandet att man slipper betala det landets moms?

Eller är det vätskebristen som talar nu?

Köper du nåt från ett annat EU-land betalar du det landets moms. Köper du nåt i ett icke-EU-land betalar du moms i Sverige på den summan + även moms på ev. frakt.

Nyheter
The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard